2020-06-08, 21:16
Medlem
Jeg ser at flere retter mistanke mot sønnen. Hvorfor er det ingen som mistenker døtrene? Minst én av dem hadde interesser i farens bedrift, som kanskje hadde blitt splittet opp hvis AEH hadde tatt ut skilsmisse. Kan en av døtrene ha reddet sin arv?
Citera
2020-06-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
En slik samtale hadde hatt null verdi den gang, og jeg ville vel mer kalt det en indirekte tilståelse.
Vil også påstå dette er en farlig person. Holdt på med torpedovirksomhet.

Det var uansett andre som dro han inn i saken likevel.

Jeg forstår.

Kunne du ikke fått beskyttelse?
Citera
2020-06-08, 21:17
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror det ble sendt «feil» beløp med vilje og av en grunn. Kanskje politiet ville vise «dårlig kryptokompetanse» på THs vegne.

Der tror jeg du er inne på noe!

Spennende nå fremover med kryptosporet. Det er det som må blir klart nå.
Citera
2020-06-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Hm. Jeg lurer på: ble han virkelig rådet til ikke å betale?

Jeg skjønner at man vil ha livsbevis. Kan det være det politiet forsøkte å få med sin «feilmelding»?

Vet du hva, jeg tenker at alternativet til ikke å betale er at hun dør, og det er ikke ønskelig. Det er umulig å si om betaling setter fri. Der ligger terroren pårørende opplever i kidnappingssakene. Likevel har man ikke noe valg hvis man skal forsøke å få noen satt fri.

Det har stått i mange artikler at politiet har rådet familien til å ikke betale løsepenger.
Politiet sier videre at de rådgiver familien i forhandlingene. Tidligere i saken har politiet sagt at de råder til å ikke betale løsepenger.
Politiet har jo sagt i flere andre saker som nevnt at dem først og fremst ikke råder til å betale dersom noen blir kidnappet?
Om TH da velger å betale eller ikke er jo han sitt valg. Han kunne vel gjort det uavhengig av hva politiet sier, så ja han kunne jo betalt for å se om hun ble sluppet fri?
Spørsmålet er om du selv betaler så mye penger, uten livsbevis, og med stor sjanse for at hun ikke blir sluppet ut uansett om han betaler? Vil du miste alt, både kona og pengene?
Citera
2020-06-08, 21:21
Medlem
Hva er egentlig status på disse to personene som ikke ble identifisert på kamera rundt jobben til TH? Har ikke fulgt veldig med i saken. Var vel slik at politiet mente disse to personene ikke var relevant for saken, tross at de ikke ble identifisert? Eller hur?
Citera
2020-06-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du starter som vanlig med latterliggjøring og hersketeknikk.
Men dette er det lengste meningsinnholdet jeg har sett deg ytre. Skulle nesten tro du prøver å argumentere. Jeg tar det som et kompliment

Jeg antar at dette betyr at du ser logikken i innlegget mitt

Å fremstille Politiets avgjørelse som smart, basert på den informasjonen som var tilgjengelig, er omtrent like intelligent som å kategorisere NOV SE avgjørelse om ikke å dobbeltsjekke før han kuka inn emergency disconnect på DSA som smart. Upopulært å sende LMRP i fritt fall nærmere 80m ned på havets bunn på sjøprøver uten mulighet til å hente den opp igjen. Smart.
Citera
2020-06-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Hm. Jeg lurer på: ble han virkelig rådet til ikke å betale?

Jeg skjønner at man vil ha livsbevis. Kan det være det politiet forsøkte å få med sin «feilmelding»?

Vet du hva, jeg tenker at alternativet til ikke å betale er at hun dør, og det er ikke ønskelig. Det er umulig å si om betaling setter fri. Der ligger terroren pårørende opplever i kidnappingssakene. Likevel har man ikke noe valg hvis man skal forsøke å få noen satt fri.

