2020-06-08, 18:20
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
NRK: Drapshypotesen ytterligere styrket etter nye funn
Det er hovedhypotesen som er ytterligere styrket, sier påtaleansvarlig HH til NRK.

Politiet sier de har gjort nye funn i saken etter at TH ble pågrepet. De nye bevisene skal ha kommet fram etter åstedsundersøkelser og vitneavhør.

Av hensyn til etterforskningen ønsker ikke politiet å gi noen konkrete detaljer om hvor de nye sporene er funnet. – Jeg kan ikke konkret gi svar på det, de er ikke bare av teknisk art, sier HH.
https://www.nrk.no/norge/politiet_-drapshypotesen-mot-tom-hagen-ytterligere-styrket-etter-nye-funn-1.15045426
Se der ja, så bra! Misforstå meg rett, det er selvfølgelig ikke bra at AE er drept, men det er veldig bra at de har gjort nye funn som kan løse saken. Det nevnes både funn og vitneavhør. Kanskje noen har stått fram.

Slik jeg tolker det, betyr det indirekte at siktelsen mot TH er styrket, selv om politiet ikke vil sette ord på dette av taktiske årsaker.
Citera
2020-06-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Se der ja, så bra! Misforstå meg rett, det er selvfølgelig ikke bra at AE er drept, men det er veldig bra at de har gjort nye funn som kan løse saken. Det nevnes både funn og vitneavhør. Kanskje noen har stått fram.

Vitneavhør av samme kaliber som enkelte her inne gurgler fra seg om det ene og det andre om familien H?
Citera
2020-06-08, 18:28
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Han ringte barna først.
Han ringte to av barna, hhv kl. 14:00 og 14:01, deretter ringte han politiet 14:10. Sønnen kom senere til Sloraveien.
Da han snakket med H*nna kl. 13:40 hadde han ikke funnet trusselbrevet.
Brevet beskriver at boligen er overvåket, og at AE blir drept hvis politiet kontaktes.

Vitner ikke om at noen overveielser er gjort, heller ikke tid til å konsultere barn på ett minutt, advokater eller andre om hva som er mest fornuftig å gjøre.

Jeg personlig ville i hvert fall ikke ringt politiet hjemme fra boligen om jeg trodde den ble overvåket.
Senast redigerad av Minnimus 2020-06-08 kl. 18:35.
Citera
2020-06-08, 18:31
Medlem

Dagbladet får opplyst at meldingen politiet ved en feil sendte til motparten var en kodet beskjed. Meldingen skal ha liknet på, men var ikke helt identisk, en av de kodede beskjedene som står oppført i trusselbrevet Tom Hagen fant hjemme i Sloraveien 4.

Kan man sende meldinger "lignende" de oppgitt i brevet?
Jeg antok at den og den koden betydde det og det?
Kan noen forklare?
Citera
2020-06-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ser den varianten også.
At TH ville være rask på labben, og ikke rådføre seg med noen før han kontaktet politiet rimer dog ikke med handlemønsteret han viste i etterkant av kidnappingsdagen. Som bl.a. datteren beskriver i brevet. Der presiserer hun at farens ønske var å bruke tid på å samle inn informasjon og danne seg et bedre beslutningsgrunnlag før eventuell kommunikasjon med motparten. Han var heller ikke keen på å betale løsepenger, og mente at kona ville beskrive ham som iskald. Det hele rimer ikke helt med en person som hiver seg i panikk over telefonen og ringer uten å tenke seg om.

Uansett er alt bare synsing, og spekulasjon. Ting peker i ulik retning, og vi tolker ting forskjellig. Det er ikke godt å si hvordan en selv ville reagert oppe i noe sånt, langt vanskeligere å spå hva som er "riktig reaksjonsmønster" når noe er iscenesatt.

TH verkar att ha handlat efter olika ideer och tankegångar som vartefter infunnit sig i hans huvud.

Tanken slog mig (se det fetade) att han kanske har som alternativ förklaring att AEH iscensatt en kidnapping för att få loss pengar av honom?

Han kan ha resonerat: "Tänk om AE har arrangerat detta för att få de pengar hon vill ha? Om jag inte betalar tycker hon att jag är iskall ..." och "Jag väntar och ser ..."
Senast redigerad av Moschata 2020-06-08 kl. 18:42.
Citera
2020-06-08, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Jeg vet ikke om dette tidligere er nevnt her på fb, men jeg kom over dette nå.
Fra min side er det kun ment som opplysning, men siden politiet mener hun er kvalt i hjemmet sitt så kan en høy konsentrasjon av karbondioksid i et lukket rom fort medføre tap av liv.

