2020-06-09, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
felpost

VA?? Jag har inte lagt upp något är du sjuk eller du har blandat ihop mig med någon annan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wadensjo
https://www.expressen.se/nyheter/dubbelmordet-i-linkoping-har-ar-gripna-37-aringen1/
Mongot säger att han är samlad, ja du. Vänta bara på all den shitstorm som kommer komma till dig både i lagens namn och utanför.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
EXPRESSEN kör live om DANIEL NYQVIST med namn och bild.

Case closed
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Och varför ska han in här överhuvudtaget?

Vad vet jag, jag svarade bara personen i fråga som la upp bilden att det inte va GM.
Citera
Medlem
Jävligt korkad fråga, men möjlighet för samma GM på Valhallavägen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag ställde själv samma fråga nyss i ett inlägg. Den frågan borde reportrar ställa till polisen. Men det lär inte hända för svenska journosar är för inkompetenta för att fatta att det är en relevant fråga.

Att masstopsa halva jävla Linköpings yngre manliga befolkning. Ett oerhört dyrt jätteprojekt. Utan att man lyckades ringa in en snubbe, lik fantombilden och i rätt ålder, boende i närheten är skandal. Antingen fungerar inte metoden att masstopsa utan det gjordes av PR-skäl för att polisen skulle framstå som handlingskraftiga. Eller så har metoden genomförts på ett helt fel sätt.

Kanske GW tar upp det?

Om han bodde i Sturefors vid den tiden så är det inte så nära. 13km....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tener
Han gick Elprogrammet på Ljunkan (ALG) har vi fått reda på. Skolfotot är även därifrån
Nej
Citera
2020-06-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
VA?? Jag har inte lagt upp något är du sjuk eller du har blandat ihop mig med någon annan
Råkade citera fel användare så får be om så hemskt mycket om ursäkt, redigerat mitt andra inlägg också!
Citera
Medlem
LoriLaughins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Bilden på GM får mig att tänka på ett gäng unga mördare som i princip ser likadana ut:

Edwin Gyllenswaan (dubbelmord)
Kristoffer Andersson (mordet på Ida)
Johan Fallqvist (mordet på Nella)

Lönnfeta, blonda, kränkta..

För att inte glömma
Anders
Niklas
Citera
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Nu har Expressen offentliggjort namn och bild på GM:
https://www.expressen.se/nyheter/dubbelmordet-i-linkoping-har-ar-gripna-37-aringen1/

Kanske var det stora skälet till att anhöriga tog bort sina FB sidor.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Men att utföra mord är ju ofta ett motiv i sig. Peter Madsen mördade inte Kim Wall för att han ogillade journalister eller rödhåriga utan för att han fantiserat om att (styck)mörda. Härom året var det en 24-åring som mördade ett äldre par utanför Mantorp i enkom för att han fantiserat om att mörda. Vi har haft ytterligare såna fall senaste åren. Det behövs liksom ingen mystisk bakgrundshistoria med svartsjuka och knarkskulder när man har att göra med folk som fått mordfantasier på hjärnan. Låter som ett sannolikt motiv i detta fall. Finns liksom ingen djupare koppling mellan GM och en random 8-åring typ ”ungjäveln snodde min tjej/bil/heroindos/antika myntsamling!!”

Det är ju detta som åklagaren får bevisa. Vi har ju haft en hel del fall med random mord av speciellt pundare där syftet som de fått till åtminstone inte var att mörda utan att råna. Sedan gick det "snett". I de fallen har ju dessa kommit undan livstid. Blir kanske 10-12 år i finkan. Ute efter 8.

Just här med en 8-åring och antalet skador på offren blir det ju ett tufft jobb för advokaten om man kör på den linjen. Helt omöjligt är det ju dock inte. Man får hoppas att han verkligen pratat ut idag så att han är helt körd. Det med mordfantasier borde tycker man inneburit mer brott och även mord. Men det lär man ju kolla i dagarna om det nu är så att man fått en seriemördare på kroken.
Citera
2020-06-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Han har ju erkänt?

Har inte med det att göra. Hussein Ammouri har ett syfte med att lägga ut bilden. Är det syftet att försätta DÖN i dålig dager är det förtal. Oavsett om DÖN är mördare eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in