2020-06-09, 15:47
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Men suck!! Vart är frågorna om blodstänk? Vävnad på väggarna? Muskelmassa i flygfläckar?
Herr Westerberg ska ju försöka bevisa mord!
Styckning har vi redan fattat!

Rätten måste få reda på allt våld innan kroppen skändades.

Gaaah

Rätten vet det redan. Jag tror att åklagaren vill belysa att det bara finns spår från två personer i lägenheten, och en är död

Citat:
- Om ni är osäkra på någonting, skriver ni ändå ner det?
- Vi måste vara åt det säkra hållet absolut.
- Om ni inte är säkra på något. Hur är det då med den uppgiften?
- Rätt ska vara rätt oavsett vilket håll det barkar hän åt.
- Det är så ni jobbar?
- Ja absolut.
Citera
2020-06-09, 15:55
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Haha funderar på om advokat B.R funderar pä att bli stå-uppare... nationell turné för Sveriges alla bakom lås o bom!

Rämsell frågar nu om de har hittats något avskedsbrev i brottsplatsundersökningen - Jösses!
Citera
2020-06-09, 15:58
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Om vi ska gå på vemsas teorier så kanske w fastnade med huvudet i rivjärnet och rev av sig huvudet? Sprang in i vardagsrummet för att få t's uppmärksamhet - men eftersom att han var upptagen med sin PS så la hon sig på sängen och dog istället.
Huvudet är ju det enda som har hittats så kanske har hennes babblande mun tagit tag i rivjärnet och flisat sig i tusentals strimlor.

Nä, alltså, man kan skoja om det, så inser man att det är på riktigt ett mord på en 17 årig ung kvinna. Det är sorgligt!

Om nu T har någon som vill sätta dit honom, VARFÖR skulle någon vilja det? Han har aldrif påstått att han har stora skulder till någon eller dylikt...
Citera
2020-06-09, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Rämsell frågar nu om de har hittats något avskedsbrev i brottsplatsundersökningen - Jösses!
Mycket svammelfrågor från Rämsell under förhöret med kriminalteknikern och tjafs om att hon kontaktat kriminalteknikern men inte fått något svar av henne.
Lågvattenmärke om avskedsbrevet :-(
Citera
2020-06-09, 16:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Jaha - då är nästa TR nu på fredag och då bl a om blodanalyser som tekniker har att redovisa.

Är förvånad att de hack i badrummets golv inte har diskuterats så mycket. Enligt dagens utsago var det INTE att mattan har spruckit utan flera "v-formade och skarpa och rena". Med rena menades enligt krim.teknikern att det att det var tillfogat av något skarpt/vasst redskap och inte några självsprickor.
Citera
2020-06-09, 16:06
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Kärlek och pepparrot fanns det en gammal schlager som hette
Vet inte vad försvarsadvokaten ville komma med pepparrot och klorin.
Det första jag tänkte var att de kanske äter mycket riven pepparrot som finns att köpa på burk, och så menat att man ska ha tappat en burk och städat upp därefter. Det håller dock inte!

Jag kanske har missat, men ang blue star. Där man sprayat och fått de stora områdena av blod som man städat bort, har man inte kunnat konstatera att detta var blod från Wilma med topsning?
Har för mig att det va så på överkastet iallafall (som diskuterats här tidigare)
Citera
2020-06-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolletpelle
Ang. svaret om storleken på det rektangulära föremålet: som en glasslåda ungefär...
Då kan vi utesluta sophinkar och kylväskor
Vad kan det vara??

För de som läser mer och skriver mindre har det redan framkommit.
Citera
2020-06-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ostridigt??? Vad menar du???

Jag har sett det i FUP - samt påtalat det otal ggr i tråden - NÅGOT har han gjort - givetvis, varför skulle han inte åka hem - hela 5 ggr på ett kort arbetspass på en och samma dag ... Klart han haft något han tyckt sig måst att göra - helt klart.

Håller helt med dig - har dessutom fått intrycket att detta var "avvikande", att åka hem 5ggr under ett arbetspass.
Citera
2020-06-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Det första jag tänkte var att de kanske äter mycket riven pepparrot som finns att köpa på burk, och så menat att man ska ha tappat en burk och städat upp därefter. Det håller dock inte!

Jag kanske har missat, men ang blue star. Där man sprayat och fått de stora områdena av blod som man städat bort, har man inte kunnat konstatera att detta var blod från Wilma med topsning?
Har för mig att det va så på överkastet iallafall (som diskuterats här tidigare)

Jo, det är konstaterat att det är blod. Förstår inte varför advokaten börjar prata om pepparrot. Pinsamt.
Citera
2020-06-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolletpelle
Ang. svaret om storleken på det rektangulära föremålet: som en glasslåda ungefär...
Då kan vi utesluta sophinkar och kylväskor
Vad kan det vara??

FIXA verktygslåda från Ikea? Enligt hans kontoutdrag är det ett varuhus han handlar på (som de flesta förstås).
Citera
2020-06-09, 16:22
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
Håller helt med dig - har dessutom fått intrycket att detta var "avvikande", att åka hem 5ggr under ett arbetspass.

Så har jag uppfattat det också att det inte var vanligt förekommande att åka hem SÅ många gånger i varje fall under en och samma arbetsdag som dessutom inte ens var på 8 timmar. GPS i bilen (eller vad det var för teknisk sak) visade ju också hur många minuter det rörde sig om och tiderma.
Citera
2020-06-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfloss
FIXA verktygslåda från Ikea? Enligt hans kontoutdrag är det ett varuhus han handlar på (som de flesta förstås).

Finns väl ingenting vasst som skulle kunna användas för styckning i FIXA? Kanske använt en hammare och slagit med dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in