2020-06-09, 01:47
Medlem
NEJ! Jag liksom er andra förstår inte detta!?

Om,Jag säger om,varför berättar inte T allt? ALLT !

Om han är oskyldig,"olycka " slagit ihjäl WILMA i "affekt" kan han ju gå fri.
I värsta fall ,kännedom,medhjälp, undanröjande av bevis,griftefri, ute om 2-3 år

Om olycka ,ev hedersmord,medhjälp ,av annan,"familjemedlem", skvallrar,anger,riskerar han Fatwa, dvs bli dödad!
Varför skulle han göra det??
Han försökte ju ändå begå självmord ?? nej jag förstår inte!! Då skulle ju han dö som en man,med hedern i behåll!? förlåt skrivfel,syftningsfel
Citera
2020-06-09, 01:54
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intothepeak
Enligt mig är det otänkbart att han spolat ner henne i toaletten. Att dela kroppen i så små bitar, såga ben, så att det går att spola ner.... Tänk själv hur många bitar och vilket arbete det innebär och dessutom spola var och varannan minut. Borde ta flera dagar och då är det garanterat liklukt i badrummet efter det. Om han inte wrappat in mindre bitar och burit upp och ner på vinden mellan ronderna. Dessutom verkar han inte ha den uthålligheten. Och dom har dessutom sugit toan så det är långsökt att det gått till på det viset.

Seriöst - den du svarar vill inte läsa FUP (skrivet av den du svarar - Ok?) så vidare resonemang med avataren kommer inte att fungera- den kommer inte att förstå vad som har skett och undersökts av polis. tekniker etc och du kommer till slut att få "läsa upp alt. förklara dryga 1000 sidor av FUP"!

Fast du avgör ju själv givetvis ... en jag skulle lägga ner att besvara folk som inte ids läsa FUP ens.
Citera
2020-06-09, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag kan inte riktigt ta in att en pojke runt 20 år gammal sågar sitt ex i småbitar. Fattar ni hur stört det är? Jag tror inte många vuxna människor skulle klara av det. Man kan undra vad det är som har hänt i den här killens barndom som gjort honom till ett monster?
Jag har svårt att förstå hur en man kan plåga och döda ett barn, en omyndig 17-åring!
Vilket fruktansvärt liv lilla W levde! Slagen och utnyttjad!
Svårt också att förstå varför ingen räddade flickan!
Citera
2020-06-09, 02:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G159
Ljungskile.. hmm..

Nu fri tänker jag lite bara här men det går en kanal eller vad man nu vill kalla det nära T´s lägenhet, som i sin tur leder hela vägen till Ljungskile. Kan hon kanske ha kastats i kanalen då?
Om man lever sig in i en mord situation (även om man inte kan föreställa sig hur det är) där man har tillgång till en kanal nära intill så känns det ju som ett självklart ställe om man måste få undan kroppen fort.. eller?..

Okej. Jag är inte bevandrad i trakterna - men det kanske kan vara relevant faktiskt. Vet du om MP eller FIKK har sökt där? Tipsa dem annars.
Citera
2020-06-09, 02:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Jag har svårt att förstå hur en man kan plåga och döda ett barn, en omyndig 17-åring!
Vilket fruktansvärt liv lilla W levde! Slagen och utnyttjad!
Svårt också att förstå varför ingen räddade flickan!

Jag är också riktigt illa berörd av just det - ett flickebarn. Hur kan man vara så grym ens?
Att beröva någon livet med berått mod, innan hennes liv knappt har börjat. Ofattbart.

Denna hoppas jag att många lyssnar på - det är min hyllning till Wilma:

https://www.youtube.com/watch?v=j8VdehTuZfw&feature=share&fbclid=IwAR2-5qmYPg671KzHYeAXHGivuSb5_cFE2z_Ph14pqcGeFQFbtLItf1 3zuVI

Jag kände inte henne eller hennes familj eller vänner- men så kan jag tänka mig att hon kände.
Citera
2020-06-09, 02:36
Medlem
Ponera att han försökt stoppa kroppen i resväskan modell större men att den inte gick att stänga för att huvudet stack ut en bit. Skulle skadorna i pannan då ha kunnat uppstå genom att han med kniv försökt hacka av den utskjutande delen av huvudet för att precis få igen väskan, innan han insåg att det blev enklare för honom att avlägsna hela huvudet från kroppen?
Citera
2020-06-09, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Seriöst - den du svarar vill inte läsa FUP (skrivet av den du svarar - Ok?) så vidare resonemang med avataren kommer inte att fungera- den kommer inte att förstå vad som har skett och undersökts av polis. tekniker etc och du kommer till slut att få "läsa upp alt. förklara dryga 1000 sidor av FUP"!

Fast du avgör ju själv givetvis ... en jag skulle lägga ner att besvara folk som inte ids läsa FUP ens.

H*n är inte den enda som diskuterat om att hon skulle åkt ut via avloppet.

Och jag har läst inlägget, vet vad jag svarar på och är medveten om att jag får svara vem jag vill tack för upplysningen
Citera
2020-06-09, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
Men är det här verkligen viktigt? Sida efter sida med människor som fått slag på huvudet som kommer ihåg det? Vad spelar det för roll?
Varför är det så viktigt att Wilma isåfall ljög om var hon blev slagen?

Den här tråden har blivit som en karusell. Är det inte dags snart att någon frågar efter bild och namn på MGM eller varför T lagt ut papp på golvet enligt pappans brevinkastbilder? Det var ju jättelänge sedan nu. Sluta nu. 🤦‍♂️

Va? Finns det bilder på MGM? Och papp på golvet, har du källa på det?
Citera
2020-06-09, 04:23
Medlem
BIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloakratta
Enligt förundersökningsprotokollet har de kommit fram till att han inte gjorde några googlingar den aktuella kvällen (något advokaten lagt stor vikt vid)
Vad?
1. Var i FUP står det något om googlingar eller nätsök?
2. När har advokaten lagt stor vikt vid detta?
Hittar du på eller blandar ihop med någon annan utredning? Jag har inte sett något om detta, men om det stämmer ber jag om ursäkt (och skulle uppskatta enormt om du eller någon pekar mig rätt).
Citera
2020-06-09, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Någon som fick svar från AB ang fortsatt liverapportering med Johanna?
Kmr hon vara med i morgon?
(Sorry i förhand om detta redan tagits upp, har jobbat och inte hunnit läsa ikapp)

Jag mailade direkt till henne imorse men fick aldrig nåt svar.. Känns nästan som att AB skiter i det här nu 🤷‍♂️
Citera
2020-06-09, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ostridigt??? Vad menar du???

Jag har sett det i FUP - samt påtalat det otal ggr i tråden - NÅGOT har han gjort - givetvis, varför skulle han inte åka hem - hela 5 ggr på ett kort arbetspass på en och samma dag ... Klart han haft något han tyckt sig måst att göra - helt klart.

Lugn nu, ”ostridigt” betyder att det är inget som säger att han inte åkt hem. 😃
Citera
2020-06-09, 08:08
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Att man kommer ihåg vad som hände innan man tuppade av är det absolut vanligaste.
Att man får minnesförlust är ovanligt.
Nu sitter du och fantiserar ändå. Sekunderna före mins man inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in