2020-06-08, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Du vet, efter Hamad-gate 2017 har er profil som mysigt, hbtq certifierat, lattesörplande södergäng bytts mot ett enkel mygelgäng.

Alla hatar er utanför Tele2.
Vilket parti var det er klubb öppet gick och ut och sa att man inte fick rösta på nu igen?

Tack och lov att vi är hatade. Vem fan vill bli omtyckt av sina rivaler?
Citera
2020-06-08, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det skulle såklart vara ett jobbigt tapp, framförallt för att det skulle bli en tunn bänk. Sedan är ju inget klart än, det återstår att se.

Skulle Robin och Giorgi inte riktigt vara klara för premiären blir det väl typ...

Sargon

Sana - Paka - Aiesh

Man har inte mycket till val än att få det att fungera. Dock är ingen av dessa spelare några naturliga målgörare. Det är väl inte så våldsamt jobbiga lag i starten. Elfsborg tappade precis sin viktigaste spelare. Visst nykomlingar kan sprattla till i starten men så länge man spelar smart så ska det inte vara några problem.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur är era matchscheman i början?

Mjällby (h)
Häcken (b)
Varberg (h)
AIK (b)
Djurgården (h)
Elfsborg (b)

Spontant känns det bra. Farligt att möta en nykomling i öppningsmatchen men vår tyngd ska räcka till. Även ett perfekt läge att möta AIK efter ett derby oavsett om man vinner eller inte då det kommer vara trötta ben hos AIK-spelarna. Häckenmatchen lär sluta oavgjort och matchen mot Djurgården kan gå lite hur som. Allt över 12 poäng tycker jag är ett helt okej start på säsongen.
Citera
2020-06-08, 09:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur är spelschemat bestämt, är det "lottat" eller finns ngn större tanke?

AIKs.
Örebro
Norrköping
Hammarby
Malmö
Göteborg

Tuff start med mest "övre-halvan-lag" utan publik. Hade det inte varit mer taktiskt för alla att vänta med publikmatcherna tills det finns publik?

Alternativt så vill man låta lagen med mindre publik i vanliga fall "åtminstone" få några "publiklag"?

Hur är era matchscheman i början?

Det kanske är så att det inte blir någon publik under denna säsong.
Citera
2020-06-08, 09:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Hur tror ni egentligen att publikfrånvaron ger utslag matchmässigt?

Blir det lättare för ÖSK att åka upp och ta poäng borta mot Hammarby eller för Mjällby att skrälla mot Malmö? När publiktryck, hemmaboost och (måhända latent) domartryck uteblir menar jag. Kvalitetsskillnaden är ju visserligen fortsatt där i och för sig.

Av det lilla man hunnit med i Tyskland hade man väl räknat ut att antalet hemmasegrar gått ner en hel del ändå.
Sedan kan man inte dra alltför stora växlar på det än, det handlar ju om så få omgångar än och mycket beror på hur spelschemat är lagt etc.

Jag TROR att det ebbar ut lite mer med tiden när spelarna blir "vana" vid att det inte är folk där. Första matcherna utan publik blir värst då ingen är van att spela så.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Blir det inte jobbigt att lyckas med det utan era två främsta anfallsvapen?

Fast det där är ju långt ifrån klart, ingen vet ju om dom kan spela eller ej. Givetvis kan det bli så men det brukar ju ofta komma sådana där grejer innan matcher att "den och den missar".
Jag tror att båda står där när det väl är dags.
Gör ingen av dom det blir det givetvis svårare.

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Enligt tablån på kanal 5 via tv.nu visas följande matcher 14 juni på kanal 5
Sirius vs Djurgården
Ifk Göteborg vs Elfsborg

Det gick ju dplay ut med för typ en vecka sen så inget nytt där. Bra för intresset dock att det är två matcher direkt på femman.
Logiskt att man visar regerande mästarna och sedan det lag som år efter år är mest populärt i varenda undersökning. Det lockar helt massa tittare.
Gissar att många kommer se framförallt vår match kl.15 (12 är rätt tidigt att dra sig tillbaka en söndag när många har att göra) vilket är bra.
Citera
2020-06-08, 10:20
Medlem
eternussermos avatar
Finns det någon bra side med gissningar på matchtrupper/startelvor för respektive lag? Svårtippat utan att ha haft träningsmatcher etc.
Citera
2020-06-08, 11:41
Medlem
Citat:
Man har inte mycket till val än att få det att fungera. Dock är ingen av dessa spelare några naturliga målgörare. Det är väl inte så våldsamt jobbiga lag i starten. Elfsborg tappade precis sin viktigaste spelare. Visst nykomlingar kan sprattla till i starten men så länge man spelar smart så ska det inte vara några problem.

Det kan jag väl hålla med om, fast Paka t ex har alltid varit en målfarlig spelare, i ungdomslagen gjorde han mängder med mål. Ber till gudarna morgon och kväll att hans skadebekymmer är över nu, över en normal säsong skulle han kunna göra 10 mål(+ en drös med assist) det är jag helt säker på, extrapolerar man hans stats från förra året blir det faktiskt exakt 10.

Nu är det ingen normal säsong och jag tror inte han kommer spela exakt varje match direkt, kommer nog vilas en del/rotera.

Sargon tycker jag borde testas mer centralt, han saknar speeden för kanten, och i S1 dunkade han ju in en hel del mål, med 3 finurliga mittfältare som framspelare/backup tror jag nog han skulle kunna göra ett godkänt jobb, men det är ju inte en spelare jag förväntar mig underverk av.

