Citat:
Ursprungligen postat av
Chinotto
Kanske vill de stötta honom just därför, att de är rädda att det kan gå käpprätt åt helvete (igen) om han inte får något stöd alls. Plus att de såklart känner ett litet ansvar bara som anhöriga. Det skulle jag göra och klandra mig själv så in i bomben. Kanske någon typ av känsla att de förtjänar att må skit över vad han gjort?
Det han gjort är det ingen återvändo för. Men det är säkert så nytt i deras medvetande att de inte tagit in handlingens konsekvenser.
Om alla idioter bara kunde tänka till innan de begår handlingar som drabbar hela familjer, då skulle anhöriga skonas.
För det är ju inte personerna själva som bäljer föräldrar eller barn.
Men det finns alldeles för många i Sverige idag som gör övergrepp på sina familjer.
Och vad har de för rätt egentligen.
Tänker speciellt på gäng kriminella. De skapar ju själva sin utsatthet men skyller sitt agerande på staten eller what ever.
I slutändan stjäl de ju från sig själva genom att extremt stora ekonomiska resurser cirkulerar i fel ekorre hjul.
Det finns ju inga ursäkter efter som vi alla idag vill framhäva oss själva som själv skapade, men om det ska fungera måste man ju förstå vad självskapad betyder.
I Sverige 2020 har vi trots bakgrund samma utgångsläge vad gäller skola utbildning mm.
Det vi missat är att lära barnen att självförvalta sina studier och chanser.
Själv tycker jag gängmentalitet är dömt att misslyckas. Som ett dåligt pyraminspel med baea förlorare. Mkt tragiskt