2020-06-08, 19:55
Medlem
Är Löwengrip att betrakta som brottsling eftersom hon inte är folkbokförd på rätt adress?

Man är skyldig att ha rätt folkbokförd adress enligt 6 § folkbokföringslagen. 6 § samma lag ger en dock rätt att under en på förhand bestämd period av 1 år få bo på en annan adress.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/folkbokforingslag-1991481_sfs-1991-481
Citera
2020-06-08, 19:57
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
När kommer insideråklagaren och knackar på hos Isabella?

Varför svarar du aldrig på frågor som ställs till dig i tråden?
Senast redigerad av playmate 2020-06-08 kl. 20:11.
Citera
2020-06-08, 20:07
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
När kommer insideråklagaren och knackar på hos Isabella?
Ja, hur kan det komma sig att varken Skatteverket eller åklagare har granskat henne?
Finns det något som inte kommit fram ännu?
Citera
2020-06-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det trodde jag var uppenbart: Bellsan har ju alltid framhållit att hon är "selfmade" och att hon alltid tackar nej till finansiell hjälp från män. Det vore ju en stor nernäsa för henne att behöva erkänna att det sistnämnda är lögn precis som det mesta kring henne. Huset på Sjöviks väg gick kanske inte att sälja till något rimligt pris.

Anta att det är Erik Selin som räddat henne från kronofogden och kanske personlig konkurs genom att låna henne ett antal miljoner. Då är det han som i praktiken äger hennes hus.
Efternamn08 vet förmodligen hur det ligger till. Hen har ju hintat om att Bellsan haft hållhakar på Sugardaddy-Erik. Han var nog beredd att betala en del för att få lugn och ro.
Fast det skulle väl inte sluta med att hon äger två hus? Nu tror jag iofs inte för en sekund att Erik köpt något hus till henne, men skulle han vara beredd att göra det vore det ju mycket enklare och bättre att ge henne litet pengar så hon kan bo kvar i gamla, eller köpa in sig i det, och så hade hon inte behövt spela it hela krisgrejen alls.
Citera
2020-06-08, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Fast det skulle väl inte sluta med att hon äger två hus? Nu tror jag iofs inte för en sekund att Erik köpt något hus till henne, men skulle han vara beredd att göra det vore det ju mycket enklare och bättre att ge henne litet pengar så hon kan bo kvar i gamla, eller köpa in sig i det, och så hade hon inte behövt spela it hela krisgrejen alls.

Erik kom in som en riddare efter Hampus och betalade huset. Efter att han vaknat upp och ville få tillbaka huset eftersom hon kunde bli av med huset om hon gick i konkurs så gick det till försäljning men budet var inte bra så det blev ingen försäljning. Isabella gravid fick ett billigare hus. Nu vill hon väl inte bli ensam förälder och med tanke på det senaste bråket så är det väl en tidsfråga innan Erik anmäler henne för utpressning och ofredande. Men det kommer han nog aldrig göra. Erik kommer få tillbaka pengarna för huset när han får rätt bud.
Det nya huset var väl för graviditeten?

Isabella har lånat pengar av sina föräldrar också..
Citera
2020-06-08, 20:35
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Har någon påstått att Sugardaddy-Erik köpt ett hus åt Bellsan?
Jag tror inte att han gjort det med tanke på hans äktenskapsförord i förra äktenskapet
Citera
2020-06-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ja, hur kan det komma sig att varken Skatteverket eller åklagare har granskat henne?
Finns det något som inte kommit fram ännu?

Jo jag vet att hon har en advokat för att polisen utredde henne. Vet inte vad som hänt med den utredningen.
Citera
2020-06-08, 20:43
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Jo jag vet att hon har en advokat för att polisen utredde henne. Vet inte vad som hänt med den utredningen.
Kan du ge en hint om vad polisutredningen handlade om?
Citera
2020-06-08, 21:00
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
På min Booli står det 2018 november. Snålisen prutade med priset till 26.500.000 och inte 30 som hon sagt. Men om jag minns rätt flyttade hon väl in där i september? Hittar ingen info om adressen efter det. Det står däremot att villan inte är på marknaden längre och då antar jag att den inte är det.
Men kan någon vänlig själ påminna mig om debaclet kring den här ”Hajen”? Gick inte han in i villan med andras pengar? Och i så fall, kommer han få tillbaka de nu?

Du har rätt, jag läste slarvigt. Kanske hyr hon ut och hyr sin nuvarande bostad.
Citera
2020-06-08, 21:16
Medlem
Citat:
Kan du ge en hint om vad polisutredningen handlade om?

Vet bara det hon sagt och det var något ekonomiskt.
Citera
2020-06-08, 21:43
Medlem
Gubbar, nu får ni tala klarspråk!

Hade hon inte pantbrev på fastigheten vid Sjöviks väg 2 om ca: 20 miljoner eller något? Eller minns jag helt fel? Någon som kollat upp hur det ser ut för Bellsan i FR?

En del lurt är det i alla fall...
Citera
2020-06-08, 21:45
Avslutad
Citat:
Vet bara det hon sagt och det var något ekonomiskt.

Jaha, något ekonomiskt, vem kunde tro det?😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in