2020-06-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Då får du läsa igen. Sen kan du samtidigt fundera på hur hunden kan känna lukt efter ett spår där en människa trampat ner foten en sekund dessutom förpackad i en sko. Du lämnar visst det brukar du göra när du inget kan säga. En kopp styckas inte på 20 minuter det säger du ju själv nu. Varför markerade ingen hund i badrummet? Som du själv skriver nu tar det betydligt länge tid än 20 minuter. Jag har haft 2 hund som jag spårar person spår med även vilt spår, med den ena tränade ja i special sök som aktivering. Brukar va på hund tävlingar eller förr i alla fall. Har varit mycket intresserad av hundträning.

För att han kan ha haft duschen på som spolat under kroppen medan han styckade.
Citera
2020-06-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4gnusson
Men vad jag kan se så ska Navy CIS ha gått 20-21 på kanal 8 den dagen. Missar jag nått?

Vilken kanal?
Citera
2020-06-08, 20:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidsyn
Trots att jag inte håller det för sannolikt i det här fallet vill jag bara påpeka att det faktiskt har förekommit att gärningsmän spolat ned kroppsdelar i toaletten. Dennis Nilsen kan nämnas som exempel.

Jaa, jag har tänkt i de banorna. Men det måste vara svårare att spola ner benen, skelettet. Lårbenet t.ex. hackar man inte ner hur som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Gällande kadaverin så bildas den efter cirka 20 min efter att man dött. Detta betyder inte att en kropp måste ligga på en och samma plats under 20 min för att en likhund skall markera.

Ni diskuterar två olika saker

Potientiellt, liklukt i sängen. Om man då bär ut liket, upp på vinden, eller ut i en väntande bil, kan inte likhundarna följa lukten i trapphuset? Kanske dum fråga, men ändå......
Citera
2020-06-08, 20:20
Medlem
Det verkar inte som om vissa här har läskunnighet, insikt eller förståelse för större textmassor. Därmed kopierar jag in en slutsats som faktiskt finns att läsa i fup - för den som har läsförståelse.

"Sammantaget av de undersökningar som gjorts och de svar som undersökningarna gett är att det tillsammans ger ett stöd för följande:

Wilma har antingen endast skadats, eller har hon skadats och även avlidit i vardagsrummet. Påståendet att hon skadats i vardagsrummet bygger på det blod som finns där. Om hon även avled i vardagsrummet går inte att uttala sig om då vi inte har någon hundmarkering där som påvisar det. En avliden kropp behöver ligga på platsen ca 15-20 minuter för att hunden efteråt ska kunna känna doften av lik. Har hon legat där kortare tid blir det ingen hundmarkering. Wilma har från vardagsrummet tagit sig själv, eller fått hjälp, till sovrummet och där legat på sängen, på sängöverkastet. Hon kan ha varit vid liv då hon hamnade i sängen men har även legat där avliden eftersom en likhund markerat för lik i sängen.

Antingen blödde inte Wilma så mycket då hon låg i sängen eller blödde hon men låg inlagd i något som sög upp delar av blodet eftersom det inte finns så mycket blodbesudlingar synliga där. Sängöverkastet har inte tvättats efter att Wilma legat där då besudlingar finns kvar på det. Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där likhunden markerade och där finns även blod från Wilma.

De till synes nya skadorna, med rena snittytor, i plastmattan inne i duschutrymmet ger starkt stöd för att de för inte allt för länge sedan orsakats av något skärande verktyg. Dessa skador, tillsammans med den Bluestarflourescensen som via hallen syns inne på toa/duschen, ger starkt stöd för att Wilma blött då hon var inne i toa/duschutrymmet. Avsaknaden av flourescens i/vid duschavloppen kan förklaras med den mängd vatten som kan ha använts där för att spola/städa.

Lägenheten hade städats men det framkom under pågående undersökningar att mattan i vardagsrummet hade vridits 180 grader. Den blodbesudlade delen av mattan, som vid undersökningstillfället låg i soffhörnet, har tidigare legat vid fåtöljen då det där finns blod. Vid soffhörnet finns i övrigt inget blod.