Bedriften Realty As i Fjellhamar i Lørenskog kommune driver innen bransjen gassproduksjon. Bedriftsdatabasen.no gir deg regnskapsinformasjon, kart, telefon*...
http://www.bdb.no/bedriftsinfo/Realty_As/Roller

Tidligere navn: carbon dioxide minus as

Daglig leder er Tr*m E*rik Hagen.
I styret sitter eldste søster og hans far.

Googler man karbondioksidforgiftning kan man lese følgende ; " Carbon dioxide does not only cause asphyxiation by hypoxia but also acts as a toxicant. At high concentrations, it has been showed to cause unconsciousness almost instantaneously and respiratory arrest within 1 min.( Oversatt : Karbondioksid forårsaker ikke bare kvelning ved hypoksi, men fungerer også som et giftstoff. Ved høye konsentrasjoner har det vist seg å forårsake bevisstløshet nesten øyeblikkelig og åndedrettsstans innen 1 minutt )

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5380556/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16499405/

Det står også oppført følgende : Telefon: 67980916
Mobiltelefon: 95940156
Adresse: Sloraveien 4, 1472 Fjellhamar
Realty AS er et aksjeselskap i Sloraveien, Fjellhamar. Realty AS driver innen kjøp og salg av egen fast eiendom.
https://www.rosa.no/tlf/realty-as/990860696
https://www.proff.no/roller/realty-as/fjellhamar/eiendomshandel-og-utleie/IGDXL0810MV/.
I proff.no er ikke sønnens navn nevnt.

De (TH &sønn) har helt sikkert opprettet et eget AS som viser hva AEH ble drept av...
Citera
2020-06-08, 18:38
Medlem
Citat:

Slik jeg tolker det, betyr det indirekte at siktelsen mot TH er styrket, selv om politiet ikke vil sette ord på dette av taktiske årsaker.
Hva betyr det at funnene ikke er av teknisk art?
Vil det si teknisk som bitcoin, mail, telefon osv. eller vil det si teknisk som i blodspor og annet?
Citera
2020-06-08, 18:42
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hva betyr det at funnene ikke er av teknisk art?
Vil det si teknisk som bitcoin, mail, telefon osv. eller vil det si teknisk som i blodspor og annet?
Det står at funnene er IKKE BARE av teknisk art.
Det må bety at de har nye funn både av teknisk og taktisk art. Teknisk kan være kryptospor, biologiske spor mm som du nevner, taktiske kan være avhør o.l.
Citera
2020-06-08, 18:44
Medlem
Citat:

TV2 bekrefter: Politiet har nye beviser mot TH
Politiet svarer bekreftende på spørsmål om de har funnet nye bevis mot TH, men de ønsker ikke å kommentere om de planlegger å pågripe milliardæren på nytt.

– Hvorfor har dere ikke da pågrepet ham?

– Jeg ønsker ikke å kommentere hvilke vurderinger vi gjør knyttet til etterforskningen og bruk av tvangsmidler, sier HH.
https://www.tv2.no/a/11488293/
Citera
2020-06-08, 18:45
Medlem
Citat:
Det står at funnene er IKKE BARE av teknisk art.
Det må bety at de har nye funn både av teknisk og taktisk art. Teknisk kan være kryptospor, biologiske spor mm som du nevner, taktiske kan være avhør o.l.
Ok, så det fins kun tekniske og taktiske? Eller fins det flere kategorier?
Kan alt "fysisk" være teknisk? Eller er det mulig å finne ut hva det ikke tekniske kan være?
Citera
2020-06-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Men er dette overhode relevant? Som om det gjør ham til et rovdyr? Mannen må da få lov til å ha hobbyer!?

Jeg har overhodet ikke skrevet annet enn at han har medvirket i to filmer som svar på om det kunne være samme person.
Det er du som indikerer rovdyr, ikke jeg.
Om du leser i tråden, så settes det spørsmål om GM kan ha vært en flink skuespiller.
Citera
2020-06-08, 18:54
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ok, så det fins kun tekniske og taktiske? Eller fins det flere kategorier?
Kan alt "fysisk" være teknisk? Eller er det mulig å finne ut hva det ikke tekniske kan være?
Det er vel de to hovedgruppene, ja. Tipper andre her vet mer om dette enn meg. Jeg tror vi kan anta at de nye taktiske bevis er vitneopplysninger, men hva de tekniske består i vet jeg ikke. Enkelt sagt så er det man kan "se på og undersøke nærmere", tekniske bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in