2020-06-08, 20:15
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Lite märkligt ändå att det är SÅ tyst om VG (33-åringen) och hela Stay Behind-rörelsen? VG är imho mer trolig som gm än både SE och CA. Men kanske mest troligt, om han var inblandad, att hans roll är mer perifer.

VG:s alibi är starkt.
Citera
2020-06-08, 20:17
Medlem
Lyssnade på Engström i tingsrätten igen. Får helt klart känslan att det är gärningsmannen som talar.
Citera
2020-06-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Palmegruppen har mordvapnet enligt medier.

https://omni.se/uppgifter-palmegruppen-har-sakrat-ett-mordvapen/a/QoG7v4

Häftigt! Det var det enda logiska, eftersom de gick ut så hårt, men jag hade ändå svårt att tro det.
Citera
2020-06-08, 20:22
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Lyssnade på Engström i tingsrätten igen. Får helt klart känslan att det är gärningsmannen som talar.

Jag fattar noll av de senare turerna.

Skandiamannen tycks ju har blivit het som gärningsmän. MEN, har var väl kvar på brottsplatsen o påstod sig vara ett vittne?

Finns ju flera oberoende vittnen som sett skytten springa iväg från skottplatsen.

Jag får inte ovan att gå ihop.
Citera
2020-06-08, 20:23
Medlem
brutalares avatar
Tror inte Suhonen hittar på en sådan sak såhär. Otroligt spännande om man har mordvapnet, hoppas det.

Då pekar det verkligen mot en ensam gärningsman. En lejd torped hade knappast sparat vapnet.
Citera
2020-06-08, 20:27
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Tror inte Suhonen hittar på en sådan sak såhär. Otroligt spännande om man har mordvapnet, hoppas det.

Då pekar det verkligen mot en ensam gärningsman. En lejd torped hade knappast sparat vapnet.

Jag är också inne på samma sak. Det låter som det är en "svensk lösning" på mordet, dvs utan inblandning från t.ex. sydafrikaner.
Citera
2020-06-08, 20:27
Medlem
DyslexiKungens avatar
Christer Petterssons DNA är hittad på mordvapnet?
Citera
2020-06-08, 20:28
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
T förskönar bilden av sin egen roll. När han påstår att OP var på hans sida fetljuger han. Efter Ts påstötningar var det han själv som sattes till sidan. OP valde Schori i den striden.

Bo Json Theutenberg förskönar säkerligen bilden av sig själv. Det är en vanlig företeelse när vi kommer till Olof Palme. Pierre Schori och Thage G Petersson är två medarbetare som väldigt gärna vill framhålla hur nära de stod OP. Men när PU registrerade hans närmaste krets finns ingen av dessa med. Ebbe Carlsson skröt med sina OP kontakter men dom hade uppenbarligen svalnat sedan 70-talet.

En som i sina memoarer är mer ärlig med sitt förhållande till OP är Sten Andersson. Han beskriver den tidiga antagonismen dom emellan och hur med tiden ett förtroendefullt förhållande växte fram. Den ene kunde se den andres starka och svaga sidor. ”Jag kunde säga till OP när jag tyckte han tog ett felaktigt beslut. Han inte att bl emotsagd , men respekterade det. Hans nära medarbetare tyckte aldrig annorlunda”, konstaterade Sten med viss sälta.
Citera
2020-06-08, 20:29
Avslutad
Frågan är ju NÄR vapnet hittades, påträffades eller lämnades in?

Kanske december 2019 efter T. U:s bortgång månne? 🤔
Senast redigerad av Geparden 2020-06-08 kl. 20:31.
Citera
2020-06-08, 20:30
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Palmegruppen har mordvapnet enligt medier.

https://omni.se/uppgifter-palmegruppen-har-sakrat-ett-mordvapen/a/QoG7v4

Om PU hittat vapnet ska det bli väldigt intressant att veta hur dom kan binda det till en speciell gärningsman.
Citera
2020-06-08, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Frågan är ju NÄR vapnet hittades, på träffades eller lämnades in?

Kanske december 2019 efter T. U:s bortgång månne? 🤔

Från Aftonbladets artikel:

Citat:
Enligt ett diarieutdrag från Nationellt forensiskt centrum skickade Palmegruppen in flera begäran om undersökningar under höst och vinter 2017 som innefattade både provskjutningar och DNA-analyser. 19 februari 2018 kom resultatet och åtta dagar senare sa chefsåklagaren Krister Petersson till SVT:s ”Veckans brott”:
– Jag är övertygad om att vi ska lösa det.
Citera
2020-06-08, 20:31
Medlem
ben-varfors avatar
Då är frågan vilken/vilka personer som vapnet kopplar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in