2020-06-08, 16:23
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det er vel først og fremst en "skuespiller" som står bak dette,uansett hvem det er ihvertfall. Ihvertfall som er god til å late som. En villedning er jo et skuespill. Noen spiller en rolle tydeligvis veldig godt.

Da synes jeg ihvertfall det bør det ringe et par bjeller snart nede i kontorene på Lillestrøm. Eller hva. Kan hende de bjellene har ringt lenge. Hva vet vi.

Hvis de har noe småting av indikasjon og "småbevis" på TH så kan det jo sånn sett hende at en annen kan ha plantet dette på han og, dersom det er en annen innsider som er GM. For eks hvis mulig slette et par anrop fra telefonen hans for å skape mistanke osv.

Jeg er bare litt forbauset over sakens utvikling med det nye som nå har kommet ut i det siste, med brevene og hvordan de er skrevet og innholdet der osv.

Men har jo ikke sett slutten på dette skuespillet enda.

Håper på en god avslutning. Viktig for de uskyldige som har lidd så mye.
- En skuespiller som kan sette seg inn i en rolle som kidnapper
- En låtskriver som har god erfaring i å forfatte tekster
-Hinter om at far må kjøpe "Ny PC" i trusselbrev - noe han vet
-Full oversikt over alle detaljer rundt AEH
-Tid til å planlegge
-Har kjennskap til at AEH planlegger skilsmisse - mistanke vil rettes mot sin far TH - tar av AEH sin giftering
-Skaffet seg alibi gjennom å ringe seg selv gjennom AH's mobil
-Passer inn i tidslinje
-Har ytret på sosiale medier at han ikke lever en ønsket livsstil
-Sønn av gnien milliardær
-Har hintet på sosiale medier om "dystre tanker". (Trick på Halloween)
- Er forholdsvis ung og virker smart. Kan tilegne seg kryptokompetanse
- Har flere ulike sannsynlige motiv. Kanskje summen av alt
Citera
2020-06-08, 16:34
Medlem
Hvis det er Th eller noen i familien som står bak:
Hvorfor så travelt med å kontakte politiet rett etter hun forsvant? Det står da ganske tydelig i kidnappingsbrevet at politiet ikke må kontaktes, da dreper de henne. Det går 40 minutter fra TH kommer hjem til han treffer politiet på en bensinstasjon.
Har de rigga dette selv kunne de fint venta et par måneder, sendt noen kryptomeldinger fram og tilbake og så tatt kontakt med politiet når 'gjerningsmennene sluttet å svare'. Åstedet ville vært rent, de hadde hatt tid til å kvitte seg med spor/lik, og saken ville aldri blitt oppklart. Forklaringen kunne vært at de frykta for livet hennes hvis de ikke gjorde som kidnapperne sa, og at de kontakta politiet når de ikke lenger fikk kontakt og var tomme for muligheter.
Det for meg er en ganske solid indikasjon på at de ikke står bak. Uansett om hun ble drept på natta eller etter siste kjente livstegn har de som gjerningspersoner i så fall gitt seg selv svært liten tid.
Citera
2020-06-08, 16:39
Medlem
Har det här tillslaget något ihop med AEH ärendet tro?
Dagbladet.no
Her fant politiet gjengens våpendepot
Citera
2020-06-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Hvorfor så travelt med å kontakte politiet rett etter hun forsvant? Det står da ganske tydelig i kidnappingsbrevet at politiet ikke må kontaktes, da dreper de henne. Det går 40 minutter fra TH kommer hjem til han treffer politiet på en bensinstasjon.
Har de rigga dette selv kunne de fint venta et par måneder, sendt noen kryptomeldinger fram og tilbake og så tatt kontakt med politiet når 'gjerningsmennene sluttet å svare'. Åstedet ville vært rent, de hadde hatt tid til å kvitte seg med spor/lik, og saken ville aldri blitt oppklart. Forklaringen kunne vært at de frykta for livet hennes hvis de ikke gjorde som kidnapperne sa, og at de kontakta politiet når de ikke lenger fikk kontakt og var tomme for muligheter.
Det for meg er en ganske solid indikasjon på at de ikke står bak. Uansett om hun ble drept på natta eller etter siste kjente livstegn har de som gjerningspersoner i så fall gitt seg selv svært liten tid.
"Svært liten tid" = hele cluet...
Citera
2020-06-08, 16:49
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Her tenker jeg helt motsatt av deg.

Jeg tror det var viktig å kontakte politiet raskt, for å etablere illusjonen om at dette var en kidnapping. Ikke bare for politiet, men også i forhold til familie, slekt og venner. At den som var nærmest å mistenke er "helt uskyldig" og kontaktet politiet uten ugrunnet opphold.

Du skal være klar over at i de 10 ukene før kidnapping ble offentliggjort trodde mange som kjente familien at TH hadde drept AE, eneste de visste var jo at hun var borte. Hvis TH står bak så var det tvingende nødvendig å involvere politiet raskt, for å forebygge mistanke.

Det at politiet ble kontaktet så raskt som bare 15-20 minutter etter funn av trusselbrev finner jeg mistenkelig. I denne perioden er det også rukket flere korte telefonsamtaler. Det virker som en altfor rask reaksjonsevne, og framstår planlagt. Hadde det vært meg som kom hjem til en slik situasjon så ville jeg rådført meg med barna, og andre nærstående før jeg besluttet å kontakte politiet. Man rekker knapt å lese brevet gjennom, og i hvert fall ikke vurdere konsekvens av å blande inn politiet.
Citera
2020-06-08, 16:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Dette tema kan jo fort bli en egen lang novelle.
..og det kan bli en film. GM blir husket. GM får oppmerksomhet.
Citera
2020-06-08, 16:54
Medlem
Jeg vet ikke om dette tidligere er nevnt her på fb, men jeg kom over dette nå.
Fra min side er det kun ment som opplysning, men siden politiet mener hun er kvalt i hjemmet sitt så kan en høy konsentrasjon av karbondioksid i et lukket rom fort medføre tap av liv.

