2020-06-08, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Skandiamansångest.

Fattade TP och Filter att PU hade mordvapnet? Var det därför de var så kaxiga? Om den lagliga ägaren till vapnet aldrig fått tillbaka vapnet och sagt det till TP och Filter så har ju de fattat.

Men det är så svårt få ihop SE som mördare, om än inte omöjligt.

Lite kul att folk här inne har snackat om att stämma TP och Filter för förtal av avliden.
Vi får se på onsdag, men tror det är skandiamannen. Har svårt att tro att det visste att PU hade vapnet.
Citera
2020-06-08, 21:16
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Skandiamansångest.

Fattade TP och Filter att PU hade mordvapnet? Var det därför de var så kaxiga? Om den lagliga ägaren till vapnet aldrig fått tillbaka vapnet och sagt det till TP och Filter så har ju de fattat.

Men det är så svårt få ihop SE som mördare, om än inte omöjligt.
Jag tror de känt till det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Ett specialprogram, publicerades på SVT-play ikväll. Tydligen del 1 av 3.

Här:
https://www.svtplay.se/video/27079965/veckans-brott/veckans-brott-extra-34-ar-med-palmemordet-sasong-1-avsnitt-1?start=auto

Tack! Det ska jag kolla på.
Blir intressant att se på onsdag kväll också, hoppas GW och diverse folk är där då.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Anses det inte osannolikt att man ska kunna matcha mordkulorna med ett mordvapen? Är det då Palmes DNA man hittat på vapnet?
Citera
2020-06-08, 21:17
Medlem
Sanctuss avatar
I Aktuellt så pratade dom om att vapnet kom från "vapensamlaren", finns det någon mer källa på det? Om så är fallet så är det SE som det gäller, ingen tvekan om det.
Citera
2020-06-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag har svårt att se att ett upphittat mordvapen inte skulle medföra att CA pekas ut.

Men om CA eller SE kan kopplas till ett vapen, varför åker de då till Sydafrika så sent som i mars i år? Kanske för att utesluta eller nåt, men har ändå svårt att förstå det. Samtidigt verkar de ha DNA-testat släktingar till SE osv, så de kanske har arbetat brett och förutsättningslöst.
Citera
2020-06-08, 21:19
Medlem
Jag tror SE berättar hur det gick till i intervjun med Skydd & Säkerhet 1992. Att det hela inte var planlagt utan en ren tillfällighet.
Citera
2020-06-08, 21:20
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Jag vill ju inte SE presenterad som mördaren, mest för jag tror det skulle finnas för många luckor och frågetecken i scenariot.

Men en sak skulle va rolig. I många år har det sagts att det skulle varit Irvell istället för Holmér. Men vad gjorde Irvell istället för att leda utredningen? Jo han utredde Stig Engström. Det borde varit Irvell på ledarposten.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-06-08 kl. 21:32.
Citera
2020-06-08, 21:20
Medlem
Skönt att man hela tiden varit på rätt spår de senaste två åren! Förstod direkt efter filters avslöjande att SE var den som sköt Palme. När palmeutredningen strax efter filters reportage gick ut med att de säkrat nya tekniska spår kommenterade jag här på forumet att det handlar om mordvapnet. @boboslacke Vad var det jag sa! SE var den som sköt Olof Palme.
Citera
2020-06-08, 21:22
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Anses det inte osannolikt att man ska kunna matcha mordkulorna med ett mordvapen? Är det då Palmes DNA man hittat på vapnet?

Jag kan inget om vapen, men läste på Facebook av någon att dna från offret (om det skjuts på så nära håll som Palme gjorde) kan sugas in i själva pipan (det blir ett baksug). Det kan väl även tänkas att blod/dna från palme letar sig in något skrymsle på vapnet (kanske trumman)?

Men, jag kan som sagt inget om vapen.
Citera
2020-06-08, 21:24
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Men om CA eller SE kan kopplas till ett vapen, varför åker de då till Sydafrika så sent som i mars i år? Kanske för att utesluta eller nåt, men har ändå svårt att förstå det. Samtidigt verkar de ha DNA-testat släktingar till SE osv, så de kanske har arbetat brett och förutsättningslöst.
Du måste nog inse att om proffsmördare från SA mördat Palme hade man inte hittat mordvapnet.
Citera
2020-06-08, 21:24
Medlem
TilleyHats avatar
Om det nu skulle visa sig vara Engström så är det ganska anmärkningsvärt att en sådan kuf och uppmärksamhetstörstande person inte pratade bredvid munnen under årens lopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in