2020-06-09, 14:28
Bannlyst
GM kanske har bytt namn de senaste åren
Citera
2020-06-09, 14:28
Medlem
swede1775s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Hör det till vanligheten att insatsstyrkan används vid sådana här gripanden?

Ja, det vill säga "Piketen"
Finns en i Stockholm, Göteborg & Malmö så dom fick nog åka en bit!
Citera
2020-06-09, 14:29
Medlem
Ska vara 100% DNA-träff och han är nu anhållen på sannolika skäl. Vi har nog slutligen fått tag i vår GM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Hittar ingen mer E**son på hitta.se i Linköpingstrakten. Vet någon om han på Skogslyckegatan har någon yngre bror född 1983?
Finns också en Forsberg som kan vara en storebror. Dock så är jag inte säker på om tiden för gripandet stämmer överens med dubbelmördarens gripande (kan vara 2 skilda händelser).
Citera
Medlem
*d*m F*rsb*rg eller
D*niel F*rsb*rg ?

a, o, e
Citera
Medlem
tour_de_frances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Är det A*nton T*uomi ni åsyftar som intressant?

Det är det nog inte då han har sin släkt i Finland, det är en man med rötter i Sverige som det handlar om.
Citera
2020-06-09, 14:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Sannolika skäl räcker inte. Hans DNA på kniven kanske inte heller räcker. Det kan finnas fler människors DNA på kniven alltså och då går han fri, såvida han inte erkänner.

Fy FAN vilken galning. Han måste ha gått på någon drog när han gjorde detta.

”Mördaren lämnade dna-spår efter sig. Dels blod på kniven som gärningsmannen slängde ifrån sig efter morden, dels hårstrån i gärningsmannens mössa som hittades i ett tidningsställ i närheten.”
https://www.svd.se/tt-flash-en-gripen-for-dubbelmordet?utm_source=push&utm_content=push&utm_ campaign=none&utm_medium=svd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nekobssad
Om han har hunnit fylla 37 år nu 9 juni hade han hunnit fylla 21 år 19 oktober 2004. Han är alltså född tidigare på året än 9 juni om det stämmer att han är 37 år fyllda idag.

Jag syftade på uppgifterna om att han var 37år. Står ingen ålder i åklargarmyndighetens PM, enbart född 1983. Ser nu att expressen gått ut med uppgifter om 37-åringen.
Citera
Medlem
katten80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpliticas
Ur DN:
Av de tusentals män som har ombetts att lämna dna-prov på frivillig basis för att kunna avföras från utredningen är det 100 som har vägrat. Jan Staaf räcker över förteckningen till släktforskaren i kortärmad skjorta.

– Första namnet i pärmen med personer som har vägrat att låta topsa sig är född i Tyskland. I Linköping bodde han 102 meter från brottsplatsen. Det är helt galet, en tysk som bodde så nära! utbrister Peter Sjölund.[/i]

https://www.dn.se/nyheter/sverige/i-16-ar-har-har-jan-staaf-forsokt-losa-dubbelmordet-slaktforskaren-gav-sista-pusselbiten/

Om det stämmer var i alla fall masstopsningen inte helt onödigt ändå. Dock så borde allt krut kunna läggas på de 100 som vägrat topsa sig. Men polisen kanske inte har några befogenheter att topsa någon som inte vill. Men jag tycker att det borde ha det om nu personen bodde nära brottsplatsen.
Citera
2020-06-09, 14:31
Medlem
Anuszebras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
DN har alltså varit med och nosat i polisutredningen de sista dagarna, och jag förmodar att det om bröderna skrevs i helgen och att man satt på detta tills dess att dom greps? Det blir en artikel som många kommer att vilja läsa i morgondagens pappersutgåva.

Det är en grymt läsvärd artikel
Citera
Medlem
Impalers avatar
Nån som kan hitta storebroderns fb? Enligt en fb grupp om fallet ska han ha 15 vänner och vara utan profilbild.
Citera
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Nu orkar jag inte läsa igenom alla JF:s inlägg igen, men hen sa tidigt att folk skulle reagera för att GM är mkt äldre än personerna poliserna tittat på. Sedan sa hen 2ggr till att personen var över 30 då morden begicks. Finns ingen anledning att gå ut med sån felaktig info ifall de inte trollar eller är ute och cyklar i sina teorier. Man riskerar liksom inte att röja sig om man anger rätt ålder, men anger man helt fel så blir man inte trovärdig. Inte heller om man som du påstår ger dubbla uppgifter om åldern.

Behöver som sagt inte betyda att hen trollar, utan bara att hen haft fel i sina misstankar mot den personen. Hen sa själv saker som att hen är en sån som lägger märke till detaljer m.m. så det kan handla om att hen fått för sig detta.

Lite väl mycket "hen" där, men jag tycker som sagt denna användare känns mer som en man än en kvinna.

JF trodde kanske det var storebror som begått brottet? Är bröderna lika varandra utseendemässigt så kan hända att JF sett något eller sett mössan alternativt kniven i brödernas hem? Sedan har JF förväxlat bröderna. Många trodde att det var en fjortis som begått brottet. Så MGM är äldre än vad som misstänktes. Rena spekulationer från min sida. Jag har gissat att JF är man ett bra tag tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in