2020-06-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
En sak är klar. Vi står väldigt långt ifrån varandra i vad som är troligt.

Jag tycker du avskriver både SE och Sydafrika spåret på rätt lösa grunder.
Och visst kan man hylla CA spåret, för att det är mystiskt.
Du skriver att det "är sålunda heltlogiskt" att det ska vara CA.
Men jag undrar vad som ens knytet honom till mordet.
Vi ska ju först komma ihåg att det inte ens är färdigställt att det var en Smith&Wesson revolver, det kan vara ett uppslag av olika revolvrar, och de har, ointelligent nog, inte provskjutit andra vapen.
CA har dessutom varit på förhör hos polisen, flera gånger.
Och hans liv är ju egentligen den tragiska anledningen misstänker jag till att han tar livet av sig, inte att han är skyldig.
Sedan är det ju beklagligt att världens största mordutredning inte får notis om när deras huvudmisstänkte tar livet av sig. Miss a la mastadonte.
Helt ofattbart att det funnits så många inkompitenta människor i en och samma utredning som utredningsledare. Den ena tomten efter den andra, Holmer, Ölvebro, Dan Andersson.

Att avskriva SE vill jag också göra, för att lösningen är så otillfredsställande och motbjudande. Men som i många mordfall tidigare, så chekar han många boxar, tystlåten förtryckt man, som kanske spinner egna, hemliga drömmar/tankar om vad som ska göras. Jag har blivit allt mer inne på att det kan vara Skandiamannen. Men fortfarande är det isåfall helt otroligt.
Visst skulle det kunna vara CA, men när man läser aftonbladet intervju med honom så försvinner många misstankar. Det liksom "klickar" inte.
https://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9908/11/palmemordet.html
Håller du med mig nu? Hans svar är på intet sätt döljande av någonting. Utan en klar redogörelse om varför. Polisens vilja att sätta dit någon, först Gunnarsson, sedan CP. Han ville inte få sitt liv totalt förstört. Inga pengar i världen skulle rädda hans rykte som åklagad, även om han skulle bli friad.

Sydafrika är som således det som jag tror mest på.
Varför skulle annars Statsministern vara med och medverka, - jo för att förmedla kondoleanser från Sydafrika till svenska folket.

Varför skulle Löfven vara där om en okänd svensk hade mördat Palme.

Sedan fförstår jag inte varför KP ska gå ut i veckans brott med meddelandet.
Det låter köpt primetime tid för SVT.
Eller gör han det för att det är statliga televisionen? Någon kan ju inviga mig i detta.

Hur skall du få ett vapen från vapensamlaren att hålla i rättegång?
Den kopplingen i sig räcker ju inte till.
Att vapnet har sparats från Apartheidtid i Sydafrika för att helt plötsligt dyka upp plus 30 år efter mordet är helt osannolikt.Att dessutom koppla det till enskild GM torde vara närmast omöjligt.

Mordvapnets bevisning är så tung att den skulle hålla i en rättegång.

Bättre upp krävs.
Citera
2020-06-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
"Varför skulle Löfven vara där om en okänd svensk hade mördat Palme?"

Svar. För att det var ett mord på Sveriges dåvarande statsminister.

Iförsig en socialdemokrat. jo. Men jag tycker ändå att det låter muppigt.
De kunde ju ha samlat kungen också.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
En sak är klar. Vi står väldigt långt ifrån varandra i vad som är troligt.

Jag tycker du avskriver både SE och Sydafrika spåret på rätt lösa grunder.
Och visst kan man hylla CA spåret, för att det är mystiskt.
Du skriver att det "är sålunda heltlogiskt" att det ska vara CA.
Men jag undrar vad som ens knytet honom till mordet.
Vi ska ju först komma ihåg att det inte ens är färdigställt att det var en Smith&Wesson revolver, det kan vara ett uppslag av olika revolvrar, och de har, ointelligent nog, inte provskjutit andra vapen.
CA har dessutom varit på förhör hos polisen, flera gånger.
Och hans liv är ju egentligen den tragiska anledningen misstänker jag till att han tar livet av sig, inte att han är skyldig.
Sedan är det ju beklagligt att världens största mordutredning inte får notis om när deras huvudmisstänkte tar livet av sig. Miss a la mastadonte.
Helt ofattbart att det funnits så många inkompitenta människor i en och samma utredning som utredningsledare. Den ena tomten efter den andra, Holmer, Ölvebro, Dan Andersson.

