2020-06-08, 21:39
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Enda sättet som du ser eftersom du inte har hela bilden klar. Bilden blir nog klarare på onsdag.
Jag har svårt att tänka mig SE med tanke på hans agerande i samband med mordet, samt efteråt. Vi får se på onsdag.
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
VI TAR DET EN GÅNG TILL...

Jag fattar noll av de senare turerna.

Skandiamannen tycks ju har blivit het som gärningsmän. MEN, har var väl kvar på brottsplatsen o påstod sig vara ett vittne?

Finns ju flera oberoende vittnen som sett skytten springa iväg från skottplatsen.

Jag får inte ovan att gå ihop.
Han sprang in i huset bredvid där han jobbade. Sen kom han tillbaka till platsen.
Citera
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
DNA testerna man gjort på SE släktingar kan ju vara att man vill se om han verkligen lagt honom i framstupa sidoläge eller inte.
Inget vittne har sett honom göra det. Bara han själv som påstår. En av anledningarna till att Engström avfärdades var ju för att man insåg att han ljög och hittade på.
Snarare handlar det om DNA på revolvern.
Citera
2020-06-08, 21:40
Bannlyst
Fantastiskt att mordet på Olof kommer till en lösning.
Men vad hände med män med walkie-talkies, hade inte dessa länkar till mordet?

Citat:
Flertalet vittnen har rapporterat om män med walkie-talkies i närhet av makarna Palme. Iaktagelserna började när Palme lämnade sin bostad i Gamla Stan och avslutades abrupt efter mordet.
Under bioföreställningen syntes ingen. Alla identifierade har varit poliser.

https://palmemordet.fandom.com/wiki/Walkie-talkies
Citera
2020-06-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
I så fall borde ju Lisbeth känt igen honom.
Är inte Christer Petersson och Skandiamannen väldigt lika? Hängigt ansikte och stirriga ögon...
Citera
2020-06-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Fast Lisbeth kunde inte ens tala om ifall gärningsmannen hade glasögon eller men pekade senare ut CP ... hon verkade minst sagt opålitlig som vittne ...
Hur skulle du vara som vittne när din partner blir avrättad precis vid din sida?
Jag tror att jag skulle reagera mer på min partner är GM blandat med
förvåning och tunnelseende .
Inom några få sekunder är GM borta och allt är över.
Citera
2020-06-08, 21:43
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Fantastiskt att mordet på Olof kommer till en lösning.
Men vad hände med män med walkie-talkies, hade inte dessa länkar till mordet?

https://palmemordet.fandom.com/wiki/Walkie-talkies
Det har det säkerligen. Men kommer dom få svar kring det ? Troligtvis inte.
Citera
2020-06-08, 21:44
Medlem
JSelwyns avatar
Jag kan ju ha missat det men det sas väl aldrig egentligen att det var från just den vapensamlaren som hela tiden åsyftats?

Sen eftersom han nu var vapensamlaren (han eller någon annan), så behöver det ju inte vara precis SE som är gm. Vapensamlaren hade väl inte bara en kompis?

Jag kan tänka mig att om man inte själv har ett vapen så börjar man leta runt, och tillslut får man napp. O det behöver nödvändigtvis då inte vara SE. Sen kan ju vapensamlaren ha fått vapnet långt senare.

Nu när regeringen har fått info, så kommer det att golas hejvilt (för vapnet har vi ju vetat att PU haft sedan en lång tid tillbaks. Nu kom bara en bekräftelse på det). Så tyvärr kommer vi att få veta utgången innan det kommer från hästens mun. :-(
Citera
2020-06-08, 21:44
Medlem
Suhonen på Twitter:

Jag har en källa på att Palmegruppen har vapnet. En annan källa säger att det är Sydafrika. Bägge dessa personer litar jag på. Det ska bli spännande på onsdag att liksom halva svenska folket se vad Krister Petersson har att lägga fram. #svepol
Citera
2020-06-08, 21:45
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
VI TAR DET EN GÅNG TILL...

Jag fattar noll av de senare turerna.

Skandiamannen tycks ju har blivit het som gärningsmän. MEN, har var väl kvar på brottsplatsen o påstod sig vara ett vittne?

Finns ju flera oberoende vittnen som sett skytten springa iväg från skottplatsen.

Jag får inte ovan att gå ihop.
Ja men Engström var ju skytten som sedan påstod att han var ett vittne. När han på lördagen hörde sitt signalement kablas ut kontaktade han media och påstod att han blivit förväxlad med mördaren. Att vittnen förväxlat honom med mördaren och att fel signalement skickats ut. Är du med?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Enligt det scenario som SE beskriver skall ju skotten föregåtts av en konversation. Är ju osannolikt att inte polletten skulle ramla ner hos Lisbeth. Kanske har hon lämnat efter sig ett erkännande om detta och det är en del av stödbevisningen.

Lisbet var skadad av händelsen. Jag har ytterst svårt att tro hon läste artiklar om palmemordet. Sa hon inte 20 år efter mordet att hon inte ens åkt förbli mordplatsen efteråt?
Citera
Medlem
Om man nu har mordvapnet och är säkra på vem mördaren är varför åkte man då först till Sydafrika för någon månad sedan och sen toppsade Stigs släktingar. För mig låter det inte som man har bestämt sig än för vem som är mördaren.

Jag menar, har man någons mordvapen så borde det inte finnas några tveksamheter.
Senast redigerad av Kimma7 2020-06-08 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in