2020-06-09, 13:42
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy90
Skumt! Det säger ju ändå en hel del mer än vad Frida skrev.. men jaja. Det är väl SR's policy eller något som går emot.

Exakt. Ve och fasa om public service skulle skriva fucking horunge... Snark!
Citera
2020-06-09, 13:45
Medlem
Chinottos avatar
Åklagaren undrar hur kriminalvårdaren upplevde pojkvännen.
- Ganska allmänbildad. Han är ganska nedvärderande när han pratar om auktoriteter, som mot förhörsledaren, åklagaren och polismyndigheten. Att de inte följer upp hans tips och ledtrådar. Han har ganska grandios självbild.
Pojkvännen ser ut att lyssna noga.

Grandios självbild? No shit?! "Jag har levt mitt liv perfekt"
Citera
2020-06-09, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Var hittar du info om detta?
Googlar lite nu och ser inte att det är fallet numera med dessa väskor, men kan givetvis varit annorlunda tidigare.

Jag har en likadan och jag har bara köpt den lilla. Jag tror eventuellt det är en trådsanning, det skrevs om att man hittat kvitto på en större väska, men det finns inte med i fup.
Citera
2020-06-09, 13:57
Medlem
Citat:
Åklagaren undrar hur kriminalvårdaren upplevde pojkvännen.
- Ganska allmänbildad. Han är ganska nedvärderande när han pratar om auktoriteter, som mot förhörsledaren, åklagaren och polismyndigheten. Att de inte följer upp hans tips och ledtrådar. Han har ganska grandios självbild.
Pojkvännen ser ut att lyssna noga.

Grandios självbild? No shit?! "Jag har levt mitt liv perfekt"

Tja,han har jobb, körkort, förekommer inte i belastnings registret..

För att var ungdom/ nyvuxen har han ju levt perfekt. Kanske misslyckas med svenska språket undervisningen..
Citera
2020-06-09, 14:00
Medlem
Chinottos avatar
Förhör med kriminalvårdare på häktet i Uddevalla:

- Har han talat om vad Wilma och han brukade göra. Vad han själv tyckte var trivsamt att de gjorde tillsammans?
- Jag har för mig att han brukade säga att de promenerade vid strandpromenaden.
- Andra saker?
- Nej inte som jag kan komma på nu.

Alltså är det inte riktigt deprimerande att det är allt han sagt att han gjort med Wilma? Pekar på hur intetsägande deras relation varit. Att deras relationer bestått av promenader och sex med våldsinslag. Stackars tjej...
Citera
2020-06-09, 14:03
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Tja,han har jobb, körkort, förekommer inte i belastnings registret..

För att var ungdom/ nyvuxen har han ju levt perfekt. Kanske misslyckas med svenska språket undervisningen..

Menar du på allvar att du tycker att det är ekvivalent att leva sitt liv perfekt och att vara ostraffad och ha jobb och körkort?
Citera
2020-06-09, 14:07
Medlem
Frågade varför biten "den lilla horungen" inte var med, om kriminalvårdaren glömde att säga det denna gång. Kommentaren kom inte med.
Citera
2020-06-09, 14:10
Medlem
Citat:
Menar du på allvar att du tycker att det är ekvivalent att leva sitt liv perfekt och att vara ostraffad och ha jobb och körkort?

Hur du definierar perfekt,måste det vara din definition T har?

Allt leva perfekt kan också betyda att man gjort det som förväntas av honom.
Jag , tycker inte det ena eller andra i detta fallet.
Personliga åsikter leder ingenstans i denna tråden.
Citera
2020-06-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intothepeak
Frågade varför biten "den lilla horungen" inte var med, om kriminalvårdaren glömde att säga det denna gång. Kommentaren kom inte med.

"Har fått flera med frågor om varför vi skrev "hon fick vad hon förtjänade" istället för kriminalvårdarens fulla citat "hon fick vad hon förtjänade den lilla horungen". Orsaken är att vår publicist ville fundera på den detaljen innan vi publicerade det. Vi går väldigt nära i den här rapporteringen, men man ska komma ihåg att det finns familj på båda sidor som vi behöver ta hänsyn till, liksom Wilma Andersson själv. Vi vill att rapporteringen ska vara relevant men respektfull.
På det temat kan jag säga att det också ibland kommer frågor om varför vi inte skriver exakt samma sak som andra medier som direktrapporterar, förklaringen till det är i regel att vi inte redogör för vartenda ord som sägs i rättssalen utan försöker hålla oss till det intressantaste, och att vi förhåller oss till de publicistiska beslut vi tagit. Vi säger tex inte exakt vilken kroppsdel de hittat, även om ni säkert sett att flera andra medier gör det."
Citera
2020-06-09, 14:11
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
Jag har en likadan och jag har bara köpt den lilla. Jag tror eventuellt det är en trådsanning, det skrevs om att man hittat kvitto på en större väska, men det finns inte med i fup.

Tack för klar info! Skrev tidigare i tråden att MGM själv uttalat att han inte hade tillgång till någon annan (större) väska och att han hämtat väskan hos föräldrarna.
Citera
2020-06-09, 14:14
Medlem
sodars avatar
Läst hela FUP:en nu. Det var som en spännande bok, knappt att man kunde slita sig ifrån den.

Det som är ett stort frågetecken för mig är varför han behöll huvudet?

Uppenbarligen har han gjort sig av med kroppen väldigt bra, då den ännu inte är hittad, varför tog han inte med huvudet? Antingen transporterade han lite i taget och hann inte med, eller så vill han att alla ska veta att han gjort det bara. Känns ändå skumt.

Förlåt, men den jävla mamman.. skaffa inte barn.
Senast redigerad av sodar 2020-06-09 kl. 14:18.
Citera
2020-06-09, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Läst hela FUP:en nu. Det var som en spännande bok, knappt att man kunde slita sig ifrån den.

Det som är ett stort frågetecken för mig är varför han behöll huvudet?

Uppenbarligen har han gjort sig av med kroppen väldigt bra, då den ännu inte är hittad, varför tog han inte med huvudet? Antingen transporterade han lite i taget och hann inte med, eller så vill han att alla ska veta att han gjort det bara. Känns ändå skumt.
Svårt och frakta bort kanske, huvudet.
Finns ju tidigare styckningsmord där de sparat huvudet, bla där huvudet var i ugnen i lägenheten i Högdalen och kroppsdelarna dumpades i söder mälarstrand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in