2020-06-09, 20:20
Medlem
På grund av att han under alla år hållit en låg profil, och aldrig åkt fast för nya brott där han riskerade att topsas, blev han aldrig hittad.
Under årens lopp blev däremot omkring 5*000 andra personer topsade i jakten på mördaren.

https://www.aftonbladet.se/a/MRO70o
Citera
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Okej isåfall har ju familjen hela tiden vetat att GM var ute efter Mohammed och inte Anna Lena?
Ja det är nog så!
Citera
Medlem
Tror inte jordgubbsflickan är fel ute. Tror också morden skett till följd av psykos. Finns inget annat tänkbart motiv.
Citera
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
I deklarationen 2019 är inkomsten 113.298. Kapitalinkomst 0. Inga betalningsanmärkningar.

Förtidspension, grundnivån. Beloppet tyder på att han aldrig haft en inkomst och förmodligen haft pension sedan han var 19.
Citera
2020-06-09, 20:21
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Är inte så säker på att han var psyksjuk vid morden. Tror mer på att det handlar om hämnd för nåt som arabfarsan gjort...

Vi får se tiden an. Är han psykiskt störd nu och journaluppgifter kan bekräftas så slinker han igenom
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Jag minns att jag bakfull som en örn vaknade upp på vad den tiden hette Hilton Hotel i Linköping. Och fick höra talas om dubbelmordet. Kvällen innan hade jag på nån bar slagit mig i slang med en ledig polis och vi tog rätt så många whiskey. Han hävdade att Linköping var farligt. Jag hävdade att det var ingenting mot Stockholm. Vi käftade lite minns jag. Men utan hard feelings.
Dagen efter hämtade jag en ny Volvo S60 på Rejmes. Det var därför jag var i Östergötland. För att hämta min bil och för att gå på ett möte med en leverantör på stort tegelbyggt hotell som jag inte minns namnet på. Åh vilka minnen. 2004 börjar bli längesen nu.

Hur som helst, det var en olustig stämning dagen detta hände. Usch....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Han kommer INTE att släppas fri, och OM han skulle göra det.. så vet ALLA hur han ser ut och vad han heter. Då lär han inte finnas kvar så länge.. barnmördare är inte direkt omtyckta... och 30+ knivhugg på ett barn, är inte ett vanligt barnmord enligt mig.

Att han har skyddats av så många i så lång tid är ännu märkligare.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Min fetning: (senare)
Precis! Jag undrar om det är detta försvarsadvokaten kommer att använda sig av, dvs hans ålder. Så nära att gå fri!

Nej tidigare.. Hur som, det är nog bara sjukjournaler från tiden för brottet som kan vara honom till gagn nu.

Men livstids fängelse kommer han inte att dömas till.
Citera
Medlem
Citat:
Okej isåfall har ju familjen hela tiden vetat att GM var ute efter Mohammed och inte Anna Lena?

Ja men det framgår väl också av utredningen.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Han kan ju ha haft kontakt med BUP eller te.x öppen psykvård hela livet vem vet. Får verkligen hoppas att någon bekant kommer in i tråden å kan berätta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han lär ju byta namn. Det är ju inte direkt vanligt med hämnd. Speciellt rörande från sådana som inte har en koppling till offren. Inte heller anhöriga gör det i någon större utsträckning. Han kommer ju sättas i finkan (alternativt psykvården) med sådana som begått liknande brott. De kommer inte vilja öka sina straff genom att bestraffa honom. Lär ju inte gå någon fara för honom.

Han kommer ändå att hittas ifall han byter namn, om han inte flyttar till thailand eller liknande o får skyddat. Där blir det nog svårare.

Tycker bara det är så fruktansvärt jävla skönt att han äntligen är fast.
Citera
2020-06-09, 20:22
Medlem
Citat:
Pojken vad det primära offret och den 56 åriga kärringen som kom till pojkens undsättning sekundärt offer.
Ett nationellt trauma får äntligen sin upplösning. En enorm lättnadens suck..
Senast redigerad av Simpliticas 2020-06-09 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in