2020-06-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picard2020
Jag har svimmat av plötsligt några gånger och minns exakt vad jag gjorde när det inträffade. Ingen minnesförlust alls, inte ens precis när det hade hänt.
Samma här.
Och det vanligaste är att man minns vad som hände. Så ja man kan minnas vart slaget tog exakt.
Citera
2020-06-08, 20:36
Medlem
shaktas avatar
Hörde hans redogörelse.

Frågan är, vem skyddar han och varför. Hittade man inte okända fingeravtryck på foliet?
Det råder inga tvivel till att han vet vem som mördade Wilma. Om det var han själv eller någon annan eller båda två låter jag vara osagt. Att fingeravtrycken är från någon okänd låter som att det är någon i hans släkt/bekantskap som inte bor i Sverige. Man behöver veta vilka han umgåtts med dagarna innan och under Wilmas försvinnande.
Citera
2020-06-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det verkar inte som om vissa här har läskunnighet, insikt eller förståelse för större textmassor. Därmed kopierar jag in en slutsats som faktiskt finns att läsa i fup - för den som har läsförståelse.

"Sammantaget av de undersökningar som gjorts och de svar som undersökningarna gett är att det tillsammans ger ett stöd för följande:

Wilma har antingen endast skadats, eller har hon skadats och även avlidit i vardagsrummet. Påståendet att hon skadats i vardagsrummet bygger på det blod som finns där. Om hon även avled i vardagsrummet går inte att uttala sig om då vi inte har någon hundmarkering där som påvisar det. En avliden kropp behöver ligga på platsen ca 15-20 minuter för att hunden efteråt ska kunna känna doften av lik. Har hon legat där kortare tid blir det ingen hundmarkering. Wilma har från vardagsrummet tagit sig själv, eller fått hjälp, till sovrummet och där legat på sängen, på sängöverkastet. Hon kan ha varit vid liv då hon hamnade i sängen men har även legat där avliden eftersom en likhund markerat för lik i sängen.

Antingen blödde inte Wilma så mycket då hon låg i sängen eller blödde hon men låg inlagd i något som sög upp delar av blodet eftersom det inte finns så mycket blodbesudlingar synliga där. Sängöverkastet har inte tvättats efter att Wilma legat där då besudlingar finns kvar på det. Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där likhunden markerade och där finns även blod från Wilma.

De till synes nya skadorna, med rena snittytor, i plastmattan inne i duschutrymmet ger starkt stöd för att de för inte allt för länge sedan orsakats av något skärande verktyg. Dessa skador, tillsammans med den Bluestarflourescensen som via hallen syns inne på toa/duschen, ger starkt stöd för att Wilma blött då hon var inne i toa/duschutrymmet. Avsaknaden av flourescens i/vid duschavloppen kan förklaras med den mängd vatten som kan ha använts där för att spola/städa.

Lägenheten hade städats men det framkom under pågående undersökningar att mattan i vardagsrummet hade vridits 180 grader. Den blodbesudlade delen av mattan, som vid undersökningstillfället låg i soffhörnet, har tidigare legat vid fåtöljen då det där finns blod. Vid soffhörnet finns i övrigt inget blod.

Golven är välstädade men möbler, väggar och golvytor längs med väggarna uppvisar ändå blodbesudlingar som vid analys påvisar att blodet kommer från Wilma. På några ställen är det blandbilder där både Wilmas och Tishkos DNA finns."

Diskutera gärna fakta. Men sluta banka på användarna i forumet - det är sååå jävla meningslöst.

Läskunnigheten och förmågan att hänga med i längre texter och text med myndighetsspråk verkar vara bristfällig som fan....
Citera
2020-06-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Hörde hans redogörelse.

Frågan är, vem skyddar han och varför. Hittade man inte okända fingeravtryck på foliet?
Det råder inga tvivel till att han vet vem som mördade Wilma. Om det var han själv eller någon annan eller båda två låter jag vara osagt. Att fingeravtrycken är från någon okänd låter som att det är någon i hans släkt/bekantskap som inte bor i Sverige. Man behöver veta vilka han umgåtts med dagarna innan och under Wilmas försvinnande.
Inte okända fingeravtryck. Fingeravtryck av en sådan låg kvalitet att det varken kan styrkas eller avvisas att det är MGM s fingeravtryck.
Citera
2020-06-08, 20:42
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Inte okända fingeravtryck. Fingeravtryck av en sådan låg kvalitet att det varken kan styrkas eller avvisas att det är MGM s fingeravtryck.