Golven är välstädade men möbler, väggar och golvytor längs med väggarna uppvisar ändå blodbesudlingar som vid analys påvisar att blodet kommer från Wilma. På några ställen är det blandbilder där både Wilmas och Tishkos DNA finns."

Diskutera gärna fakta. Men sluta banka på användarna i forumet - det är sååå jävla meningslöst.
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-08 kl. 20:31. Anledning: Fetmarkeringar
Citera
2020-06-08, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deeada
Vilken kanal?

Det skrev du ju.. Enl tv24 gick "En plats på landet" på TV8 14/11 20:00-21:00.
Citera
2020-06-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är inte så svårt att se vilka som är seriösa eller oseriösa. De sistnämnda bör du ignorera. Målet är intressant nu. Mycket intressant. Och vi närmar oss mål i tingsrätten. Det är alltså enbart 9 kalenderdagar kvar. NIO! Så, vad tror du? Fällande dom eller icke fällande dom? Ang mord alltså.

Tack
Jaa du, det är verkligen inte lätt att säga hur det kommer gå... Hoppas ju såklart på fällande dom dock.
Citera
2020-06-08, 20:24
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan man tycka. Fråga alicia666. Det gick OT en masse här. Blir bara trött.

Har alicia666, mer info om mordet menar du? Eller ditt hemarbete? ( du kanske skulle ta en paus från FB ngr dagar så du inte blir uttröttad )

Har följt rapporteringen i efterhand, ett vittne orkade tydligen inte sitta i samma sal som T, så T fick lämna, ( om jag läst rätt ), att vissa vittnen ställer upp är mkt bra, det visar på att de vill att detta mord ska bli löst.
Citera
2020-06-08, 20:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intothepeak
För att han kan ha haft duschen på som spolat under kroppen medan han styckade.

Ja, det tror jag också.
Citera
2020-06-08, 20:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deeada
Vilken kanal?

Programmet gick på flera TV-kanaler på olika tider, den dagen.
Citera
2020-06-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Får man ett slag så man tuppar av kommer man inte ihåg vad som hänt stunden innan. Så detta låter påhittat.
Att man kommer ihåg vad som hände innan man tuppade av är det absolut vanligaste.
Att man får minnesförlust är ovanligt.
Citera
2020-06-08, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Tror inte att åklagaren är värdelös. Han försöker pressa vittnen - på att antingen ge korrekt svar som vid förhören som varit tidigare, att de ska överensstämma till 80-90%. Gör de inte det - kan man ifrågasätta trovärdigheten. Kolla förhöret med fastighetsskötaren - idag i rättegången visar det sig att han ANTAGIT att MGM tagit dit bilen. Han har fått i efterhand bekräftat att det var MGM arbetsgivares bil. Han hade ANTAGIT att MGM kommit med den bilen - men SÅG inte MGM vare sig kliva i eller ur den. Den stod fel på bostadsadressen ... DÅ i November SA han att MGM hade ställt bilen där.

Det är oerhörd skillnad på att ANTA något - eller att SE.

Jag tror (liksom fast.skötaren) att det var MGM som hade parkerat bilen "fel" och nära bostadsadressen. Men det är oerhört viktigt "att utom rimligt tvivel" kunna döma någon på indicier ...

TRO/ANTA gör man i kyrkan (brukar vi säga i Sverige - ett gammalt talesätt!) men att på riktigt återge VAD man sett är stor skillnad.

Men är det inte ostridigt i målet att Tishko åkt hem några gånger under arbetspasset?
Citera
2020-06-08, 20:35
Medlem
har han bra kontakt med dom som äger pizzerian? Nu vet jag inte vad pizzerian heter där men han kan ha styckat och kört bort kroppen/kroppsdelar och så in i ugnen i pizzerian? vet inte om han känner någon där så kan d va möjligt
Senast redigerad av blerran 2020-06-08 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in