2020-06-09, 14:54
Medlem
Kissdroppes avatar
Ni kanske ska lugna er med att gissa på namn nu. Vi kommer ändå få hans namn snart.

Att sitta och gissa och hänga ut oskyldiga människor i den här tråden är ju jävligt vårdslöst och osmakligt. Det är trots allt ett av de mest uppmärksammade morden i Sverige, så tusentals - om inte miljoner - människor kommer besöka tråden.

Då kanske man ska vara lite försiktig med vem man hänger ut med namn och bild..
Citera
Bannlyst
Ok.

Jag har ringt D*niel *rjan Nyq*ist

Inget svar.

Testade två gånger.
Citera
Medlem
Vad heter N*yqvists bror?
Citera
Medlem
StorSvartPeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
byt ut * mot r i länken.

Är det bekräftat att det är han?
Nej, för det snackas fan om tre olika personer.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Märkligt att en person alltså ska ha inkommit till en vårdcentral i Linköping, senare på morddagen, med skärskador i handen, men att detta inte rapporterades till polisen förens långt senare. Där har det brustit rejält.
Ja det kan man lugnt säga. Att det skulle behövas "rapporteras" till polisen långt senare är bevis på fruktansvärt dåligt polisarbete.
Två besinningslösa mord med en sladdrig butterflykniv som hittats med mördarens blodspår på.
Och polisen kollar inte sjukhus och vårdcentraler för eventuella knivskador?
Det är fan i mig skandal!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
En sån här stolle måste ju ha begått en massa andra brott tycker man, eller är det vanligt att de dödar två pers för att sedan aldrig göra något mer?

Ska bli kul att se vem det är. Antar att han är svensk eftersom de lyckats med genetiska spårningen.

Det här är nog ingen kriminell i vanlig mening utan en vanlig person med eventuellt psykiska problem eller hamnade i nått som spårade ur
Citera
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
byt ut * mot r i länken.

Är det bekräftat att det är han?

Nej.
Citera
2020-06-09, 14:55
Medlem
Är bröderna tvillingar eller är det bara jag som läste fel nånstans. Har för mig att båda är födda 83.
Citera
2020-06-09, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Skulle inte förvåna mig om han jobbade på ICA på Djurgårdsgatan där man hittade hans mössa.
Du tror inte att man kollat sådant? Hur många varit topsade? Att han sprungit tillbaka är inte en indikation att han känt till området väl, kan lika gärna vara tvärtom att han har yrat runt i panik.

Skulle man planera ett mord så skulle man väl för fan inte vara så dum att kasta mössan och använda en kniv som ser ut att vara köpt på en loppis?

Alla namn som figurerar i tråden (ok maskade men ändå) är inte så roligt för de personerna som nu är troligtvis oskyldiga alla eller minus en heller eller hur?
Citera
2020-06-09, 14:56
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
Det här är nog ingen kriminell i vanlig mening utan en vanlig person med eventuellt psykiska problem eller hamnade i nått som spårade ur

Tänker direkt på en individ som Örebromannen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Från aktuell uppsats:

"Efter koncentrationsberäkningen görs själva kopieringen. Här gäller det att hitta tio i förväg
utvalda STR-områden på DNA:t samt området för könsbestämning."
Tack, då var det utrett.
Citera
Medlem
StorSvartPeniss avatar
Om denna fantombilden ska vara aktuell så kan man ju utesluta RF direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in