Citat:
Ursprungligen postat av
JSelwyn
Såg en intervju från Veckans Brott med TP och när Camilla K frågade TP, var SE kunde ha varit dom där 20 minuterna 23:21--23:40, så började TP skruva på sig. Han hade ingen bra förklaring istället för att säga att han drog norrut. Jag blev såld på TP's bok men när man börjar peta på en del av de saker han påstår, vilket han själv säger...dvs använder "jag vill nog påstå", så börjar det vackla.
Nu vet jag inte om det är fastställt. Men SE gick väl aldrig tillbaks till själva mordplatsen? Det skall finnas ett foto där han står bredvid en polisbil. Men jag har hört att det är Axel Morath som står där och inte SE? Har inte fått någon riktig klarhet i det.
Sen när vi ändå är inne på "oklarheter". Har det blivit fastställt vem mannen med blod runt munnen var/är? För det var väl inte Stefan G?
Om han gick tillbaka till själva mordplatsen kan inte sägas vara fastslaget men skandiahuset är ändå tillräckligt nära för att vittnen ska kunna se honom. Och inte minst, på vägen tillbaka kan han springa in i en polis.
Det är väl inte helt fastställt vem mannen med blod runt munnen är, skulle säga att Stefan G är det mest troliga, men säkert är det ju inte. Att det skulle vara SE har jag ändå svårt att tro. Att vittnen och polisen skulle blandat ihop Stefan G på dryga 20 år, med 52-årige Stig Engström, denna person som åtminstone Anna H och Karin J m.fl. såg en längre tid, nej det är för osannolikt.