2020-06-09, 17:10
Medlem
Expressen har ju varit inne i trapphuset och filmat och där är dörren tydligt avspärrad.
Om nån pallar åka förbi Skogsgatan 87 och gå in i trapphuset så får vi svar på frågan.
Citera
2020-06-09, 17:10
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterboras
Jag såg tidigare en bild på DÖN på Google. Det var nedtagen en stund senare och jag hann inte spara den. På den bilden hade DÖN glasögon, halvlångt bakåtkammat mörkt hår (såg färgat ut), hade en svart t-shirt och i bakgrunden var det någon typ av hårdrocksaffisch. Alternativt var det ett hårdrocksmotiv på t-shirten (snacka om jag jag skulle vara ett dåligt vittne). Jag tror att bilden fanns på Soundcloud.
Jag hittade den. Men det ser inte ut som honom. Den här killen ser dessutom mycket yngre ut.
Citera
2020-06-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4WI
Gick ju snabbt för henne å stänga det kontot…

Ja, men inte F! Undra om han sitter i förhör?
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Stämmer, hade inte läst hela artikeln. Tyskland verkar vara en dimridå. Märkligt att de nämner tysken på vårdcentralen, bara.

De skaffade därför en ny DNA profil från en släkting som fick bättre täckning.
Killen bröt på tyska på sjukhuset så nog fan stack han ut.

Avstånd BP till GMs dåvarande bpstad 120 meter.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Så mördaren kunde alltså hålla sig undan lagen i 16 år men har nu lämnat in sig själv?

Han kunde inte bortförklara dna och så vill han nog ha snabb rättegång utan massmedia.
Nu är frågan varför, om det finns något sådant.
Citera
Bannlyst
Klart hon stängde ner kontot när hennes man blev gripen i morse hon sitter säkert här och läser tråden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Oerhört spännande att få veta mer om den här mördaren. Speciellt om det nu inte var ett beställningsjobb.

Hur kan en psykiskt störd människa göra ett sådant brott och klara att hålla sig undan i så många år. Och varför har han inte gjort fler brutala mord efter att han klarade sig undan detta. Måste vara extremt ovanligt. Droger kan vara en möjlig förklaring, en ordentlig snedtändning. Så kraftig snedtändning så att han inte ens själv varit medveten om vad han gjort. Och därför inte haft ånger eller lust för att göra fler mord. För bara psykiskt sjuk stämmer inte in alls.

Spännande fortsättning och rättegång väntar i det här fallet.

Fast man kan väl inte helt utesluta att han begått fler brott/mord; finns väl ett o annat ouppklarat där GM inte lämnat några dna-spår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19811981
Både bröderna vart gripna i sina respektive bostäder den äldre brodern på Skogsgatan och den yngre (vars DNA matchade) i Lambohov.

Det låter ju som info som talar emot DÖN samt brodern FN.
Broder FN hittar jag inte ens skriven i Linköping, i alla fall inte om han ska vara äldre än DÖN.

Det är något som är lite skevt här.
Citera
Avslutad
Det är mycket skitsnack och spekulationer just nu på forumet. De bilder som har lagts ut är inte på DÖN, och det har florerat en massa namn på oskyldiga personer, och till och med telefonnummer. Kan alla lugna ner sig tills det kommer bekräftelse från officiella källor av namn på GM? Och någon moderator kanske kan städa upp bland alla lösryckta outningar? Kan också tillägga att fantombilden inte är särskilt lik DÖN, om det är han som är GM.
Citera
2020-06-09, 17:12
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorSvartPenis
Hur vet du det?

Man analyserade blodet som GM lämnade efter sig. Det visade spår av nikotin men inga droger eller receptbelagda mediciner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
ibland är världen liten

Jag har försökt hitta sådana detaljplaner, men det enda officiella jag hittar på kommunens hemsida är att stadsdelen heter Johannelund. Jag tycker mig minnas något om att Duvkullen upphörde att vara en egen stadsdel någon gång för länge sedan, men jag minns kanske fel?

Hur som helst, jag och de jag känner har alltid sett Duvkullen som klart separerad från Johannelund...

Ja, det är den, världen. Altså mäklarfirmor lägger ut under namnet duvkullen, andra skriver duvkullen i offciella papper, pizzerian heter duvkullen... Jag tänker delen heter duvkullen.

Spännande att ingen har ännu dragit kopplingen till att GM har bott i 11 år jämte en låg och mellanstide skola.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Brorsan Fredrik borde ju va frisläppt nu, så bara att ringa och snacka lite med honom. Är det fel Fredrik som är bror så lär ju det framgå
Efternamn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in