Aha, det var så. Tack för infon. Men det kan väl knappast vara till åklagarens nackdel då det borde räknas bort som bevis. (att det är MGM eller någon annans dvs)
Citera
2020-06-08, 21:01
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
har han bra kontakt med dom som äger pizzerian? Nu vet jag inte vad pizzerian heter där men han kan ha styckat och kört bort kroppen/kroppsdelar och så in i ugnen i pizzerian? vet inte om han känner någon där så kan d va möjligt

Men snälla du. Sluta med sådana morbida fantasier du har, det hjälper varken teorimässigt vad som kan ha hänt eller hennes familj.
Senast redigerad av Horrorgram 2020-06-08 kl. 21:05.
Citera
2020-06-08, 21:05
Medlem
Citat:
Samma här.
Och det vanligaste är att man minns vad som hände. Så ja man kan minnas vart slaget tog exakt.

Men är det här verkligen viktigt? Sida efter sida med människor som fått slag på huvudet som kommer ihåg det? Vad spelar det för roll?
Varför är det så viktigt att Wilma isåfall ljög om var hon blev slagen?

Den här tråden har blivit som en karusell. Är det inte dags snart att någon frågar efter bild och namn på MGM eller varför T lagt ut papp på golvet enligt pappans brevinkastbilder? Det var ju jättelänge sedan nu. Sluta nu. 🤦‍♂️
Citera
2020-06-08, 21:06
Avslutad
Hoppas verkligen nån plockar turken efter fängelsetiden.. läste att han hade misshandlat henne så hon hade svimmat, slagit henne i tinningen..

Fegt jävla kräk som ger sig på en försvarslös tjej...
Citera
2020-06-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Aha, det var så. Tack för infon. Men det kan väl knappast vara till åklagarens nackdel då det borde räknas bort som bevis. (att det är MGM eller någon annans dvs)

Jag ser det såhär utifrån bevisvärdering-synpunkt: Rätten kommer aldrig kunna säga att dessa avtryck kommer från Tishko och dom kommer aldrig kunna säga att avtrycken kommer från någon annan person. Däremot kan/kommer dom säga att det inte är uteslutet att det kommer från en annan person än Tishko. Med detta konstaterande vid handen måste rätten sedan ställa detta mot de faktum att:
1. Det finns inte något spår (fingeravtryck, fotspår, DNA, blod, hårstrå etc.) från någon annan person än just Tishko och Wilma i lägenheten.
2. Det finns inga fler "okända avtryck" eller "oidentifierade spår" än de som hittats på paketet.
Det skulle då betyda att den "alternativa gärningsmannen" tagit sig in i lägenheten och gått runt där, styckat Wilmas kropp och sedan paketerat huvudet och därefter städat - Och lyckats att endast avsätta två "otydliga spår". Med detta vid hand tror jag rätten kommer stanna vid att det inte går att utesluta att avtrycken kommer från någon annan, men att avtrycken i övrigt inte säger någonting mer och därför inte skall ha någon betydelse "åt något håll" i bedömningen.
Citera
2020-06-08, 21:07
Medlem
Citat:
Läskunnigheten och förmågan att hänga med i längre texter och text med myndighetsspråk verkar vara bristfällig som fan....

...liksom förmågan att inse att några rader i en fup inte är en allmänna eller uttömmande beskrivningar av olika processer. Ibland för man tänka lite själv och inte bara läsa innantill, för att sedan rapa upp det som obestridig fakta gång efter annan.
Tänk dig ett två veckor gammalt lik som stinker jävlar. Måste det ligga på en plags i 20 minuter innan en hund kan känna att det legat där? (ser frågan som en retorisk sådan).
Citera
2020-06-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Detta bergsutrymme finns vid den kulle som ligger mittemot T:s lägenhet.

Är det någon som kan förklara vad det är??

https://www.google.se/maps/place/Uddevalla/@58.3441405,11.9270781,3a,75y,300.01h,86.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1spXG67XNQo1_Pmi14zoE18g!2e0!7i1 3312!8i6656!4m5!3m4!1s0x4645043657080ced:0x40308d9 a38b3cd40!8m2!3d58.3498003!4d11.935649

Åh vad intressant att du tar upp det. Jag har som många andra kollat Google maps i närliggande område från deras bostad.. Direkt när jag såg det så fick jag en lustig känsla. Kan inte riktigt beskriva det, men hur som haver googlade jag då om det finns enkla förklaringar till att dyrka upp lås eftersom att ja, det skulle ju synas på dörren om det var uppbrutet och det skulle ju vara något som man kanske framförallt skulle reagera på just vid denna tiden (November förra året.)
Men, finns lite olika dyrkset att beställa från bla Wish/alibaba osv.
Säger verkligen inte att det är så T gjort. Men "rummet" eller vad vi ska kalla det, gav mig en olustig känsla direkt vid första anblick och har fortsatt att ge mig den känslan.
Citera
2020-06-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Men snälla du. Sluta med sådana morbida fantasier du har, det hjälper varken W eller hennes familj.

han har kanske bra kontakt med dom? vadå fantasier kan mkt möjligt va så, psykopter som han kan allt vara möjligt så det är inga morbida fantasier utan en psykoskille kan tänka i dom banorna, och jag lider verkligen med familjen, jag tror att han kan absolut göra nått såpass vidrigt! ren fakta bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in