Citat:
Ursprungligen postat av
se_där...
Om det är det som du gjort, så duger det. Det är ju bara verifiera dina BTC på ledgern. Du skattar på 30% på försäljningen.
Är det verkligen så enkelt? Du ska se hur jävla jobbiga SEB är när jag för över pengar... trots kvitton och ingenting skumt. Att bara säga att jag minat (vilket förvisso är sant) känns ju som de kan neka helt. Ledgern är ju ej kopplad till mig som person, i bästa fall kan jag väl "bevisa" att jag har access till min wallet, men de kan väl lika gärna påstå att det är kriminellt förfarande, att jag har snott/köpt den osv.
Ni andra verkar blanda ihop skatt. Detta har inget med skatt att göra. Ja, man betalar 30% på det.
Det är föra över från utlandet till svenska banker som är problemet. Räcker med några tiotals K så måste du styrka så in i helvete vart pengarna kommer ifrån. Tro mig, bankarna är livrädda och är sjukt jobbiga när du ska föra över. Peningtvättslagar blir hårdare och hårdare och bankerna är livrädda efter t.ex. Uppdrag Granskning eftersom de kan få miljarder i böter.
Så även om det är 100% "vitt jobb" minat hemma på datorn är det nog inte så himla enkelt är jag rädd för. Små summor i taget kanske. Man hör ju också mardrömshistorier om stora summor som mystiskt "försvinner" i kryptosammanhang till/från exchanges så man vill ju inte att banken ska frysa transaktionen och det studsar/fastnar någonstans.