2020-06-09, 15:23
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ja de utsatta delarna i Italien verkar vara redo. Bara hoppas att immuniteten är bra och att de kan lägga om fokus och förbereda de södra delarna på en andravåg om den kommer.

Återupprättelsen i höst. Svenskar är det enda folket som är välkomna i andra länder

Ja jisses, du och dina gelikar är att jämföra med nån extrem religiös sekt, typ.
Ju mer som pekar på motsatsen desto mer tror ni.

Nu säger även Tyska delstater att de inte välkommnar Svenskar specifikt, vi är nästan paria....
Citera
2020-06-09, 15:24
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Nix! Den är inte över, inte ens nästan över.

I bästa fall når vi ca 5500 döda den 1juli.
Om BLM- demonstrationerna eskalerar smittspridningen, som en del befarar, når vi över 6000 den 1/7.

Tom Britton tror på runt 8000 döda till 1/8.
När kom Britton med den förutsägelsen? Det kräver ett snitt på 60 per dag, vilket i nuläget verkar vara osannolikt.
Citera
2020-06-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Japp. I början, när det här beslutet togs att dagis och skolor skulle vara öppna i Sverige, så visste man ju praktiskt taget ingenting om smittan. Det lilla material man hade från Kina var långt ifrån tillräckligt, för att man skulle kunna säga så tvärsäkert att viruset inte var tvärsäkert för barn. Det skulle även ha kunnat finnas en sådan mekanism, som att barn inte blev sjuka först med samma symptom som vuxna, men att viruset ändå gjorde någonting i deras växande kroppar. Skadade dem på något sätt. Försiktighetsprincipen, som sagt.

Dessutom verkar alla Tegnellare glömma, att öppna skolor och dagis även skapar många möten mellan barn och vuxna, och vuxna och vuxna, som inte skulle ha skett om de hade varit stängda. Tänk bara på hur det brukar se ut vid hämtning och lämning. Vidare har inte alla bil, så vissa måste åka buss med barnen till skolan eller dagis, samt att lite större barn åker buss själva - och då blir det fullt i bussarna vid en tidpunkt på morgonen, då många vuxna åker till sina arbeten.

Barn som blir smittade av andra barn i skolan, rör sig sedan i samhället på eftermiddagarna, där de träffar vuxna i affärer bland annat.
Håller med. Jag skulle tro att många hemtjänst personal och vårdpersonal blev smittade genom barnen.
Det var ingen som berättade för de att asymmetriska barn kan smitta.
FHM kunde göra som Norge och ordna dagis för samhällsviktiga yrke men det gjorde de inte.
Citera
2020-06-09, 15:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Nix! Den är inte över, inte ens nästan över.

I bästa fall når vi ca 5500 döda den 1juli.
Om BLM- demonstrationerna eskalerar smittspridningen, som en del befarar, når vi över 6000 den 1/7.

Tom Britton tror på runt 8000 döda till 1/8.

Hör av dig igen när siffrorna börjar peka rakt upp.

Det är uppenbart att i tex Stockholm har tillräckligt många blivit immuna för att hela stan ska kunna vara ute i solen tillsammans. Det var klart fler människor i Tantolunden för flera veckor sen än det varit på nån demonstration. Varför blev det ingen peak av det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Det kräver ett snitt på 30 om dan, vilket är sannolikt.

för att komma upp i 8k till 1/8, om cirka 50 dagar. Så krävs över 60 döda per dag...
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, jag gav inte en missvisande bild. Jag har återgivit EXAKT det som skedde.
Folk stannade hemma i enlighet med de regler som satts upp. OM man inte gjorde det så fick man böter. Du förstår fortfarande inte?

Troll.
Så du menar att folk inte gick ut för promenad/motion en timma varje dag? Utöver nödvändiga ärenden. Jag tror dig inte.

Nu har du iofs lite lömskt ändrar ditt påstående till "i enlighet med gällande regler" istället för att erkänna att du tidigare uttryckte dig vilseledande. Du kan visst inte erkänna fel.
Citera
2020-06-09, 15:29
Medlem
Läkare i Göteborg varnar för att smittan ökar på öarna utanför Göteborg. Trängseln på skärgårdsbåtarna bidragande orsak. (Källa: GP)
Samma sak lär väl ske på skärgårdbåtarna i Stockholm??!!
Citera
2020-06-09, 15:29
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
för att komma upp i 8k till 1/8, om cirka 50 dagar. Så krävs över 60 döda per dag...

Ja, jag rättade mig själv... blandade ihop datum och siffror.
Citera
2020-06-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Läkare i Göteborg varnar för att smittan ökar på öarna utanför Göteborg. Trängseln på skärgårdsbåtarna bidragande orsak. (Källa: GP)
Samma sak lär väl ske på skärgårdbåtarna i Stockholm??!!

isånnafall borde man ju redan sett tecken på det i STHLM.

https://omni.se/trangt-pa-skargardsbatar-nar-manga-vill-fira-helgen/a/2GryQa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja jisses, du och dina gelikar är att jämföra med nån extrem religiös sekt, typ.
Ju mer som pekar på motsatsen desto mer tror ni.

Nu säger även Tyska delstater att de inte välkommnar Svenskar specifikt, vi är nästan paria....

Jag var inte riktigt seriös din autist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Håller med. Jag skulle tro att många hemtjänst personal och vårdpersonal blev smittade genom barnen.
Det var ingen som berättade för de att asymmetriska barn kan smitta.
FHM kunde göra som Norge och ordna dagis för samhällsviktiga yrke men det gjorde de inte.

Det ör inte FHMs uppgift.

Helt ärligt, som skåning hade stängda skolor kostat mycket mer än det smakat.

200 döda i corona på 4 månader. 50 per månad. Frågan är hur många som hade dött oavsett.

Inte en chans att stängda skolor hade varit bra här.
Citera
2020-06-09, 15:32
Medlem
Coronavirus outbreak in Wuhan may have started in August: Study (Källa: Aljazeera)
Explosionen av dödsfallen i januari skulle kanske redan då kunna vara den andra vågen??
Fem månader senare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in