Visst skulle det kunna vara CA, men när man läser aftonbladet intervju med honom så försvinner många misstankar. Det liksom "klickar" inte.
https://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9908/11/palmemordet.html
Håller du med mig nu? Hans svar är på intet sätt döljande av någonting. Utan en klar redogörelse om varför. Polisens vilja att sätta dit någon, först Gunnarsson, sedan CP. Han ville inte få sitt liv totalt förstört. Inga pengar i världen skulle rädda hans rykte som åklagad, även om han skulle bli friad.

Att avskriva SE vill jag också göra, för att lösningen är så otillfredsställande och motbjudande. Men som i många mordfall tidigare, så chekar han många boxar, tystlåten förtryckt man, som kanske spinner egna, hemliga drömmar/tankar om vad som ska göras. Jag har blivit allt mer inne på att det kan vara Skandiamannen. Men fortfarande är det isåfall helt otroligt.

Sydafrika är som således det som jag tror mest på.
Varför skulle annars Statsministern vara med och medverka, - jo för att förmedla kondoleanser från Sydafrika till svenska folket.

Varför skulle Löfven vara där om en okänd svensk hade mördat Palme.

Sedan fförstår jag inte varför KP ska gå ut i veckans brott med meddelandet.
Det låter köpt primetime tid för SVT.
Eller gör han det för att det är statliga televisionen? Någon kan ju inviga mig i detta.

För att han är vår statsminister och det gäller mordet på en statsminister.
Vem hade du velat ha i studion, Adam Alsing?
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Kan det vara Sigge Cedergrens vapen man hittat?

Det vore ju en festlig twist. Men nej.
Citera
2020-06-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Kan det vara Sigge Cedergrens vapen man hittat?

En oväntad vändning minst sagt..men Sucksdorffpuffran skulle onekligen peka åt visst håll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Absolut. Jag räknade in dom när jag skrev polis. Knarkspaningen hade ju tydligen en hel del trafik på radio den kvällen om man skall tro Sigges polare.
Ja och det efter att den var officiellt avslutad. Faktiskt ändå fram till larmet kom.

Alltså var det inte så avslutat ändå.
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om nu CA var så otroligt rädd att bli oskyldigt anklagad för palmemordet så är det ju utomordentligt korkat att illegalt sälja sitt vapen...
En uppenbar lögn isåfall. Han har gjort av med det på annat sätt.
Citera
Bannlyst
Tror ni det bara är Löfven och Morgan i regeringen som vet om lösningen?
Citera
2020-06-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Om Stig Engström faktiskt gjort detta. Så måste han ha känt att han var i en film när han kom tillbaka till platsen och såg vad han gjort. Surrealistisk känsla.

Världens genom tiderna kallaste mördare,dessutom halvt berusad.
En iskall kyla oöverträffad i kriminalhistorien.
Vi snackar helt osannolika saker här.
Citera
2020-06-08, 22:03
Medlem
Gud vad media och allt går banans nu. Fullt förståeligt men snart med bara 24 timmar kvar och det försöks knäcka nöten för fulla muggar.

Har vi väntar i 34 år så kan vi väl hålla ut några timmar till. Ha lite is i magen. Snart vet vi
Citera
2020-06-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Han hade källor på att det var Skandiamannen också en period.
Televinken då? Är inte han lite skum?

Skämt å sidor. S litar på två källor som säger helt olika saker. Hur är det med omdömet?
Citera
2020-06-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Hur skall du få ett vapen från vapensamlaren att hålla i rättegång?
Den kopplingen i sig räcker ju inte till.
Att vapnet har sparats från Apartheidtid i Sydafrika för att helt plötsligt dyka upp plus 30 år efter mordet är helt osannolikt.Att dessutom koppla det till enskild GM torde vara närmast omöjligt.

Mordvapnets bevisning är så tung att den skulle hålla i en rättegång.

Bättre upp krävs.

Vad pratar du om bättre upp?
Läste du ens intervjun jag länkade??

Självklart kan mordvapen komma fram, det är ju lika sannolikt/osannolikt som att en lösning på Palmemordet ska komma. Dvs, det makalösa har hänt, och då kan det lika gärna vara att någon hittat revolvern.

ANgående vapensamlaren, tillika SEs vän, skulle sitta på mordvapnet, anser jag också vara vagt bevismaterial, och ryser om det skulle vara lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in