Citat:
Ursprungligen postat av
santos_deville
Det är trams för att du inte har samma panik när hundra/tusentals dör av andra andra virus årligen?
Det är klart unga friska människor inte har panik när kurvorna går ner och viruset inte är speciellt farligt för dom. Precis som det är klart att vi alla flesta inte får panik över den årliga influensan.
Jag vet att corona inte är influensa och mycket värre, men för unga och friska är det inte mycket farligare generellt
Som jag sa så har det redan bemötts i tråden, av mig och andra, men just nu när du fortsätter vässa på om det ändå, så är du ju precis som en annan skribent i tråden som bara vill de-raila tråden med trams och massa fokusförflyttning. Har inte sett så mkt sånt av dig, förut.
Det är iaf verkligen svintråkigt, när man är här för att diskutera covid och måste vada genom träsk av oseriösa skräpposter om influensa, turism i allmänhet, invandring i allmänhet, osv. Önskar det kunde ske en rejäl nivåhöjning i tråden, för det finns ett flertal som är seriösa och vill diskutera seriöst kring covid.
Mera on topic iaf. Ja det är klart att unga är mer obekymrade, unga tror ju alltid att man är odödlig, det ingår i att vara ung.
Men om de har vettiga föräldrar så kan ju dessa instruera dem i varför de ändå bör hålla avstånd just nu. Även om de sällan blir allvarligt sjuka själva, så kan de ju smitta äldre personer överallt, matbutiker, tunnelbanan osv. De kan även smitta sina föräldrar, som kanske är i riskgrupp, eller föräldrar som arbetar på äldreboenden.
Det är det som kallas för smittkedjor och som FHM fortfarande inte verkar ha förstått vad det är för något.... 🙄