2020-06-09, 08:54
Medlem
Tjo...
Vad följer man dagens rättegångs liverapportering?
För det är väl rätte gång idag. Har för mig att jag läste nått om den 9:e?
Citera
2020-06-09, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaceN
Tjo...
Vad följer man dagens rättegångs liverapportering?
För det är väl rätte gång idag. Har för mig att jag läste nått om den 9:e?
Här t.ex:

https://sverigesradio.se/artikel/7491036
Citera
2020-06-09, 09:05
Medlem
Ni från Uddevalla i denna tråd..

Jag och min sambo är i tankarna kring att ordna barnvakt i helgen. Vi har cirka fem timmar enkel resa till Uddevalla och jag har inte kunnat släppa detta sen jag satte mig in i fallet. Jag vill leta, jag vill gå omkring och leta på alla tänkbara ställen.. Därför funderar vi som nämnt att ordna barnvakt och åka i helgen.
Kanske är onödigt, kanske ser otroligt konstigt ut att gå omkring och kolla in i skrymslen och vrår. Men.. Jag känner mig så otillräcklig på något vis och kommer förmodligen inte kunna släppa detta, oavsett dom för GM om inte W hittas.
Vet ni om människor forfarande är ute och letar? Alltså helt frivilligt. Utan organisation eller myndighet.

En annan fråga, sett att det några gånger tidigare lyfts i tråden. Kan han ha lagt henne i någon form av ventilation. Antingen på ett tak, berg eller dylikt. "Vandrade" runt igår i Uddevalla i vanlig ordning på Google maps. Kom till ett område som såg ut som ett slags klubbhus. Tror det hette Thordéngården.
Där står en container med klotter på. Bokstäverna:
D. W. H
Jag i min vilda fantasi läste direkt död W hittad. Har man sökt i det området?
Citera
2020-06-09, 09:05
Medlem
Willow1s avatar
Tycker också att det är konstigt att G familj plötsligt dyker upp. Nästan som ett hån i mina ögon.

Vem bryr sig om hans saknad som är en pissdroppe i havet.
När W’s närmaste har en livslång saknad och ett trauma utan dess like.
Deras dotters huvud i en garderob i folie i en resväska.

Fan jag mår illa!

Om T varit mitt barn vet i sjutton om jag velat haft med honom att göra igen.
Jag skulle uppriktigt ALDRIG känna mig trygg i hans närvaro. Och jag skulle ALDRIG vilja sova under samma tak som hinom om jag var kvinna och hade barn.

Om han är kapabel till att mörda och stycka ett barn har han klivit över till en sida som ALDRIG kan få någon av livets resterande dagar att bli normala igen.

Om han dessutom försökt ta livet av sig ur en psykologisk synpunkt tillkommer hans egen uppgivenhet och bevisar snarare hans egen uppfattning om oviljan att leva vidare med den handling han gjort.

Im han inte lyckas ta sitt liv och han blir fri kommer han bli en sammhöllsfara på sickt.

Jag tycker omgivningen med sammantagen bild visar att polisen gjort ett mvg jobb, och vissa ageranden bekrafrar på skuld.
Citera
2020-06-09, 09:12
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Spela ingen roll om det är döds dagen. Ett påhittat vittnes mål hör till fallet.

Minneslucka (post-traumatisk amnesi, PTA) efter en skada är en litet missvisande term, eftersom den inte betyder den tid av vilken man inte minns något, utan en tidsperiod från vilken enhetliga minnesbilder saknas. Det är rätt så vanligt att man har någon oklar minnesbild av olycksplatsen. Efter det kommer ett mörker och sedan igen enskilda minnesbilder tills ett enhetligare episodiskt minne återhämtar sig. Typiskt för denna tid som definierats som minneslucka är ofta kraftig trötthet, eventuell tidvis lindrig virrighet och luckor i det dagliga episodiska minnet.

En minneslucka kan också ofta föregå en skada. Längden på minnesluckan beskriver inte så pålitligt skadans svårighetsgrad, och även vid många svåra skador förekommer inte sådana minnesluckor nästan alls. Å andra sidan betyder en lång minneslucka som föregår skadan nästan alltid en svår skada. Minnesbilderna av händelser före skadan kommer ofta tillbaka med tiden åtminstone delvis, men för tiden efter skadan kommer de inte tillbaka. Man bör komma ihåg att medvetandegraden och längden på minnesluckan kan påverkas av olika faktorer som försvårar bedömningen av dem. Sådana är till exempel andra allvarliga skador, operationer som gjorts på patienten, starka läkemedel eller berusningstillstånd i samband med skadan. Även en minneslucka som uppstår genom en psykisk mekanism är möjlig närmast vid kraftigt upprörande olyckor. Således finns det en viss osäkerhet kring klassificeringen av svårighetsgraden av en hjärnskada, som ska beaktas då prognosen för återhämtning från skadan görs.
http://www.aivovammaliitto.fi/wp-content/uploads/2015/06/Fakta.pdf

