2020-06-09, 08:09
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag är också riktigt illa berörd av just det - ett flickebarn. Hur kan man vara så grym ens?
Att beröva någon livet med berått mod, innan hennes liv knappt har börjat. Ofattbart.

Denna hoppas jag att många lyssnar på - det är min hyllning till Wilma:

https://www.youtube.com/watch?v=j8VdehTuZfw&feature=share&fbclid=IwAR2-5qmYPg671KzHYeAXHGivuSb5_cFE2z_Ph14pqcGeFQFbtLItf1 3zuVI

Jag kände inte henne eller hennes familj eller vänner- men så kan jag tänka mig att hon kände.

Försökt hitta vad det var för väder/temp m.m under tiden i Uddevalla men hittar inget , någon som har koll
Citera
2020-06-09, 08:09
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag kan inte riktigt ta in att en pojke runt 20 år gammal sågar sitt ex i småbitar. Fattar ni hur stört det är? Jag tror inte många vuxna människor skulle klara av det. Man kan undra vad det är som har hänt i den här killens barndom som gjort honom till ett monster?
Jag har svårt att förstå mord, det är därför jag är fascinerad av dem.
Styckning har jag inte svårt att förstå, har man väl mördat någon så ser man kanske inte någon annan utväg för att göra sig av med kroppen. Det är mördarens ”logiska” lösning på problemet.
Det troligaste är att T har fått drogutlöst psykos, eller psykos av schizofreni, som brukar visa sig i den åldern.
Citera
2020-06-09, 08:11
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det är väldigt olika hur man påverkas, dessutom har nog w och T pratat om det efterså. Såsom de flesta misshandlande männen gör, ber om ursäkt och lovar att det aldrig ska hända igen..Har själv svimmat utan slag och mindes varför samt att jag sa till innan.
Lägger ner detta ändå eftersom det inte handlar om dödsdagen.
Spela ingen roll om det är döds dagen. Ett påhittat vittnes mål hör till fallet.
Citera
2020-06-09, 08:14
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Försökt hitta vad det var för väder/temp m.m under tiden i Uddevalla men hittar inget , någon som har koll
Väder: Sid. 93 i FUP.
https://forumfiles.com/l2GdE759of/DA2C035A-1BEC-4F21-8480-3CD9BEFE29CE_png
Senast redigerad av Matamata 2020-06-09 kl. 08:20.
Citera
2020-06-09, 08:25
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Jag har svårt att förstå mord, det är därför jag är fascinerad av dem.
Styckning har jag inte svårt att förstå, har man väl mördat någon så ser man kanske inte någon annan utväg för att göra sig av med kroppen. Det är mördarens ”logiska” lösning på problemet.
Det troligaste är att T har fått drogutlöst psykos, eller psykos av schizofreni, som brukar visa sig i den åldern.
Jag minns för ett par år sedan när GW Persson uttalade sig om den danske ubåtskaptenens styckning. Han sa att han närvarat vid ett antal obduktioner där de ”styckat” en kropp. Han var inte sig själv på flera dagar efteråt.
Citera
2020-06-09, 08:28
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Fast det kan man. Du verkar inte ha så mycket erfarenhet i när det gäller våld mot huvudet.

Picasoo är mer allmänbildad än många andra här inne som sitter och skriver om saker man inte förstår sig på helt.

Jag förstår inte heller allt men då får man lära sig innan man uttalar sig, eller frågar andra folk.
Ja det kan man dö i ett fall i hemmet, man kan också dö i ett ep fall hon påstod motsatsen men har nu tydligen ändrats sig hon fick väl googla fram det..
Jo ja har mycket erfarenhet av just våld mot huvudet. Jag har själv ep på gr av upprepat våld mot huvudet i olika sammanhang.
Picasoo tror att hon vet saker men det är inte det samma som att kunna eller vara allmänbildad. De mest komiska är när hon blir hund expert. Hon har dessutom massor med fel när det gäller juridiken. Men hon hugger så fot man har en uppfattning som inte passar henne.
Citera
2020-06-09, 08:33
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intothepeak
För att han kan ha haft duschen på som spolat under kroppen medan han styckade.
Han har haft duschen under koppen som spolat i sex timmar hur skulle det gå till. Det funkar inte så
Citera
2020-06-09, 08:35
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Jag minns för ett par år sedan när GW Persson uttalade sig om den danske ubåtskaptenens styckning. Han sa att han närvarat vid ett antal obduktioner där de ”styckat” en kropp. Han var inte sig själv på flera dagar efteråt.
Det skulle inte jag heller vara, men så har jag inte mördat någon, och antagligen inte GW heller.
Citera
2020-06-09, 08:45
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det skulle inte jag heller vara, men så har jag inte mördat någon, och antagligen inte GW heller.
Du verkar tro att mord är värre än styckning? Min poäng (och GWs) är att det är tufft nog att ha ihjäl någon, men att stycka någon är värre ändå!
Citera
2020-06-09, 08:46
Medlem
Willow1s avatar
Nu har jag ponerat runt kusinen som vad jag förstått (missade rättegången måndag) ändrat sitt uttalande och på uttalanden om fler nycklar.
För mig blev det helt plötsligt solklart vad de pysslar med, de försöker så tvivel.
Det samma gäller det blurriga avtrycken på folien. Det räcker ju att han svettats med sin kamin på full kareta 🙃
Men efter detta känns det som om mr barn mördare erkänt. Om han var vit som snö behövs inget tvivel.

De är inte direkt smarta 🤣
Senast redigerad av Willow1 2020-06-09 kl. 08:51.
Citera
2020-06-09, 08:48
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
He,he,he - Hmm vad är "droidsystemet"? Såg igår att det finns en svart ruta ovanför den nerladdade FUP:en - som jag tog ner i PDF-form. Den gav ETT slags sidnummer - medan sidorna i sig självt i FUP återfinns i FUP strax upptill i högerkant på PDF:en och då direkt under den översta vita med inramade i svart texten om Dnr och datum.

När det stod t ex sid 233 i FUP kanske det syntes i datorns svarta rektangulära sidhänvisning ett par sidor framåt t ex 235-236 osv. Det är inte kompatibelt i varje fall ...

Då ser vi samma sak 👍🏼
Citera
2020-06-09, 08:48
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Du verkar tro att mord är värre än styckning? Min poäng (och GWs) är att det är tufft nog att ha ihjäl någon, men att stycka någon är värre ändå!

Där är jag helt enig. Det måste vara brutalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in