Citat:
Ursprungligen postat av
tojo
Självklart har jag läst FUP, jag mindes inte den delen. Att byta lås är inte samma sak som att bevaka lägenheten, så min fråga är inte besvarad. Den handlar om huruvida de brutit sig in och hämtat väskan om de vetat att den var där. Rent hypotetiskt naturligtvis.
Okej - trodde inte du hade läst den.
Dessa lås är så gott som omöjliga att bryta sig in i ... och OM någon hade gjort det så hade det synts.
Bevakning? Nej. Finns inte personal inom polisen för det - möjligen spaning med civilpolis. Vid tillfället fanns ingen anledning till det och det har inte skrivits om heller i FUP.
Deras lås ÄR inte något som någon hittills iaf - har lyckats forcera. Då hade det blivit skandal (på riktigt!) inom rättsväsendet om polisens plomberingar kan forceras ...
ENBART rättsväsendets personal (och de går INTE in själva heller utan minst 2 st) har varit inne i lägenheten (det kan man läsa om i FUP) när de har gjort besök i lägenheten: hämtat post och gjort tekniska undersökningar. Har verkligen läst om detta hur de har gått in, orsaker etc och vilken personal (poliser, tekniker) som har deltagit i besöken sedan den 19 november - då dörren låstes.