Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Att han kommer tillbaka och beter sig helt irrationellt, det kan jag faktiskt köpa. Om han bestämt sig på ett ögonblick att skjuta statsministern, då är han ju närmast galen på ren svenska och det öppnar för en hel del.
Däremot kan jag inte släppa frågan varför han skulle ha ett av vapensamlarens vapen på sig, bara sådär. Om vi ser det från dennes perspektiv: han riskerar ju licenserna för hela sin samling genom att låna ut en revolver till SE. Ska vi tro att han gjort detta under en längre tid, eller bara denna kväll? Och i så fall varför...?
Jag håller med, det är ytterligare ett riktigt stort frågetecken.
Allmänt talat: Om det är Skandiamannen som är polisens huvudspår, och denne antas ha gjort det som en ensam desperado, utan någon längre planering och utan någon koppling till t ex Östlings gäng, stay-behind-rörelsen, Sydafrika, högerpersoner inom näringslivet eller liknande, så kommer väldigt många inte att acceptera detta som den slutgiltiga lösningen på gåtan. Precis som många inte accepterade Chrille P eller Oswald (och för bägge dessa har ju tvivlen på deras skuld, åtminstone som ensamma gärningsmän, bara blivit allt starkare under årens lopp).