Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Du säger att de får pengar oavsett resultat. Jag säger att de får pengar oavsett resultat.
Jag kan förtydliga: just nu flödar det forskarpengar till vaccinforskningen. Så länge man kan upprätthålla forskningen från att vara ett totalt misslyckande lär pengarna rulla in.
Nej, nu var vi där igen. Det var INTE det du sa.
Allvarligt. Har du problem med läsförståelsen eller lider du av ett okontrollerad störning som får dig att göra dina egna vantolkningar av vad du själv och andra skriver?
Jag skrev att Oxford University gått in i nästa fas av försök, något som man sannolikt aldrig gjort om vaccinet visade sig INTE fungera.
Citat:
Ursprungligen postat av Jag
Tveksamt om man gått in i denna fas om resultaten från den första fasen var dåliga.
Det DU då skrev var att det är pengarna som är incitamentet för forskarna på Jenner Institute. Inte resultatet. Du infogade sedan en länk till en artikel där det påstås att försöken visat att vaccinet inte fungerar
Citat:
Ursprungligen postat av Du
"Så länge de får pengar kommer de att fortsätta:"
Flera bakslag i kampen för ett vaccin: ”Besvikelse”
Vad JAG påpekade för dig (i all vänlighet) är att det INTE är pengarna utan resultatet som är incitamentet, detta eftersom de får pengar alldeles oavsett.
Citat:
Ursprungligen postat av Jag
Finansieringen av Jenner Institute har aldrig varit någon knäckfråga. Så du behöver inte oroa dig för att man tappar några pengar om man skulle tvingas börja om.
De kommer naturligtvis INTE fortsätta om resultatet visar att vaccinet inte fungerar. Således tvärtemot vad du påstår.
Så, nu har vi rett ut den saken så att även DU förstår.