2020-06-09, 20:41
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Nu när jag f.ö ser den här del 3 i veckans brott, så ser man hur Pops har svårt att hålla tillbaka sin positiva sport-attityd, och försöker komma med någon motsatt mörkare ton.
Märks att det är svårt för Pops att hitta en linje han trivs med.

”Jahopp, där fick vi mördaren och är i mål. Mårten, det tog 34 år, hur upplevde du loppet?”
Citera
2020-06-09, 20:42
Bannlyst
Varför sköts Palme inte i korsningen Kammakargatan?

Ännu bättre flyktvägar.
Citera
2020-06-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Att man övergav CP som svenska folket köpt är en kollektiv insats som tvingat PU dit de är idag är några fås verk. Utan oss hade det inte hänt vilken lösning de än presenterar. Så är det. Därmed inte sagt att vi lämnat tipsen som ledde fram till slutsatsen.

Vilken lösning de än presenterar skapar klarhet när de måste släppa förundersökningsekretessen.

Jag håller med dig om CP.

Att ni fick bort pratet om polisiär uppklarande var en stor insats.

Ska jag tolka dig att du menar om vi blir besvikna i morgon, om vi får CP ver 2,
så får vi i alla fall loss fler handlingar o hemligheter så att vi lyckas 3:e gången gillt...
Citera
2020-06-09, 20:43
Medlem
Pratar vi banala lösningar kan jag tänka mig CA-typen. Begrplig sort. Hade tur och höll käft. Diskussionsutrymmet efteråt minimalt.
Citera
2020-06-09, 20:43
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
JO det är det, men samtidigt också otillfredställande med att en vimsig pelle skjuter statsministern, istället för alla andra stora starka makter med stora motiv.
Jag har aldrig fattat vad som är så otillfredsställande med det. Jag tycker snarare att det är en kittlande tanke att det under alla (nåja) år har funnits en person som har haft hela lösningen klar för sig. Hur tänkte gärningsmannen till exempel när CP åtalades? När HH var ute på kurdjakt?
Citera
2020-06-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag har aldrig fattat vad som är så otillfredsställande med det. Jag tycker snarare att det är en kittlande tanke att det under alla (nåja) år har funnits en person som har haft hela lösningen klar för sig. Hur tänkte gärningsmannen till exempel när CP åtalades? När HH var ute på kurdjakt?

Han tänkte nog.. "oj... jag lyckades bättre än vad jag någonsin föreställt mig"
Citera
2020-06-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Varför sköts Palme inte i korsningen Kammakargatan?

Ännu bättre flyktvägar.

Kanske för att mördaren inte befann sig där när paret Palme befann sig där.
Citera
2020-06-09, 20:46
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Pratar vi banala lösningar kan jag tänka mig CA-typen. Begrplig sort. Hade tur och höll käft. Diskussionsutrymmet efteråt minimalt.
Jag börjar luta mer och mer mot CA också. Kanske är alla turer kring SE och Sydafrika för att utesluta alla spår. De kan ha suttit med vapnet och DNA länge.
Citera
Medlem
Engström följde efter makarna från Grand. Sköt, kutade runt Skandiahuset in genom den öppna bakdörren, stämplade ut just efter mordet.
Citera
Medlem
Vem var mannen i Spånga vars fru gråtit ut i högerextremwebbtv?
Citera
2020-06-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Engström följde efter makarna från Grand. Sköt, kutade runt Skandiahuset in genom den öppna bakdörren, stämplade ut just efter mordet.

Hur skulle han kunna lyckas med det efter den springturen, att prata med vakten utan att se svettig ut
Eller att ha blodfläckar på rocken?
Det hade ju varit minst sagt ...avslöjande.

Det är sådana här detaljer som gör migkonfunderad.
Och hoppas att SE är en avledningsmanöver.
Men det är så mycket som pekar mot SE, att det är en riktig outsider om det pekar ut någon annan.

Det som också ter sig så oerhört overkligt med SE, är att han springer upp för extremt hala trappor, som 52 åring. Hur Fan?! Det finns alla möjliga möjligheter att han ramlar, slår sig rejält, misslyckas.

SE har lyckats överkomma extremt många odds samtidigt.
Därför hatar jag SE teorin.
Citera
2020-06-09, 20:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasMountain
Är det bara jag, eller känns det inte som att det faktum att KP informerade regeringen (delar iaf) igår tyder på något bra mycket större än SE? Varför skulle han briefa Lövet om att de nu kommer peka ut en medioker grafiker, död sedan länge?

En mer logisk slutsats är att man kommer peka ut någon som gör att regeringen behöver vidta åtgärder och förbereda svar. SA eller SÄPO/polisen (eller för all del i kombo) känns som något som verkligen kommer kräva svar av regeringen direkt. Hur agerar ni mot SA nu? Vilka får sparken?

Jag kan naturligtvis motbevisas på ett illa tydligt sätt om sisådär 13 timmar, men jag kan bara inte se att de kommer peka ut SE.

SE utesluter varken Sydafrika, SÄPO, SB, MUST eller annan ljusskygg organisation, kan knappast uteslutas att SE var agent/operatör i någon av de nämnda, eller?

En annan sak, hur vet man att SE begick ett medvetet självmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in