Bedriften Realty As i Fjellhamar i Lørenskog kommune driver innen bransjen gassproduksjon. Bedriftsdatabasen.no gir deg regnskapsinformasjon, kart, telefon*...
http://www.bdb.no/bedriftsinfo/Realty_As/Roller

Tidligere navn: carbon dioxide minus as

Daglig leder er Tr*m E*rik Hagen.
I styret sitter eldste søster og hans far.

Googler man karbondioksidforgiftning kan man lese følgende ; " Carbon dioxide does not only cause asphyxiation by hypoxia but also acts as a toxicant. At high concentrations, it has been showed to cause unconsciousness almost instantaneously and respiratory arrest within 1 min.( Oversatt : Karbondioksid forårsaker ikke bare kvelning ved hypoksi, men fungerer også som et giftstoff. Ved høye konsentrasjoner har det vist seg å forårsake bevisstløshet nesten øyeblikkelig og åndedrettsstans innen 1 minutt )

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5380556/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16499405/

Det står også oppført følgende : Telefon: 67980916
Mobiltelefon: 95940156
Adresse: Sloraveien 4, 1472 Fjellhamar
Realty AS er et aksjeselskap i Sloraveien, Fjellhamar. Realty AS driver innen kjøp og salg av egen fast eiendom.
https://www.rosa.no/tlf/realty-as/990860696
https://www.proff.no/roller/realty-as/fjellhamar/eiendomshandel-og-utleie/IGDXL0810MV/.
I proff.no er ikke sønnens navn nevnt.
Citera
2020-06-08, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ikke så mye nytt å melde fra politiet i dag, men drapshypotesen er ikke svekket.

Spiller politiet et spill. I media hører vi om at politiet holder både hypotesen om drap og hypotesen om kidnapping åpen.
Men de nevner ikke "elefanten i rommet" - familiemedlemmer.

Vil tro at politiet også har en hypotese som omfatter dem, men det holder de tett om av taktiske årsaker.

Ja det var så mye telefonering med familiemedlemmer den morgenen at man kan spekulere i om alle sammen er med på det.
Citera
2020-06-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det er jo merkelig at Haris i det hele tatt nevner at kidnappingsteorien er åpen all den tid de har siktet Hagen og etterforskningen har i stor grad kun dreid seg om han i ett års tid. Begynner det å brenne under bena på dem?

Hvis hun var i live når hun ble fraktet vekk så er det kidnapping, ikke verre enn det.
Citera
2020-06-08, 17:09
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
..og det kan bli en film. GM blir husket. GM får oppmerksomhet.

Noen har nok startet på dokumentaren for lengst! Spørs hvilken GM/menn vi husker om 5 år? eller vet sikkert hvem er?
Citera
2020-06-08, 17:10
Medlem
NRK: Drapshypotesen ytterligere styrket etter nye funn
Det er hovedhypotesen som er ytterligere styrket, sier påtaleansvarlig HH til NRK.

Politiet sier de har gjort nye funn i saken etter at TH ble pågrepet. De nye bevisene skal ha kommet fram etter åstedsundersøkelser og vitneavhør.

Av hensyn til etterforskningen ønsker ikke politiet å gi noen konkrete detaljer om hvor de nye sporene er funnet. – Jeg kan ikke konkret gi svar på det, de er ikke bare av teknisk art, sier HH.
https://www.nrk.no/norge/politiet_-drapshypotesen-mot-tom-hagen-ytterligere-styrket-etter-nye-funn-1.15045426
Citera
2020-06-08, 17:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Jeg vet ikke om dette tidligere er nevnt her på fb, men jeg kom over dette nå.
Fra min side er det kun ment som opplysning, men siden politiet mener hun er kvalt i hjemmet sitt så kan en høy konsentrasjon av karbondioksid i et lukket rom fort medføre tap av liv.

Bedriften Realty As i Fjellhamar i Lørenskog kommune driver innen bransjen gassproduksjon. Bedriftsdatabasen.no gir deg regnskapsinformasjon, kart, telefon*...
http://www.bdb.no/bedriftsinfo/Realty_As/Roller

Tidligere navn: carbon dioxide minus as

Daglig leder er Tr*m E*rik Hagen.
I styret sitter eldste søster og hans far.

Googler man karbondioksidforgiftning kan man lese følgende ; " Carbon dioxide does not only cause asphyxiation by hypoxia but also acts as a toxicant. At high concentrations, it has been showed to cause unconsciousness almost instantaneously and respiratory arrest within 1 min.( Oversatt : Karbondioksid forårsaker ikke bare kvelning ved hypoksi, men fungerer også som et giftstoff. Ved høye konsentrasjoner har det vist seg å forårsake bevisstløshet nesten øyeblikkelig og åndedrettsstans innen 1 minutt )

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5380556/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16499405/

Det står også oppført følgende : Telefon: 67980916
Mobiltelefon: 95940156
Adresse: Sloraveien 4, 1472 Fjellhamar
Realty AS er et aksjeselskap i Sloraveien, Fjellhamar. Realty AS driver innen kjøp og salg av egen fast eiendom.
https://www.rosa.no/tlf/realty-as/990860696
https://www.proff.no/roller/realty-as/fjellhamar/eiendomshandel-og-utleie/IGDXL0810MV/.
I proff.no er ikke sønnens navn nevnt.
Vilken obehaglig information, tack för den! Nu rusar tankarna iväg på möjliga scenarion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in