Jeg forstår ikke helt hvorfor enkelte har et så forferdelig stort behov for å fremstille det som om det var en lur avgjørelse.
Citera
2020-06-08, 21:29
Medlem
Legokatts avatar
Politiet er styrket i sin hypotese om at dette er et drap.

Kjennetegn på GM i drapssaker er at de har store personlighetsavik, er følelseskald og kan lide av schizofreni. Rusmisbruk er kjennetegn nr 1 (60% av alle drap)
9 av 10 har en nær relasjon til offeret.
En typisk GM er mann, snittalder på 38 år og arbeidsledig.

Å begi meg ut på en analyse av de teoretiske gjerningsmenn i denne saken vil jeg ikke gjøre da jeg ikke kjenner dem.
Citera
2020-06-08, 21:33
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraaga
Jeg ser at flere retter mistanke mot sønnen. Hvorfor er det ingen som mistenker døtrene? Minst én av dem hadde interesser i farens bedrift, som kanskje hadde blitt splittet opp hvis AEH hadde tatt ut skilsmisse. Kan en av døtrene ha reddet sin arv?
Joda, hvis du hadde lest litt tilbake finner du litt om det.

Jeg har fortsatt en teori om at det dreier seg om et «familiekomplott» at far og alle barna står bak. Enten alle eller ingen, en for alle, alle for en.
Citera
2020-06-08, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, det går jo an det, men jeg ser ikke hva poenget med å slippe henne er?
Hvis GM ønsket å kidnappe for penger, hvorfor slippe fri det eneste mennesket som kan identifisere GM? (Med mindre GM har litt samvittighet da, og slipper ut pga. selvfølelse) Ser ingen andre fortjenester?

Varför blev Fabian Bengtsson frisläppt? Jo för att han såg till att vara "vän" med kidnapparna, att han förstod dem (deras behov av pengar, tolkar jag) och övertygade dem om att han inte skulle ge igen.
Han var inte den arrogante direktör de hade tänkt sig utan en fin och ödmjuk kille.
De blev helt enkelt imponerade av honom.

Inte ovanligt att offer identifierar sig med utövaren för att få en fredad zon.
Om vi tänker att AEH hade tänkt på att eventuellt skilja sig från TH, bland annat på grund
av att hon ville ha mer pengar ...
Är hon smart kan hon känna in sig hos kidnapparna och på olika sätt vädja om deras vilja att
spara henne livet.

I en liten grupp påverkas man av varandra, oavsett .. eller man måste det.

Man kan gå helt galet också. Beror på hur hårda gärningsmännen är.
Citera
2020-06-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Varför blev Fabian Bengtsson frisläppt? Jo för att han såg till att vara "vän" med kidnapparna, att han förstod dem (deras behov av pengar, tolkar jag) och övertygade dem om att han inte skulle ge igen.
Han var inte den arrogante direktör de hade tänkt sig utan en fin och ödmjuk kille.
De blev helt enkelt imponerade av honom.

Inte ovanligt att offer identifierar sig med utövaren för att få en fredad zon.
Om vi tänker att AEH hade tänkt på att eventuellt skilja sig från TH, bland annat på grund
av att hon ville ha mer pengar ...
Är hon smart kan hon känna in sig hos kidnapparna och på olika sätt vädja om deras vilja att
spara henne livet.

I en liten grupp påverkas man av varandra, oavsett .. eller man måste det.

Man kan gå helt galet också. Beror på hur hårda gärningsmännen är.
Stockholmssyndrom?
Ja, vi kan godt diskutere ulike scenarioer for hva som kunne hendt dersom hun var kidnappet, men nå er jo hovedhypotesen at hun er drept i huset. Selv om han ikke betalte med en gang, så har han jo heller ikke ville betale før nå. Det er et mirakel om hun er i live enda, og TH kan vel ikke tro det.
Hvorfor betalte han ikke med en gang da tror du?
Citera
2020-06-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Jeg forstår ikke helt hvorfor enkelte har et så forferdelig stort behov for å fremstille det som om det var en lur avgjørelse.

Ikke jeg heller. For det vet vi ingenting om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in