2020-06-08, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Har man hittat vapnet så är det bevis för ett amatörjobb.

Finns nog folk som skulle betala ett antal miljoner för att äga vapnet som dödade Olof Palme.
Citera
2020-06-08, 21:07
Medlem
p.norths avatar
Thure nässén gick bort november 2018
Citera
2020-06-08, 21:08
Medlem
Så här sa KP om Sydafrika i november 2018, alltså långt efter att de ska ha fått tag på mordvapnet:

Citat:
– Till exempel Sydafrikaspåret. Vi arbetar inte aktivt med det men vi har människor som återkommer med jämna mellanrum när de har varit i Sydafrika och haft kontakt med människor på plats. På det sättet får vi hela tiden ett inflöde av information men det är kanske inte det vi ser som mest intressant, säger Petersson.

Blir svårt att få ihop att det är Sydafrika, ändå. Om inte KP bluffade.
Citera
2020-06-08, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Väldigt otippat och väldigt positivt att André Pops gjorde sig så bra i det nyligen publicerade Veckans Brott-special. Man blev nästan lite Björn Ranelid-euforisk över hur bra han faktiskt var. Vem vet, kanske blir han den nya Hasse Aro.

Men va? Vad har du varit för sändning ikväll??
Skulle inte Pops vara med i sändningen på onsdag kväll?
Citera
2020-06-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Själv finner jag uppgifterna om mordvapnet vara av sensationell art.
KP har ju sagt att de har teknisk bevisning,men att denna i sig inte är helt avgörande utan måste ses i sitt sammanhang.
Vi får se på Onsdag hur trådarna knyts ihop förmodar jag.

Vilken individ sparar på Sveriges genom tiderna hetaste puffra från tiden för mordet fram tills sin egna död?

Det krävs viss personlighet för sådant..

Instämmer! Har de vapnet är det inget mindre än en sensation. Borde sannolikt utesluta Sydafrikanerna och KGB. Även om de troligen skulle utfört mordet by proxy så hade de nog sett till att vapnet försvann för gott. De hade sannolikt inte använt SE till det jobbet heller.

De heilande blådårarna och vapenonanisterna inom polisen som varit på tapeten är en annan pilsner, tänker jag. Både vad gäller att utnyttja en figur som SE men också att behålla vapnet som trofé. Det senare gäller SE själv, också. Jag säger inte att jag tror att det är så, men det hade nog kunna varit möjligt.
Citera
2020-06-08, 21:10
Medlem
Soterns avatar
Ska man döma av inslaget nu i Aktuellt är det ingen tvekan om att det är SE som åsyftas.
Citera
2020-06-08, 21:10
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Men va? Vad har du varit för sändning ikväll??
Skulle inte Pops vara med i sändningen på onsdag kväll?

Ett specialprogram, publicerades på SVT-play ikväll. Tydligen del 1 av 3.

Här:
https://www.svtplay.se/video/27079965/veckans-brott/veckans-brott-extra-34-ar-med-palmemordet-sasong-1-avsnitt-1?start=auto
Citera
2020-06-08, 21:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Skandiamansångest.

Fattade TP och Filter att PU hade mordvapnet? Var det därför de var så kaxiga? Om den lagliga ägaren till vapnet aldrig fått tillbaka vapnet och sagt det till TP och Filter så har ju de fattat.

Men det är så svårt få ihop SE som mördare, om än inte omöjligt.
Citera
2020-06-08, 21:11
Medlem
matsqqs avatar
Jag börjar luta åt SE igen ...

Han var lite väl chockad när han kom tillbaka till Skandia och söp ned sig efter Palmemordet ...

Timeingen med skriverierna i tidningarna och provskjutningarna etc ...

TP verkar också fortfarande säker på sin sak ...

Hade det funnits andra tänkbara scenarion som tidningarna skrivit om in i det sista så hade jag kanske haft en annan åsikt ...

Den lilla detaljen med handväskan på den springande mannen på David Bagares gata ...

Visst är det saker som också verkar konstigt i så fall, utcheckningen på Skandia t.ex. Men jag kan tänka mig förklaringar till det ...

Vad som än presenteras kommer det att kännas märkligt. Ett annat spår som ingen skrivit om, eller en konspiration , om det slutar med ett blaha dvs. KP har överdrivit ...

Det här ska bli väldigt spännande ....
Citera
2020-06-08, 21:13
Medlem
Alsenos avatar
Man undrar om det visar sig vara CA eller SE hur de journalister som skrivit en massa böcker och har en massa hemsidor om internationella konspirationer eller polisinblandning fått tag på en sådan information om allt visat sig helt fel?
Citera
2020-06-08, 21:13
Medlem
Gynekologstols avatar
Jag har svårt att se att ett upphittat mordvapen inte skulle medföra att CA pekas ut.
Citera
2020-06-08, 21:14
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Finns nog folk som skulle betala ett antal miljoner för att äga vapnet som dödade Olof Palme.
Jag tänkte också på det. Var ska de förvara den revolvern? De ställer ju knappast ut den för allmän beskådan i en larmad glasmonter.
Nästa rysare: År 2027. Vem stal mordvapnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in