Citat:
Ursprungligen postat av
Xxrudeacidxx
Har sagt det tidigare men svarar på din andra fråga. Jag tror helt enkelt att denna personen var en utstött svensson kille som inte passade in i coola gänget. Dataspelandet pågick i nätter och han var tvungen att spela för att tillfredsställa sig själv kombinerat med energidricka, ångesten i skolan kombinerat med en aggression ledde till våldsamma tankar där han hade svårt att skilja på spel och verklighet. Han ville ta ut sitt hat på samhället och detta blev kardemumman. Tror detta var planerat, röster i huvudet kan vara en anledning men som sagt. Gissa får man
Om din hypotes stämmer är jag på sätt och vis glad att han inte upptäcktes då. Jag minns hysteriken bakom datorspel på den tiden, där allehanda självutnämnda experter gick ut och proklamerade att våldsamma datorspel skapar våldsamma barn, något som senare, seriös, forskning har visat är ren BS.
Angående röster i huvudet, är det någonting som kan komma så där något enstaka tillfälle bara, eller kan det vara så att man lär sig hantera dem och inte agera? Daniel tycks ju ändå ha kunnat hålla sig laglydig sedan han begick morden.