2020-06-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Bara dom inte kommer med nåt jävla Sydafrikaspår som vi inte kan kolla upp, allt annat är bättre än Sydafrika.

Jag vill se PKK-spåret och att en massa Holmér och Ebbe Carlsson-grejer. Bevisningen bygger till stor del på diverse skum och olaglig buggningsverksamhet som man grävt fram på gamla dammiga rullband.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Herr Engström kan du nog glömma.
Inte mycket till bomb.

Egentligen en bomb, men alla intressanter i fallet har just förberett sig på en monumental besvikelse.
Det är nog många som istället för lättnad, känner besvikelse över Skandiamannen som GM.
Alldelles för banalt.
Citera
Medlem
Debatt inlägg av Wall och Borgnäs i dagens Aftonblad:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/y3a4lJ/infor-palmebeskedet-det-far-inte-bli-fel-igen
Citera
2020-06-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Hoppas att det är ett Sydafrika spår, där Eugene deKock är torpeden som gjorde slut på Palme.
Fastnade på kamera på aktuellt när han skulle lämna landet.

Det skulle förklara allt.

Att han inte nämde att han var mördare i sanningskommissionen var nog för att inte bli av med sin frihet.
Ojojoj! Du har inte sett Palmeavsnittet från idag på SVT Play. Gör det. Vill inte spoila, men se det.
Citera
2020-06-09, 20:30
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Ok. Anser du även att mordplatsen var planerad när biofilmen startade?
Nej. Den planerade mordplatsen var allt mellan Grand och gamla stan där Palme bodde.
Citera
2020-06-09, 20:31
Medlem
Citat:
Hoppas att det är ett Sydafrika spår, där Eugene deKock är torpeden som gjorde slut på Palme.
Fastnade på kamera på aktuellt när han skulle lämna landet.

Det skulle förklara allt.

Att han inte nämde att han var mördare i sanningskommissionen var nog för att inte bli av med sin frihet.
Kolla del tre på SVT play av Veckans brott.
De visar det oklippta materialet från Arlanda😛
Citera
2020-06-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nattmössan har du. Vi är som sagt många som drivit på gör att lögnerna om CP skulle skingras.

Jag förstår att du mår dåligt nu. Vad ska du göra imorgon eftermiddag? Kommer känns tomt. Helst när du haft fel hela tiden.
Citera
2020-06-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Nej. Den planerade mordplatsen var allt mellan Grand och gamla stan där Palme bodde.

Jag funderar på detta med, men det finns de facto inte fler bra mordplatser.

Nu när jag f.ö ser den här del 3 i veckans brott, så ser man hur Pops har svårt att hålla tillbaka sin positiva sport-attityd, och försöker komma med någon motsatt mörkare ton.
Märks att det är svårt för Pops att hitta en linje han trivs med.
Citera
2020-06-09, 20:36
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Det är nog många som istället för lättnad, känner besvikelse över Skandiamannen som GM.
Alldelles för banalt.

Banalt? Det skulle vara världshistoriens bisarraste mord.
Citera
2020-06-09, 20:37
Medlem
Är det bara jag, eller känns det inte som att det faktum att KP informerade regeringen (delar iaf) igår tyder på något bra mycket större än SE? Varför skulle han briefa Lövet om att de nu kommer peka ut en medioker grafiker, död sedan länge?

En mer logisk slutsats är att man kommer peka ut någon som gör att regeringen behöver vidta åtgärder och förbereda svar. SA eller SÄPO/polisen (eller för all del i kombo) känns som något som verkligen kommer kräva svar av regeringen direkt. Hur agerar ni mot SA nu? Vilka får sparken?

Jag kan naturligtvis motbevisas på ett illa tydligt sätt om sisådär 13 timmar, men jag kan bara inte se att de kommer peka ut SE.
Citera
2020-06-09, 20:37
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Jag funderar på detta med, men det finns de facto inte fler bra mordplatser.

Nu när jag f.ö ser den här del 3 i veckans brott, så ser man hur Pops har svårt att hålla tillbaka sin positiva sport-attityd, och försöker komma med någon motsatt mörkare ton.
Märks att det är svårt för Pops att hitta en linje han trivs med.
Ja mordplatsen är väldigt bra. Men allt talar för att det var en slump att paret gick över gatan. Att Lisbeth ville kolla på butiker. Allt talade för att de skulle stanna på samma sida som Grand.
Citera
2020-06-09, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Banalt? Det skulle vara världshistoriens bisarraste mord.

JO det är det, men samtidigt också otillfredställande med att en vimsig pelle skjuter statsministern, istället för alla andra stora starka makter med stora motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in