2020-06-09, 17:13
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Unk-Ard
Varför ville ingen bo i Stockholm 1993 ?
Det ville man. Om du tänker på att det var ett prisfall då så var det över hela landet.
Citera
2020-06-09, 19:32
Medlem
Playmaker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Sämsta analysen någonsin.

-Menar du att det är positivt att vår ekonomi inte längre bygger på industriverksamhet?
Hur tänkte du nu? Tycker du det går bra för låtsatsjobben inom servicesektorn.

-Det är alltså positivt att vi lever i singelhushåll?
De som kommer klara sig är de som kan hjälpas åt inom sin familj för ytterst få kommer ha arbete nästa år.

-Corona är en bluff. Läs på!

Suck... alltid finns någon hemmaprofessor som dig som ska dela spydiga kommentarer, men jag ska ge dig ett svar.
1. Sverige är inte ett industriland längre som vars största export är järnmalm längre. Det var jävligt längesen. Är du 150 år gammal?
2. Jag nämnde att jobba hemifrån med något som kallas för "internet", vilket verkar fungera bra för många. Sverige är ett IT land och dessutom en av dom största exporterna landet har.
3. Vad använder du för källa med ditt påstående om att Covid-19 är en bluff?

Sammanfattningsvis så ber jag dig att acceptera rådande omständigheter och göra det bästa av situationen. Både för ditt privatliv och ditt arbetsliv. Men jag gissar att du inte tar mitt råd och gör raka motsatsen.
Citera
2020-06-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Kronan är jag mest överraskad över. Med Flashback-logik har alltså bostäderna de senaste månaderna ökat med 7%.

Det är nog din egna logik snarare. Kronan är stärkt sedan trådstart , omx är uppe 16%. Bostadspriserna avspeglar givetvis detta om du har en viss framförhållning. Behöver vi vara tydligare?
Citera
2020-06-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Det är nog din egna logik snarare. Kronan är stärkt sedan trådstart , omx är uppe 16%. Bostadspriserna avspeglar givetvis detta om du har en viss framförhållning. Behöver vi vara tydligare?

Jag förstår inte. På Flashback säger folk ofta att bostadspriserna gått ner för att kronan tagit en tillfällig smäll mot dollar/euro. Om kronan stärks mot dessa valutor borde väl det omvända vara sant? Vad är det jag misssr?
Citera
2020-06-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag förstår inte. På Flashback säger folk ofta att bostadspriserna gått ner för att kronan tagit en tillfällig smäll mot dollar/euro. Om kronan stärks mot dessa valutor borde väl det omvända vara sant? Vad är det jag misssr?
Om bostaden är prissatt i SEK och och kronan tappar i värde så går värdet på bostaden ned sett ur ett internationellt marknadsperspektiv. Naturligtvis gäller även det omvända.
Citera
2020-06-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Priserna i Sthlm kommer alltid vara höga pga alla vill bo där helt enkelt jag menar inte 100% men många vilket gör att i Sthlm kommer det alltid vara dyrt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Unk-Ard
Varför ville ingen bo i Stockholm 1993 ?

Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det ville man. Om du tänker på att det var ett prisfall då så var det över hela landet.

Tydligen inte i sådan omfattning att "priserna i Sthlm kommer alltid vara höga".
Det verkar som att priserna kan gå upp och ned även i Stockholm.
Citera
2020-06-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Bara för dig som behöver ett förtydligande, antal bostäder.

Och kvalitén på bostäder som säljs är lägre något som förklarar lägre priser.
Citera
2020-06-10, 00:00
Medlem
Sleeptalkers avatar
Stockholms-maffian här kommer givetvis att ljuga sig mer mörkblå än sina partikamrater i Moderaterna/Kristdemokraterna, som styr och ställer i region Stockholm, om de överdimensionerade bostadspriserna i Stockholm. Även om priserna kommer att sjunka som en tung gråsten kastad rakt ner i Stockholms ström framöver i och med corona-krisen. Tro inte annat. För då är ni mer än obotligt naiva. Så håll inte andan i onödan, folk.

För ordet maffia lär betyda skryt på sicilianska - och något mer skrytsamma jävlar än innerstadsmänniskor i Stockholm får man leta efter i Sverige. Tyvärr.

Bostadsbubblan kommer ändå att spricka rakt i ansiktet på dom - förr eller senare - oavsett vilka totalt icke relevanta uppblåsta (pre-corona) staplar, diagram och procentsatser över bostadspriser i Stockholm från yesteryears dom än lyckas att trolla/gräva fram ur rockärmen som några andra bedagade clowner med fake make up.

Kontorsdöden kommer även den att ödelägga delar av Stockholm city. För runt 20% av alla kontorsråttor som börjat jobba hemifrån med anledningen av pandemin kommer att fortsätta göra det även efter coronakrisen - enligt forskning från arbetsgivarhåll; remember (Copenhagen Business School).
Citera
2020-06-10, 00:48
Medlem
Sleeptalkers avatar
.
Senast redigerad av Sleeptalker 2020-06-10 kl. 00:52.
Citera
2020-06-10, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Stockholms-maffian här kommer givetvis att ljuga sig mer mörkblå än sina partikamrater i Moderaterna/Kristdemokraterna, som styr och ställer i region Stockholm, om de överdimensionerade bostadspriserna i Stockholm. Även om priserna kommer att sjunka som en tung gråsten kastad rakt ner i Stockholms ström framöver i och med corona-krisen. Tro inte annat. För då är ni mer än obotligt naiva. Så håll inte andan i onödan, folk.

För ordet maffia lär betyda skryt på sicilianska - och något mer skrytsamma jävlar än innerstadsmänniskor i Stockholm får man leta efter i Sverige. Tyvärr.

Bostadsbubblan kommer ändå att spricka rakt i ansiktet på dom - förr eller senare - oavsett vilka totalt icke relevanta uppblåsta (pre-corona) staplar, diagram och procentsatser över bostadspriser i Stockholm från yesteryears dom än lyckas att trolla/gräva fram ur rockärmen som några andra bedagade clowner med fake make up.

Kontorsdöden kommer även den att ödelägga delar av Stockholm city. För runt 20% av alla kontorsråttor som börjat jobba hemifrån med anledningen av pandemin kommer att fortsätta göra det även efter coronakrisen - enligt forskning från arbetsgivarhåll; remember (Copenhagen Business School).

Nu all time high i Stockholm både på villor och bostadsrätter.

Sveriges ekonomiska motor kommer alltid ha de högsta priserna och kraschar det i huvudstaden faller övriga landet än mer, framförallt i skithålen Malmö/Lund och Göteborg.
Citera
2020-06-10, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Nu all time high i Stockholm både på villor och bostadsrätter.

Sveriges ekonomiska motor kommer alltid ha de högsta priserna och kraschar det i huvudstaden faller övriga landet än mer, framförallt i skithålen Malmö/Lund och Göteborg.

All time high? Källa på det??
Citera
2020-06-10, 16:17
Medlem
Running_mans avatar
Covid-19 verkar vara under kontroll nu och Europa börjar planera för att öppna upp gränserna i sommar(förutom för Svenskar), Svenskarna får inte åka utomlands hur som helst och plötsligt börjar dom leta sommarhus som aldrig förr...

Priserna på villor och fritidshus har inte gått ner någonting nu i år. Inte i mina hemtrakter iaf, tvärt om. Mäklarna hade gärna sålt fler hus om dom bara hade hittat fler säljare -för köpare finns det gott om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in