2020-06-09, 09:06
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zag
Problemet med IM är dock att han lägger till och broderar ut mer och mer för varje förhör. Dekorimamannen som står i minuter och väntar kommer in i senare förhör. Om du läser det allra första finns han inte med. Där dyker GM upp bakom OLP sekunderna innan skotten.

KP har antytt att de tagit fasta på de tidiga förhören, snarare än de sena, eftersom vittnena påverkades så mycket av varandra och allt som skrevs i media.
Återigen.

Vad sade IM till sina passagerare efter att de återvände till bilen efter bankomatbesöket? Alltså strax efter mordet.

Om han då informerade om en person, som han sett under en längre tid. utföra ett mord/avrättning så skulle det ge stöd för hans senare redogörelser. Men var finns den informationen?
Citera
2020-06-09, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ja, men du hoppar över den avgörande frågan:
Om det är vapansamlarens licensierade vapen man har fått träff på, varför hade SE det i fickan? Hade han det varje kväll den vintern, eller bara just denna?

Tycker inte du att det är det minsta konstigt att vapensamlaren skulle låna ut en stor revolver till SE utan någon egentlig anledning? Det tycker jag. Mycket. Och jag är allvarligt oroad att vi för en SE-lösning i morgon som lämnar denna fråga hängande. I så fall förutspår jag att spekulationer om andra inblandade kommer att fortsätta.

Jag håller med om det. Det är också oroväckande svårt att se hur PU skulle kunna presentera en underbyggd förklaring av just det, med tanke på att de är döda sen länge bägge två.
Citera
2020-06-09, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
JAG TROR ATT DE STORA VINNARNA NÄR SANNINGEN KOMMER FRAM ÄR JAG OCH WALL. Inte för att vi pekat ut gm utan för att vårt långvariga och enträgna arbete tvingat utredningen att gå framåt.

Har väldigt svårt att se att de presenterar SE som GM utan lösningen tror jag ligger i WT-observationerna och det faktum som SÄPO själva klargjort i sitt PM att Palme var övervakad.
Citera
2020-06-09, 09:11
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zag
Nej, det är ju snarare en nödvändighet, eftersom vittnena tydligt motsäger varandra. Det är svårt att ha mössa och keps och vara barhuvad på en gång. T.o.m. för en snajdare som Se

En riktig proffs har på sig en keps och tar sedan av sig den just för att skapa motsägande vittnesmål.
Att ta av sig kepsen när han börjar springa är väl naturligt för att inte tappa den under flykten.

Regeringen Palme tog bort tjänstemannansvaret.
Det vore en ödets ironi om mordvapnet är ett tjänstevapen.
Citera
2020-06-09, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Har väldigt svårt att se att de presenterar SE som GM utan lösningen tror jag ligger i WT-observationerna och det faktum som SÄPO själva klargjort i sitt PM att Palme var övervakad.

Ja det är ju svårt att skicka bort.
Citera
2020-06-09, 09:15
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Om det är DNA på vapnet som den tekniska bevisningen består i så borde väl mördaren isf vara den som höll i vapnet sist? Och alltså inte en person som lånat och lämnat tillbaka ett vapen till en vapenhandlare?

Identifieringen av vapnet blir knappast 100-procentig eftersom
kulorna är deformerade. Sedan ska olika DNA-spår på vapnet
hållas isär och matchas. Blodproven på SE:s släktingar
passar in här.
Citera
2020-06-09, 09:15
Medlem
Ett riktigt proffs vore en 52-årig man som till vardags ser ut som en 60-åring, lyckas med makeovern att åtminstone för en stund se ut som 39-årig mörkhårig man.
Citera
2020-06-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Frågan är vem som idag innehar de drygt 500 sidorna av PGs påbörjade memoarer?

Eller kanske hans hela mapp från tiden det baserar sig på
Citera
2020-06-09, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Om dom ger oss den "ensamme galningen" eller "Sovjet" så kan man nog utgå ifrån att detta är för känsligt fortfarande

Bara det faktum att man lyckades pricka in exakt den dag då Olof Palme inte hade SÄPO med sig säger en del.
Om en ensam galning hade själv förföljt Palme i veckor för att hitta den luckan så hade det nog blivit ett gripande långt innan mordet.

Olof Palme var utan livvakter någon vecka innan mordet då han och Lisbet var ute på Djurgården och åkte skidor.

Jag tolkar dig som att om KP redovisar något som inte stämmer överens med din teori/drömbild så är den medvetet felaktig ifrån KP' s sida. Stämmer det?
Citera
2020-06-09, 09:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Framgår i tråden att paret Palme rörde sig i Stockholm åtskilliga dagar i februari 1986 utan livvakter.

Jo man får betänka att det var Sverige 1986. Folk låste inte om sig. Ingen trodde att saker som detta ens var möjligt. Det var ofta Palme sa nej tack till livvakter. Det går ju dock inte att utesluta att det fanns ett passivt skydd. Dvs livvakter som bevakade honom på avstånd utan att han visste om det. Vissa uppgifter tyder ju på det om man ser till vittnesuppgifter om män med hörsnäckor både på biografen och sedan på gatan. Där i så fall kan det ju blivit att man tystat ner det, för att man misslyckades att skydda honom.
Citera
2020-06-09, 09:20
Medlem
De presenterar en död man.
Klappar sig på axeln, får beröm och lägger sedan ner utredningen.

Inget nytt men case closed
Citera
2020-06-09, 09:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Löven är en grötmyndig kappvändare. Han kan ändra sig snabbt. Ta migration. En fot i Jimmys sko. Han kommer att säga att det viktiga är att vi går samman och försvarar demokratin mot våld och hot....floskel floskel..

Jag håller med dig, men det var inte vad inlägget jag kommenterade handlade om.

En lång text som insinuerar att Löfven falskeligen påstår att CP tog livet av OP.

Visa oss var Löfven påstår att CP mördade OP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in