Citat:
Han har haft duschen under koppen som spolat i sex timmar hur skulle det gå till. Det funkar inte så

Styckmördaren Anton i Gävle som mördade stackars Kajsa duschade hennes kropp i flera timmar
Citera
2020-06-09, 09:16
Medlem
Alltså .. Grannens vittnesmål måste vara spiken i kistan alltså.
Hur i hvete ska han kunna prata bort sig från detta! (?)
Citera
2020-06-09, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaceN
Alltså .. Grannens vittnesmål måste vara spiken i kistan alltså.
Hur i hvete ska han kunna prata bort sig från detta! (?)
Verkligen!!
Nu är det bara tiden som skall stämma!
Citera
2020-06-09, 09:25
Medlem
Andy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolletpelle
Verkligen!!
Nu är det bara tiden som skall stämma!

Ja. Sätt dit han nu!
Lärdomar av detta, som samtliga bör ta med sig. Hör man eller ser man något skumt (skummare än vanligt) skriv ner så mycket som möjligt direkt ... klockslag, vad som hände, hur det ser ut etc! Man vet aldrig om det kommer behövas.. men om det kommer behövas lär det kunna vara jäkla nyttigt!
Citera
2020-06-09, 09:30
Medlem
Tänkte komma med en egen teori angående framförallt kroppen som jag inte sett tidigare, utan många verkar föreslå soprum osv.

Ska försöka hålla mig kort och saklig.

Att T är gärningsman är givet och råder inga tvivel, så hoppar hela det kapitlet.
T's tur ner till Ljungskile tror jag däremot är ett rent panikartat beslut efter han dödat W, han vill bara fly bort från mordscenen, men han hinner lugna sig och komma på andra tankar under resans gång.
Han blir sedan stoppad på motorvägen och hemkörd av polis, vilket jag tyvärr indirekt leder till att T får ett sjukt självförtroende/ känner sig oövervinnlig och är en av faktorerna till att han senare sparar W's huvud.
Att han lugnt och fint blir hemkörd och avsläppt av polis 4-5 timmar efter han brutalt mördat W har nog den effekten.

Därefter börjar han spåna om idéer och kommer fram till styckning.
Bra att ha i åtanke är att Alb*rt har vittnat om att T är intresserad av lag och brott och hur man undanröjer bevis osv, alltså tror jag att T i sammanhanget inte är helt korkad. (sid 774, FUP) (varför ska inte Alb*rt vittna???)
Med denna bas tror jag ALDRIG att T skulle lägga kropp/delar av kropp i soprummet, det är alldeles för riskabelt och lämnar för mycket åt slumpen.
Under natten torsdag-fredag sker styckningen, följt av fullt fokus på städ under fredagen.
Jag tror däremot att det är under lördagen bortforsling av kropp sker, med hans pappas Kugan där det bevisligen påträffats blod från W.

Jag tror att T "lånar" bilen utan hans föräldrars vetenskap, nycklarna ligger enligt förhör precis innanför deras ytterdörr och detta vet givetvis T och han kan säkerligen lyckas öppna garaget och smyga iväg med bilen utan att någon märker.
Trodde till en början, som många andra, att föräldrar kanske är inblandade, men efter att ha läst deras förhör ett antal gånger tror jag inte det. Mamman som svär på koranen att hon älskar W mer än T (fup sida 719) och pappan som tycker att T förtjänar samma öde som W om han är skyldig (sid 693).
T tar W's kropp och kör den LÅNGT bort, skulle gissa att han åker en bra bit norrut.
Varför gör han detta då? Jo, han vet helt enkelt att man kommer leta efter W i närområde, men att det inte kommer göra några sökinsatser några timmars bilfärd bort, han kan till och med kommit över till Norge.
T är alltså inte hemma under lördagen när bland annat W's pappa är och knackar på och kollar in genom brevinkast, han tyckte ju inte det såg ut som att någon var hemma..
Han lämnar försiktigt tillbaka bilen hos sina föräldrar på lördag kväll och förbereder sig för att forsla tillbaka resten under kommande dagar. Han är ändå hyfsat lugn när W's familj kommer och letar på söndagen då kroppen redan är borta, det enda som finns kvar är använt material (till styckning) som ligger på vinden samt huvudet som ligger i resväskan..

