Citat:
Ursprungligen postat av
Otto Flick
Hur tror ni egentligen att publikfrånvaron ger utslag matchmässigt?
Blir det lättare för ÖSK att åka upp och ta poäng borta mot Hammarby eller för Mjällby att skrälla mot Malmö? När publiktryck, hemmaboost och (måhända latent) domartryck uteblir menar jag. Kvalitetsskillnaden är ju visserligen fortsatt där i och för sig.
Av det lilla man hunnit med i Tyskland hade man väl räknat ut att antalet hemmasegrar gått ner en hel del ändå.
Sedan kan man inte dra alltför stora växlar på det än, det handlar ju om så få omgångar än och mycket beror på hur spelschemat är lagt etc.
Jag TROR att det ebbar ut lite mer med tiden när spelarna blir "vana" vid att det inte är folk där. Första matcherna utan publik blir värst då ingen är van att spela så.
Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Blir det inte jobbigt att lyckas med det utan era två främsta anfallsvapen?
Fast det där är ju långt ifrån klart, ingen vet ju om dom kan spela eller ej. Givetvis kan det bli så men det brukar ju ofta komma sådana där grejer innan matcher att "den och den missar".
Jag tror att båda står där när det väl är dags.
Gör ingen av dom det blir det givetvis svårare.
Citat:
Ursprungligen postat av
mattep74
Enligt tablån på kanal 5 via tv.nu visas följande matcher 14 juni på kanal 5
Sirius vs Djurgården
Ifk Göteborg vs Elfsborg
Det gick ju dplay ut med för typ en vecka sen så inget nytt där. Bra för intresset dock att det är två matcher direkt på femman.
Logiskt att man visar regerande mästarna och sedan det lag som år efter år är mest populärt i varenda undersökning. Det lockar helt massa tittare.
Gissar att många kommer se framförallt vår match kl.15 (12 är rätt tidigt att dra sig tillbaka en söndag när många har att göra) vilket är bra.