2020-06-09, 14:21
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Hur du definierar perfekt,måste det vara din definition T har?

Allt leva perfekt kan också betyda att man gjort det som förväntas av honom.
Jag , tycker inte det ena eller andra i detta fallet.
Personliga åsikter leder ingenstans i denna tråden.

Måste det vara din definition T har då? Vi vet båda lika lite om vilken definition han har. Definitionen av perfekt skulle jag säga är utan minsta snedsteg.

Menar att det är en väldigt grandios självbild man har om man säger att man levt sitt liv perfekt. Ingen normalt funtad person skulle säga så. Har du självinsikt så vet du att du såklart har begått misstag som alla andra!
Citera
2020-06-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Tack för klar info! Skrev tidigare i tråden att MGM själv uttalat att han inte hade tillgång till någon annan (större) väska och att han hämtat väskan hos föräldrarna.
Nej precis. Om han nu hade haft en större väska så han han ju sagt det till de som frågade om den lilla väskan när han skulle till USA.
Citera
2020-06-09, 14:26
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Läst hela FUP:en nu. Det var som en spännande bok, knappt att man kunde slita sig ifrån den.

Det som är ett stort frågetecken för mig är varför han behöll huvudet?

Uppenbarligen har han gjort sig av med kroppen väldigt bra, då den ännu inte är hittad, varför tog han inte med huvudet? Antingen transporterade han lite i taget och hann inte med, eller så vill han att alla ska veta att han gjort det bara. Känns ändå skumt.

Förlåt, men den jävla mamman.. skaffa inte barn.

Finns otaliga teorier om huvudet i tråden. Scrolla igenom är mitt tips.
Många är inne på din teori, alternativt psykologiskt svårt att släppa kontrollen. Jag tror att han velat begrava det på ett särskilt ställe eller fått kalla fötter och hämtat in det när han paralyserades av att de gjorde sök bakom huset och hämtade in det från den ursprungliga platsen
Citera
2020-06-09, 14:27
Medlem
Äntligen ett vettigt vittne som kan bringa lite klarhet.
Citera
2020-06-09, 14:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Tja,han har jobb, körkort, förekommer inte i belastnings registret..

För att var ungdom/ nyvuxen har han ju levt perfekt. Kanske misslyckas med svenska språket undervisningen..

Jag håller med dig i att han är "lyckad" i att ha jobb, körkort och inte varit tidigare i belastningsregistret - där har han lyckats bättre än många andra i hans åldersgrupp, definitivt.

Däremot verkar det i förhör av flera närstående anhöriga såväl som vänner att de menar hans sätt att prata om sig själv kontra andra bl a auktoriteter (polis, åklagare etc) som att han har en grandios bild om sig själv och att de andra är mer eller mindre korkade (därav av grandios självbild/uppfattning) för att de inte följer upp hans tips och förklaringar.
Citera
2020-06-09, 14:39
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Äntligen ett vettigt vittne som kan bringa lite klarhet.

Du menar expertvittnet som är kriminaltekniker? Ja. En av de två som klev in först i lägenheten strax efter att MGM hade häktats. Totalt var de tydligen fyra stycken kriminaltekniker (enligt förhör just nu) då det var en omfattande teknisk undersökning med topsning etc.
Citera
2020-06-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Du menar expertvittnet som är kriminaltekniker? Ja. En av de två som klev in först i lägenheten strax efter att MGM hade häktats. Totalt var de tydligen fyra stycken kriminaltekniker (enligt förhör just nu) då det var en omfattande teknisk undersökning med topsning etc.
Exakt
Citera
2020-06-09, 14:47
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Åh vad intressant att du tar upp det. Jag har som många andra kollat Google maps i närliggande område från deras bostad.. Direkt när jag såg det så fick jag en lustig känsla. Kan inte riktigt beskriva det, men hur som haver googlade jag då om det finns enkla förklaringar till att dyrka upp lås eftersom att ja, det skulle ju synas på dörren om det var uppbrutet och det skulle ju vara något som man kanske framförallt skulle reagera på just vid denna tiden (November förra året.)
Men, finns lite olika dyrkset att beställa från bla Wish/alibaba osv.
Säger verkligen inte att det är så T gjort. Men "rummet" eller vad vi ska kalla det, gav mig en olustig känsla direkt vid första anblick och har fortsatt att ge mig den känslan.

Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Ni från Uddevalla i denna tråd..

Jag i min vilda fantasi läste direkt död W hittad. Har man sökt i det området?

La lite av din text i spoiler så allt inte blir för långt.
Angående bergsutrymmet som vi tidigare pratat om så användes det under WWII. Det byggdes då flera kupolvärn som användes för att kunna skjutas ifrån. Dessa byggdes med ventilation och mycket möjligt även med fler ingångar. Idag skall kupolvärnen vara förseglade men detta verkar användas till annat.
Citera
2020-06-09, 14:57
Medlem
Hur fan kunde de missa 2 pass samt en telefon i väskan i garderoben??!!!
Citera
2020-06-09, 15:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Hur fan kunde de missa 2 pass samt en telefon i väskan i garderoben??!!!

Ja och det var "fler saker" sa krim.teknikern. Hon sa att hon inte var nöjd alls med att hennes kollegor (de var ju fyra totalt efter fyndet av W) inte hade upptäckt facket i väskan och den upptäckten var så sent som den 21 april.
Citera
2020-06-09, 15:09
Medlem
Också något att fundera på.

- Man har städat och inte lagt tillbaka mattan så som den låg förut, säger kriminalteknikern.

Varför??

Som mgm vill man väl få undan spåren efter sig och sedan ska allt se ut som normal?
Citera
2020-06-09, 15:09
Medlem
Ang. svaret om storleken på det rektangulära föremålet: som en glasslåda ungefär...
Då kan vi utesluta sophinkar och kylväskor
Vad kan det vara??
Senast redigerad av Trolletpelle 2020-06-09 kl. 15:10. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in