Citat:
Har jag inte alls gjort. Det jag säger och har sagt från början är att så länge pengar finns kommer det att finnas forskargrupper som gör allt för att få dem. Och man kommer att göra allt för att det ska framställas som att det är försök som kan lyckas. Har absolut inget med att de skulle drivas av pengar. Däremot är sådan forskning dyr och det krävs pengar, mycket pengar från investerare och donatorer. Eller staten.Nej, nu var vi där igen. Det var INTE det du sa.
Allvarligt. Har du problem med läsförståelsen eller lider du av ett okontrollerad störning som får dig att göra dina egna vantolkningar av vad du själv och andra skriver?
Jag skrev att Oxford University gått in i nästa fas av försök, något som man sannolikt aldrig gjort om vaccinet visade sig INTE fungera.
Det DU då skrev var att det är pengarna som är incitamentet för forskarna på Jenner Institute. Inte resultatet. Du infogade sedan en länk till en artikel där det påstås att försöken visat att vaccinet inte fungerar
Allvarligt. Har du problem med läsförståelsen eller lider du av ett okontrollerad störning som får dig att göra dina egna vantolkningar av vad du själv och andra skriver?
Jag skrev att Oxford University gått in i nästa fas av försök, något som man sannolikt aldrig gjort om vaccinet visade sig INTE fungera.
Det DU då skrev var att det är pengarna som är incitamentet för forskarna på Jenner Institute. Inte resultatet. Du infogade sedan en länk till en artikel där det påstås att försöken visat att vaccinet inte fungerar
Citat:
De får pengar ända fram till att de har ett resultat eller att det står klart för alla att det inte blir något resultat. För övrigt se ovan.
Vad JAG påpekade för dig (i all vänlighet) är att det INTE är pengarna utan resultatet som är incitamentet, detta eftersom de får pengar alldeles oavsett.
Citat:
Jo, det kommer de för forskning är kul. Och ja, lönecheckarna är inte dumma de med. Så länge det går att hålla skenet uppe. Och det går det. Länge.
De kommer naturligtvis INTE fortsätta om resultatet visar att vaccinet inte fungerar. Således tvärtemot vad du påstår.
Citat:
Så, nu har vi rett ut den saken så att även DU förstår.
Så, nu har vi rett ut den saken så att även DU förstår.