På måndagen dumpar han det han inte hunnit ta tag i ännu med hjälp av jobbil, t.ex. duschdraperi, kuddar, redskap osv i folks soprum..

Nu har han bara huvudet kvar att göra sig av med, men tror inte han har några intentioner att göra sig av med detta, utan på sin höjd ska gömma detta på säker plats tills stormen blåst över.. Tror inte att han förstår att polisen ser honom som huvud misstänkt, utan har går runt och tror att han är rätt safe.
Citera
2020-06-09, 09:30
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tycker också att det är konstigt att G familj plötsligt dyker upp. Nästan som ett hån i mina ögon.

Vem bryr sig om hans saknad som är en pissdroppe i havet.
När W’s närmaste har en livslång saknad och ett trauma utan dess like.
Deras dotters huvud i en garderob i folie i en resväska.

Fan jag mår illa!

Om T varit mitt barn vet i sjutton om jag velat haft med honom att göra igen.
Jag skulle uppriktigt ALDRIG känna mig trygg i hans närvaro. Och jag skulle ALDRIG vilja sova under samma tak som hinom om jag var kvinna och hade barn.

Om han är kapabel till att mörda och stycka ett barn har han klivit över till en sida som ALDRIG kan få någon av livets resterande dagar att bli normala igen.

Om han dessutom försökt ta livet av sig ur en psykologisk synpunkt tillkommer hans egen uppgivenhet och bevisar snarare hans egen uppfattning om oviljan att leva vidare med den handling han gjort.

Im han inte lyckas ta sitt liv och han blir fri kommer han bli en sammhöllsfara på sickt.

Jag tycker omgivningen med sammantagen bild visar att polisen gjort ett mvg jobb, och vissa ageranden bekrafrar på skuld.

Kanske vill de stötta honom just därför, att de är rädda att det kan gå käpprätt åt helvete (igen) om han inte får något stöd alls. Plus att de såklart känner ett litet ansvar bara som anhöriga. Det skulle jag göra och klandra mig själv så in i bomben. Kanske någon typ av känsla att de förtjänar att må skit över vad han gjort?
Citera
2020-06-09, 09:31
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Minneslucka (post-traumatisk amnesi, PTA) efter en skada är en litet missvisande term, eftersom den inte betyder den tid av vilken man inte minns något, utan en tidsperiod från vilken enhetliga minnesbilder saknas. Det är rätt så vanligt att man har någon oklar minnesbild av olycksplatsen. Efter det kommer ett mörker och sedan igen enskilda minnesbilder tills ett enhetligare episodiskt minne återhämtar sig. Typiskt för denna tid som definierats som minneslucka är ofta kraftig trötthet, eventuell tidvis lindrig virrighet och luckor i det dagliga episodiska minnet.

En minneslucka kan också ofta föregå en skada. Längden på minnesluckan beskriver inte så pålitligt skadans svårighetsgrad, och även vid många svåra skador förekommer inte sådana minnesluckor nästan alls. Å andra sidan betyder en lång minneslucka som föregår skadan nästan alltid en svår skada. Minnesbilderna av händelser före skadan kommer ofta tillbaka med tiden åtminstone delvis, men för tiden efter skadan kommer de inte tillbaka. Man bör komma ihåg att medvetandegraden och längden på minnesluckan kan påverkas av olika faktorer som försvårar bedömningen av dem. Sådana är till exempel andra allvarliga skador, operationer som gjorts på patienten, starka läkemedel eller berusningstillstånd i samband med skadan. Även en minneslucka som uppstår genom en psykisk mekanism är möjlig närmast vid kraftigt upprörande olyckor. Således finns det en viss osäkerhet kring klassificeringen av svårighetsgraden av en hjärnskada, som ska beaktas då prognosen för återhämtning från skadan görs.
http://www.aivovammaliitto.fi/wp-content/uploads/2015/06/Fakta.pdf

Styckmördaren Anton i Gävle som mördade stackars Kajsa duschade hennes kropp i flera timmar

Minnet vad gäller multi trauman kan orsaka minnesgap dagligen.

Väldigt vanligt!
Citera
2020-06-09, 09:34
Medlem
Citat:
Han har haft duschen under koppen som spolat i sex timmar hur skulle det gå till. Det funkar inte så

Hur vet du att det tagit 6 timmar? Och varför kan han inte ha haft duschslangen liggandes och spolat på golvet? Om du vet hur det funkar förklara gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in