2020-06-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Jag har suttit och läst igenom en person i trådens alla inlägg.

Det är uppenbart att hon visste vem gärningsmannen var sedan tidigt. Det skamliga är att hon sitter och ger ledtrådar och njuter av uppmärksamheten och kontrollen. Saker hon sagt tycks stämma överens med den här Daniel som erkänt mordet nu.

Hennes första inlägg på Flashback frågade om man fick 1 miljon kronor om man satte dit gärningsmannen.

Min uppfattning är att hon är ingift i Daniels familj. Då kan man fråga sig hur många som visste om det här. Hur många människor har skyddat aset?

Vid 2019 verkar hon ha insett att hon givit för mycket information och börjar försöka vilseleda genom att ge felaktig information.

Folk, även jag, har tidigare gissat att hon är en av bröderna. Det tror jag inte - jag tror däremot att hon är gift med någon där i släkten.
Hade aldrig hänt i Japan
Citera
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Det räcker med att en enda släkting till mgm lagt ut sitt dna, oavsett hur nära släkt denne är. Väldigt basalt egentligen kan man tycka.

Är släktingen inte väldigt nära kan det bli svårt om man bara får en träff. I det här fallet gick släktforskaren enligt egen uppgift tillbaka till 1700-talet för att bygga ihop släktträden. Det handlar om tusentals släktingar som lever i dag, att kolla igenom.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnGottiSr
Gick alltså gärningsmannens föräldrar bort? I så fall när och vad dog de av?

Om han växte upp utan föräldrar så kan man se hur risken för att utvecklas till mördare lär öka markant.

Det som korrelerar bäst med skolskjutare är, förutom att de är män, just det att de har vuxit upp utan en närvarande pappa. Självklart blir inte alla miffon för att de saknar pappa, utan blott en liten bråkdel, men det verkar ligga någonting i att få växa upp med en mamma och en pappa i en normal familjekonstellation...
Senast redigerad av bjornebarn 2020-06-09 kl. 18:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Artikeln nämner tydligt att det handlar om en ”tysk”.

Är det inte tysk bakgrund? Dvs att en förälder eller förälders förälder är tysk.
Det behöver ju inte innebära att man ett tyskt efternamn.
Citera
2020-06-09, 18:24
Medlem
-Finns anledning att skicka en tacksamhetens tanke till alla inblandade poliser som rott
detta avskyvärda fall till en lösning.
Så dagens största jordgubbstårta landar hos polisen och dess utredare-bra jobbat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Har inte med det att göra. Hussein Ammouri har ett syfte med att lägga ut bilden. Är det syftet att försätta DÖN i dålig dager är det förtal. Oavsett om DÖN är mördare eller inte.

Kanske fyller du grundrekvisitet med uppsåtet och att sätta någon i dålig dager men det är inte förtal om det är sant och dina skäl för att att outa det innebär att outande anses som försvarligt.

En oerfaren juriststudent under sitt första år på studierna eller en gammal avdankad straffrättsprofessor skulle kanske kunna nitiskt hävda att det är förtal. Oavsett, ingen åklagare kommer driva det och dömd för det där kommer han aldrig bli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Så nu har vi två problem kvar att spekulera om:

1. Vad kan han tänkas få för straff? Jag gissar att det blir kraftig rabatt dels pga åldern (21) då morden begicks, samt att det har förflutit så lång tid sedan gärningen.

2. Vad kommer han att berätta för historia?
Har sagt det tidigare men svarar på din andra fråga. Jag tror helt enkelt att denna personen var en utstött svensson kille som inte passade in i coola gänget. Dataspelandet pågick i nätter och han var tvungen att spela för att tillfredsställa sig själv kombinerat med energidricka, ångesten i skolan kombinerat med en aggression ledde till våldsamma tankar där han hade svårt att skilja på spel och verklighet. Han ville ta ut sitt hat på samhället och detta blev kardemumman. Tror detta var planerat, röster i huvudet kan vara en anledning men som sagt. Gissa får man
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Haha jasså gjorde han? Ja det är inte förvånande. Den här veckan kommer GW minnas resten av livet.
Japp, jag parafraserar men det var typ ”Först palme och nu detta, oj vilken vecka!”
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Fan vilken märklig GM!

DÖN lever alltså ett vanligt liv, en svenssongrabb som inte utmärkte sig åt något håll, sen en vacker dag får han för sig att mörda två slumpmässigt utvalda personer, en kvinna i övre medelåldern och ett barn.

Sedan fortsätter livet sin gilla gång. Han bor kvar i Linköping, ostraffad hela livet. Och så en tisdagsmorgon knackar polisen på dörren och han erkänner i stort sätt med en gång.

Märkligaste fallet ever. Han lär ju passerat platsen för mordet flera ggr efteråt, iom att han bor i trakterna.

Shit, undra vad som flög i honom den där dagen..
Citera
Medlem
LoriLaughins avatar
Tipset från Gotland. Vad hände där... hur hänger det ihop med resten?
Citera
2020-06-09, 18:25
Medlem
-18 mamman avlider, -19 pappan avlider, -20 brodern erkänner dubbelmordet -04.

Utan att känna personen så kan jag inte låta bli att känna med storebrodern. Han verkar ha familj, väl det.

Utgår ifrån att det är hans föräldrar som man sett i dödsannonserna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Vad för vidrig människa är du? Försvara mordet på en åttaåring. Hur lågt kan man sjunka?

Förmodligen en blyg , mobbad liten myra som gömmer sig bakom sin datorskärm. En arab satte på hans tjej förmodligen och tjejen tyckte om det.
Citera
Medlem
Jag känner den person som många här hänger ut som GM bror. Om det här stämmer är det fruktansvärt för hans familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in