2020-06-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg fant at samme navn som et familiemedlem også er på rollelista i den bestialske filmen Rovdyr fra 2008. En fryktelig rolle som offer for noe veldig bestialsk. Kanskje er samme person. Kanskje skuespiller da. Men politiet mener tydeligvis at det er TH som er god skuespiller. Kanskje 70 åringen også er god til å spille skuespill som villeder oss og sine barn? Har de indikasjon på det? Jeg synes egentlig at TH ikke virker som en utpreget skuespiller-type.

Velkommen til Hotell Cæsar/(Hagen)
Citera
2020-06-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
"Det var stikk motsatt." Jeg får ikke denne helt ut av hodet... Kan det være at hun mente at AEH sa "Heretter får dere kalle meg XXXXXX"? Etter ryktene om antatt utroskap. Det er vel fakta, og ikke en trådsannhet at TH kom med disse beskyldningene?
Var det en del av "straffen" for at hun skulle få bli i ekteskapet, og at hun skulle informere og irettesette dette til barna selv? "Ja men jeg er jo en XXXXXX. Slutt nå å krangle så ikke pappa blir sint igjen!" (For da får hun mer av straffen når de er alene.) Er det mulig å være så ond og syk?
Det er det eneste logiske jeg kommer frem til, hvis det er psykisk mulig.

Jeg tror det rett og slett bare det er datteren som er oppgitt og fortvilet over dette og tar bare ekstra i og sier «det er stikk motsatt», bare for å presisere at det har ALDRI skjedd. På hele brevet så ser du at her er det ikke et brev fra en i sine fulle fem. Det er jo også forståelig....

Jeg tror at datteren har sakt dette til politiet. Etterpå har hun fått panikk over at dette har kommet ut. Man kan si mye om politiet men jeg tror helt ærlig ikke at de lyver om sånne detaljerte påstander. Da er fallhøyden stor.
Citera
2020-06-08, 15:21
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg fant at samme navn som et familiemedlem også er på rollelista i den bestialske filmen Rovdyr fra 2008. En fryktelig rolle som offer for noe veldig bestialsk. Kanskje er samme person. Kanskje skuespiller da. Men politiet mener tydeligvis at det er TH som er god skuespiller. Kanskje 70 åringen også er god til å spille skuespill som villeder oss og sine barn? Har de indikasjon på det? Jeg synes egentlig at TH ikke virker som en utpreget skuespiller-type.
God oppservasjon! Noe jeg også har observert. En skuespiller.

Det skal en del skuespiller-mentalitet til å lure "alle".
Citera
2020-06-08, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
God oppservasjon! Noe jeg også har observert. En skuespiller.

Det skal en del skuespiller-mentalitet til å lure "alle".

Kan någon säga namnet på TH:s dotter?
Citera
2020-06-08, 15:24
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Det stemmer at sønner i tillegg til å være musiker har hatt noen roller som skuespiller.
Citera
2020-06-08, 15:33
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Spekulasjoner.
Noe virker anspent i TH's familie. Har "onkel skrue" låst pengebingen sin?

En tanke jeg har er at da TH vokste opp var ting veldig anderledes enn hvordan det er nå. Etter krigen var folk sparsommelige, tok vare på ting og jobbet for å bygge opp Norge. TH har bygd seg opp fra null til å bli milliardær. Dette er isolert sett ganske imponerende.
Jeg antar at han ønsket å lære barna sine at hard og målrettet jobbing over tid gir gevinst. Slik han gjorde selv. Derfor ønsket han ikke å skjemme dem bort. Sånn sett en fornuftig tanke.

Men å vokse opp i Norge i dag er veldig anderledes enn rett etter krigen. Penger betyr mye mer. Er det også snakk om en generasjons-konflikt? Kanskje ikke enkelt for et/flere av barna å forstå hvorfor de også må jobbe og slite for å skaffe penger slik TH gjorde det. Hvorfor ikke bare hjelpe dem slik at de kan "leve livet". De skjønner ikke hans poeng lenger. Hans prinsipper blir sett på som hånlig gjerrighet. "Lever vi en livsstil som tilsier at vi er barn av en milliardær", grubler et/flere sørgmodig over.

Sikkert ikke så enkelt å være barn av en gjerrig milliardær som kanskje har skrevet et testamente slik at ikke hans middler skal "sløses bort" etter hans bortgang, men skal videreføres i hans virksomheter. Hvem vet.

Gjentar at dette er kun spekulasjoner.

Godt reflektert.
Hvor vondt kan det egentlig bli å være barn av en milliardær?
Det er nok helt klart en generasjons kløft med uforstand,om ikke også generasjonskonflikt.
Enkelt å tenke seg til at det kan være minst like vanskelig å være forelder født rett etter krigen,og i en gjenreisingsperiode for landet.
Det virker ikke som han TH ville gå i den samme felle som alt for mange går i,ved å severe barna alt på sølvfat og sy puter under arma deres.
Noe av Svaret på nøkternheten.
Dette tema kan jo fort bli en egen lang novelle.
Citera
2020-06-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det stemmer at sønner i tillegg til å være musiker har hatt noen roller som skuespiller.