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Finns det någon bra side med gissningar på matchtrupper/startelvor för respektive lag? Svårtippat utan att ha haft träningsmatcher etc.

Expressens AS specialutgåva är helt ok, vet inte om den finns online... eller i butik fortfarande. Även lite S1 och Damallsvenska i den.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-06-08 kl. 11:45.
Citera
2020-06-08, 12:23
Medlem
simonvps avatar
Har inte läst protokollet om hur hälsan ska hållas när serien går igång. Finns det några speciella restriktioner för spelarna?

Förstår jag det rätt så bor väl spelarna i BL själva, isolerade från sin familj? Borde inte liknande restriktioner gälla här? Säg att en spelares flickvän kör en helkväll med sitt gäng ute på stan. Inte alls osannolikt att hon då för med sig smittan hem till vederbörande spelare.

Testar man spelarna regelbundet också, eller skulle man bara köra med ett ”hälsoformulär”? Det skulle också vara helt hopplöst med tanke på den asymptomatiska spridningen.

Umgänge spelarna sinsemellan när det inte är match eller träning, vad gäller där? Ett lag drar och käkar ihop efter en seger och smittas av en asymptomatisk kock. Skjuts matchen upp eller torskar man på WO?

Säg att något av Stockholmslagen börjar dåligt och fansen får för sig att storma en träning. Skjuts säsongen upp då igen?

Hoppas såklart att inget av ovan inträffar!
Citera
2020-06-08, 12:26
Medlem
Härligt att Ola äntligen är klar.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/officiellt-ola-toivonen-atervander-till-malmo-ff/
Citera
2020-06-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Fotbollskanalen kör en grej där man låter fans ta ut startelvan för sitt lag, sen sammanställer man det som flest valt. Borde ge en rätt kraftig indikation i rätt riktning, av dom jag tittat på ser det rimligt ut.

Sök efter "hemmacoachen".
Citera
2020-06-09, 07:37
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/P974LX/avslojar-forslaget--avstangningar-forst-efter-fyra-varningar

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta. I det långa loppet tror jag inte att det löser problemet då man kan fortfarande åka på en fjärde varning i slutet av säsongen. Jag ser hellre att man tar bort varningar efter x antal matcher under säsongens gång på så sätt kan ingen hävda att det är orättvist.
Citera
2020-06-09, 07:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Har inte läst protokollet om hur hälsan ska hållas när serien går igång. Finns det några speciella restriktioner för spelarna?

Förstår jag det rätt så bor väl spelarna i BL själva, isolerade från sin familj? Borde inte liknande restriktioner gälla här? Säg att en spelares flickvän kör en helkväll med sitt gäng ute på stan. Inte alls osannolikt att hon då för med sig smittan hem till vederbörande spelare.

Testar man spelarna regelbundet också, eller skulle man bara köra med ett ”hälsoformulär”? Det skulle också vara helt hopplöst med tanke på den asymptomatiska spridningen.

Umgänge spelarna sinsemellan när det inte är match eller träning, vad gäller där? Ett lag drar och käkar ihop efter en seger och smittas av en asymptomatisk kock. Skjuts matchen upp eller torskar man på WO?

Säg att något av Stockholmslagen börjar dåligt och fansen får för sig att storma en träning. Skjuts säsongen upp då igen?

Hoppas såklart att inget av ovan inträffar!

Lagen är skyldiga att ställa upp med ett lag även vid sjukdom är det sagt, även om detta i praktiken skulle innebära att man tvingas spela med ett juniorlag.
Lagen lär inte dra ut på restaurang efter matchen och käka det där kommer vara hårt kollat av klubbarna.

Det knepigaste är såklart det där formuläret spelarna ska lämna in varje dag om sin hälsa, jag tror nog en och annan kommer ljuga där för att få sin hett efterlängtade chans i startelvan/truppen etc.
Läste att Varberg behövde folk för att klara grejerna runt corona: https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/corona-tvingar-varberg-att-forstarka-ledarstaben/

Mest galet där är meningen "Och varje spelare och ledare ska varje morgon fylla i en slags hälsokontroll som någon ska ta hand om" det är läkarens uppgift, inget som "någon som ska ta hand om"...

Citat:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/P974LX/avslojar-forslaget--avstangningar-forst-efter-fyra-varningar

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta. I det långa loppet tror jag inte att det löser problemet då man kan fortfarande åka på en fjärde varning i slutet av säsongen. Jag ser hellre att man tar bort varningar efter x antal matcher under säsongens gång på så sätt kan ingen hävda att det är orättvist.

Det gör som Kennet Andersson säger i intervjun inte så mycket egentligen, problemet ligger mer i det du nämner tycker jag. Vete tusan hur det ska lösas för det kan ju även bli fel om man bestämmer olika omgångar alla varningar stryks men man får väl räkna ut ett snitt antal varningar/match och når man det blir man avstängd? Då minskar ju snittet ju fler matcher man spelar.
Citera
2020-06-09, 08:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det gör som Kennet Andersson säger i intervjun inte så mycket egentligen, problemet ligger mer i det du nämner tycker jag. Vete tusan hur det ska lösas för det kan ju även bli fel om man bestämmer olika omgångar alla varningar stryks men man får väl räkna ut ett snitt antal varningar/match och når man det blir man avstängd? Då minskar ju snittet ju fler matcher man spelar.

Jo, det är nog svårt att balansera men säg att varningarna rensas var tionde omgång utan att ta något annat i beaktning, borde i slutändan bli mest rättvist tänker jag. Lyckas man tjäna ihop tillräckligt många varningar för att bli avstängd under tio matcher så är det vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in