2020-06-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheerluck
Debatt inlägg av Wall och Borgnäs i dagens Aftonblad:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/y3a4lJ/infor-palmebeskedet-det-far-inte-bli-fel-igen
DE är bra och därför måltavla 1 för desinformation. Vi har sett mycket av den varan under åren. T ex D från Göteborg som lanserade ett lite för väl tillrättalagt spår med en polis från Gävle om jag minns rätt. Var på hela gänget. Hej hej D.
Citera
2020-06-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Jag börjar luta mer och mer mot CA också. Kanske är alla turer kring SE och Sydafrika för att utesluta alla spår. De kan ha suttit med vapnet och DNA länge.

Med vilka bevis tror du att KP binder CA till Sveavägen vid tiden för mordet tror du? Om det nu är CA som presenteras.

Mordvapnet behöver du inte nämna för det binder inte nödvändigtvis personen fysiskt till brottsplatsen.
Citera
2020-06-09, 20:54
Medlem
fotsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatanBaraAtillZ
Vem var mannen i Spånga vars fru gråtit ut i högerextremwebbtv?

Det måste vara han som benämns som LZJ i den här tråden.
Citera
2020-06-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
SE utesluter varken Sydafrika, SÄPO, SB, MUST eller annan ljusskygg organisation, kan knappast uteslutas att SE var agent/operatör i någon av de nämnda, eller?

En annan sak, hur vet man att SE begick ett medvetet självmord?
Sant, men av vad som hittills framkommit om SE känns han inte direkt som arketypen för en hitman... Han känns däremot som arketypen för ett vittne som gömmer sig i rädsla och som sedan drar en vals om sitt hjältemod.

Gällande självmordet har jag inte en susning. Han hittades död (sedan nån vecka) med pillerburkar och spritflaskor, det är allt jag vet. Eller ja, jag VET väl inte ens det...
Citera
2020-06-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Varför sköts Palme inte i korsningen Kammakargatan?

Ännu bättre flyktvägar.

Garanterat fler ögonvittnen i den väl upplysta korsningen. Och garanterat i alla fall några i rörelse längst Kammargatan om han springer iväg den vägen. Tunnelgatan är ju mörk och folktom den tiden.

Jag skulle ta Tunnelgatan om jag var mördaren och kunde välja.
Citera
2020-06-09, 20:57
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Med vilka bevis tror du att KP binder CA till Sveavägen vid tiden för mordet tror du? Om det nu är CA som presenteras.

Mordvapnet behöver du inte nämna för det binder inte nödvändigtvis personen fysiskt till brottsplatsen.
Till mordet binder det definitivt om det är HANS revolver som använts vid mordet.

I övrigt? Inte mycket nej. Jag tror inte på några vittnesuppgifter om att de plötsligt ska börja känna igen en ny person.
Citera
2020-06-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selim69
Jag förstår att du mår dåligt nu. Vad ska du göra imorgon eftermiddag? Kommer känns tomt. Helst när du haft fel hela tiden.
Du skulle vara veta vad jag har
Jag är lugn. Vi och då räknar jag in t ex Wall och Borgnäs mfl har baxat det hela dit vi vill. Har du inte förstått att vi samverkat för att identifiera desinformations. Imorgon äntligen. Sippar redan på vinet
Citera
2020-06-09, 20:59
Medlem
Citat:

Ingen kan nog svara på det.

Det finns många märkliga typer som bettet sig mycket märkligt i denna utredning.
Citera
2020-06-09, 20:59
Bannlyst
Helt övertygad om att det är poliser som gjort det, Anti Avsan?
Citera
2020-06-09, 21:00
Medlem
Citat:

Leif Zeilich Jensen
Citera
2020-06-09, 21:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasMountain
Sant, men av vad som hittills framkommit om SE känns han inte direkt som arketypen för en hitman... Han känns däremot som arketypen för ett vittne som gömmer sig i rädsla och som sedan drar en vals om sitt hjältemod.

Gällande självmordet har jag inte en susning. Han hittades död (sedan nån vecka) med pillerburkar och spritflaskor, det är allt jag vet. Eller ja, jag VET väl inte ens det...

Den som vill gå under radarn bör väl utstråla just det du nämner, eller?

En agent bör väl vara alldeles tråkigt vardaglig, en person som ingen tar notis om just eftersom att han är så vanlig, grå och har ett obetydligt jobb som tjänsteman på ett försäkringsbolag?

Hur var det nu, FRA, eller var tjänstgjorde han inom det militära?
Citera
2020-06-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Till mordet binder det definitivt om det är HANS revolver som använts vid mordet.

I övrigt? Inte mycket nej. Jag tror inte på några vittnesuppgifter om att de plötsligt ska börja känna igen en ny person.

Ja möjligtvis om endast CA's DNA finns på revolvern. I annat fall kan en försvarsadvokat hävda att någon annan använt revolvern.

CA själv låg ju hemma och sov vid mordtillfället. Enligt honom själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in