Det er vel først og fremst en "skuespiller" som står bak dette,uansett hvem det er ihvertfall. Ihvertfall som er god til å late som. En villedning er jo et skuespill. Noen spiller en rolle tydeligvis veldig godt.

Da synes jeg ihvertfall det bør det ringe et par bjeller snart nede i kontorene på Lillestrøm. Eller hva. Kan hende de bjellene har ringt lenge. Hva vet vi.

Hvis de har noe småting av indikasjon og "småbevis" på TH så kan det jo sånn sett hende at en annen kan ha plantet dette på han og, dersom det er en annen innsider som er GM. For eks hvis mulig slette et par anrop fra telefonen hans for å skape mistanke osv.

Jeg er bare litt forbauset over sakens utvikling med det nye som nå har kommet ut i det siste, med brevene og hvordan de er skrevet og innholdet der osv.

Men har jo ikke sett slutten på dette skuespillet enda.

Håper på en god avslutning. Viktig for de uskyldige som har lidd så mye.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-08 kl. 16:07.
Citera
2020-06-08, 15:44
Medlem
[quote=Timbar|71875451]Jeg har ikke fått med meg hva faren fikk barns til å kalle moren.
Når det gjelder Orderud saken er jeg langt fra overbevist om de dømte gjorde det. Jeg tror heller ikke Per Orderud hadde vært i stand til å drepe hele familien. Det er mange momenter i den saken som ikke stemmer, og de er jo hovedsakelig dømt på bakgrunn av det Kristin Kirkemo sim forklaring. Orderud saken er et mysterium fordi at selv nå etter at alle har sonet ferdig er der ingen som har sagt noe.

Når det er sagt hadde Per Orderud er vanskelig forhold til foreldrene. Hovedsakelig faren, men det kan ha føltes som et svik hvis moren støttet faren.

Og hvis beskrivelsen av AEH er riktig er det jo hun som hovedsakelig har stått for omsorgsrollen. Det skal litt til før å drepe sin egen mor.
Citera
2020-06-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg har ikke fått med meg hva faren fikk barns til å kalle moren.
Når det gjelder Orderud saken er jeg langt fra overbevist om de dømte gjorde det. Jeg tror heller ikke Per Orderud hadde vært i stand til å drepe hele familien. Det er mange momenter i den saken som ikke stemmer, og de er jo hovedsakelig dømt på bakgrunn av det Kristin Kirkemo sim forklaring. Orderud saken er et mysterium fordi at selv nå etter at alle har sonet ferdig er der ingen som har sagt noe.

Når det er sagt hadde Per Orderud er vanskelig forhold til foreldrene. Hovedsakelig faren, men det kan ha føltes som et svik hvis moren støttet faren.

Og hvis beskrivelsen av AEH er riktig er det jo hun som hovedsakelig har stått for omsorgsrollen. Det skal litt til før å drepe sin egen mor.

Når det gjelder orderudsaken så kan jeg bekrefte at alle de dømte er riktig dømt.
Den eneste "feilen" i den saken er at det er person som slapp unna.

Jeg kjente personen på den tiden, men det er ikke en person jeg ville navngitt uansett.
Selv ikke den dag i dag :-)
Citera
2020-06-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Godt reflektert.
Hvor vondt kan det egentlig bli å være barn av en milliardær?
Det er nok helt klart en generasjons kløft med uforstand,om ikke også generasjonskonflikt.
Enkelt å tenke seg til at det kan være minst like vanskelig å være forelder født rett etter krigen,og i en gjenreisingsperiode for landet.
Det virker ikke som han TH ville gå i den samme felle som alt for mange går i,ved å severe barna alt på sølvfat og sy puter under arma deres.
Noe av Svaret på nøkternheten.
Dette tema kan jo fort bli en egen lang novelle.

Vel det er kanskje en mellomting mellom å servere alt på et sølvfat og ingenting da. Det virker uansett ikke som det har medført at barna er blitt så ambisiøse at det gjør noe, så hvis intensjonen ved å være gjerrig mot barna var at de skulle bli bli ambisiøs har han vel i stpr grad mislykkes.
Citera
2020-06-08, 16:02
Medlem
Citat:

Det ser ut som det er samme person ja. https://www.imdb.com/name/nm2982477/

Se under " Personal Details "

Alternate Names: Tr*m E. Hagen | Tr*m E*rik Hagen

Medvirket i to filmer : Rovdyr og Utkant.
Citera
2020-06-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Når det gjelder orderudsaken så kan jeg bekrefte at alle de dømte er riktig dømt.
Den eneste "feilen" i den saken er at det er person som slapp unna.

Jeg kjente personen på den tiden, men det er ikke en person jeg ville navngitt uansett.
Selv ikke den dag i dag :-)

Tilhører du et kriminellt miljø siden du sitter på sannheten da?

Og hvem gikk fri, den som drepte da følger jeg muligens deg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in