2020-06-09, 09:34
Medlem
Låter helt pisst, I know.
Men vad är bevisningen mot honom? Nada.
Att han varit kontrollerande mot wilma när hon levde?
Att han slog henne?
Att han förbjöd henne?
Att dem haft ett bråk samma natt?
Att dem skrikit på varandra?
Ja, tusentals varningsklockor till ett osunt förhållande. Men bevis inför ett mord, nej.

Givetvis är blodet och wilmas huvud väldigt försvårande, däremot styrker det INTE att han mördat henne. Nu, hittar jag på bara men wilma kan ha tagit tabletter och dött utav det och sedan har han/ngn annan styckat henne. Finns tusentals andra alternativ som kan dras upp i rätten till hans fördel eftersom det finns ingen kropp, ingen dödsorsak, därför kan man inte binda han till ett mord men möjligtvis till giftefridsbrott?
Citera
2020-06-09, 09:36
Medlem
Läste i fup att polisen hittat honom på motorvägen lerig samma natt som.mordet. kan han haft med sig kroppen och begravt den däri skogen. Är det någon som letat där?
Citera
2020-06-09, 09:37
Medlem
Fan som jag skrev igår var det givet att försvaret skulle gå på G*rans tidigare förhör angående CSI.. och nu påstår de återigen att CSI sänds mellan 20-21, vilket det INTE gjorde tors 14 nov.. Varför har inte åklagare bara kollat TV tablå?
Citera
2020-06-09, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deeada
Fan som jag skrev igår var det givet att försvaret skulle gå på G*rans tidigare förhör angående CSI.. och nu påstår de återigen att CSI sänds mellan 20-21, vilket det INTE gjorde tors 14 nov.. Varför har inte åklagare bara kollat TV tablå?
Om du är tvärsäker på det så meddela åklagaren.
Citera
2020-06-09, 09:42
Medlem
Trollsvanss avatar
Nu pressar försvaret grannen och jag förstår det. För det är det enda alternativa de har, det enda tvivel de kan så. Att någon annan mördade W när T var ute och ”letade” efter Wilma.
Löjligt!

Men nu försvinner det tvivlet. Tack som f för att grannen rotat runt lite i minnet och insett att han när han ”halvsov” inte riktigt hade koll på vad klockan var.
Citera
2020-06-09, 09:42
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Nu tog han upp det!
Citera
2020-06-09, 09:43
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Låter helt pisst, I know.
Men vad är bevisningen mot honom? Nada.
Att han varit kontrollerande mot wilma när hon levde?
Att han slog henne?
Att han förbjöd henne?
Att dem haft ett bråk samma natt?
Att dem skrikit på varandra?
Ja, tusentals varningsklockor till ett osunt förhållande. Men bevis inför ett mord, nej.

Givetvis är blodet och wilmas huvud väldigt försvårande, däremot styrker det INTE att han mördat henne. Nu, hittar jag på bara men wilma kan ha tagit tabletter och dött utav det och sedan har han/ngn annan styckat henne. Finns tusentals andra alternativ som kan dras upp i rätten till hans fördel eftersom det finns ingen kropp, ingen dödsorsak, därför kan man inte binda han till ett mord men möjligtvis till giftefridsbrott?

Tvekar också en del. Däremot är blodbilden i vardagsrummet försvårande. Att MGM skulle gå fri för att det skulle kunna vara en alternativ gärningsman ser jag som osannolikt. När det kommer till att han haft uppsåt blir bevisningen svag men ser nog ändå att dråp är ett sannolikt utfall.

Om MGM tagit sitt förnuft till fånga och kommit med en förklaring om hur Wilma dött hade han garanterat klarat sig med brott mot griftefriden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Läste i fup att polisen hittat honom på motorvägen lerig samma natt som.mordet. kan han haft med sig kroppen och begravt den däri skogen. Är det någon som letat där?

Ja, det har man.. Det var där man hittade jackorna.. blå och orange.
Man har även sökt på platserna där vittnet *mma påstår att han kommit upp från dike, sid 793 i fup.
Citera
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Minnet vad gäller multi trauman kan orsaka minnesgap dagligen.

Väldigt vanligt!
Multitrauma
Fysiska skador som tillfogas olika delar av kroppen samtidigt.

Om det är vad du syftar på kan du säkert ha rätt. Men nu pratar vi om ett slag i tinningen med följande medvetslöshet. Det innebär inte alltid total minnesförlust av händelsen
Citera
2020-06-09, 09:44
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Kanske vill de stötta honom just därför, att de är rädda att det kan gå käpprätt åt helvete (igen) om han inte får något stöd alls. Plus att de såklart känner ett litet ansvar bara som anhöriga. Det skulle jag göra och klandra mig själv så in i bomben. Kanske någon typ av känsla att de förtjänar att må skit över vad han gjort?

Det han gjort är det ingen återvändo för. Men det är säkert så nytt i deras medvetande att de inte tagit in handlingens konsekvenser.

Om alla idioter bara kunde tänka till innan de begår handlingar som drabbar hela familjer, då skulle anhöriga skonas.

För det är ju inte personerna själva som bäljer föräldrar eller barn.

Men det finns alldeles för många i Sverige idag som gör övergrepp på sina familjer.
Och vad har de för rätt egentligen.

Tänker speciellt på gäng kriminella. De skapar ju själva sin utsatthet men skyller sitt agerande på staten eller what ever.

I slutändan stjäl de ju från sig själva genom att extremt stora ekonomiska resurser cirkulerar i fel ekorre hjul.

Det finns ju inga ursäkter efter som vi alla idag vill framhäva oss själva som själv skapade, men om det ska fungera måste man ju förstå vad självskapad betyder.

I Sverige 2020 har vi trots bakgrund samma utgångsläge vad gäller skola utbildning mm.

Det vi missat är att lära barnen att självförvalta sina studier och chanser.

Själv tycker jag gängmentalitet är dömt att misslyckas. Som ett dåligt pyraminspel med baea förlorare. Mkt tragiskt
Citera
2020-06-09, 09:44
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ja, det har man.. Det var där man hittade jackorna.. blå och orange.
Man har även sökt på platserna där vittnet *mma påstår att han kommit upp från dike, sid 793 i fup.
En jacka hittades. Blå på utsidan, orange på insidan. Vändbar bomberjacka.
Citera
2020-06-09, 09:45
Medlem
askungens avatar
Citat:
Det hade de gjort, men göran tittar inte på repriser
Vad säger ni om G*rans bidrag som vittne.
Det känns ju mer troligt att han inte haft koll på tiden, han tittsde inte på csi just när bråket pågick så varför skulle han inte kunna va halvseg i bollen o inte haft en aning om vad klockan var när han gick ut för att knacka på dörren...snark!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in