Citat:
Ursprungligen postat av
Lsasos
Tack!! detta är en av få jag läst i tråden som har samma uppfattning som mig. Jag tror nämligen också det. Kan vara flera olika orsaker till varför.. Delvis för det var enklast, men också i ju med hur han verkar fungera, vill ofta sådana personer återvända till kroppen eller dylikt för känslan av den enorma makt som infaller sig hos GM. Samt att han helt enkelt inte haft resurserna att dumpa den längre bort. Huvudet kan vara sparat pga makten med men att tanken var att göra sig av med det också, men att han helt enkelt inte hann. Troligen hade han inte räknat med att det skulle uppmärksammas så fort. Sen gissar jag också att huvudet separerades från kroppen pga det han "fraktat" i, inte var stort nog.
Såg även en diskussion i ett annat forum kring mumifiering(?), där kroppen isåfall bör ligga i ett varmt men ett utrymme med jämnt drag. För att kroppen ska avdunsta vattnet. Samt att man ofta då delar vid halsen för att kunna få en slags blandning ner i kroppen på enklast vis för att den ska bevaras. Är förmodligen inte relevant här och som du märker kan jag inte helt uttala mig hur en mumifiering funkar, läste aldrig vidare. Men bara en annan infallsvinkel.
Tror också W ligger hel och att hon inom tid kommer finnas. Fick den känslan sen start och den står fast ännu, känns orimligt att han skulle hinna dela henne i flera delar och få bort allt, henne samt städa undan på så kort tid.
Gravplats kanske, kyrko eller djurgård? Alt under byggnad där det finns kryphål alt taklucka eller i närheten där dem sökte samt har väl tankarna snurrat åt lekplatser?
Gödselstack hos någon brukare? Eller i närheten av avfallsanläggningar där ingen skulle märka doften?
Kanske i en grop i en backe, i en sluttning mot en sida som knappt är märkbar som många inte är vid?
Men sen kan jag inte staden alls så svårt att uttala mig hur allt ligger till.
Spekulationerna kan bli många men hoppas hon snart återfinns, delvis för sin sista ro och vila men också för att säkert kunna fastställa dödsorsaken helt.
Tror han använde både tillhygge (kniv och högg henne) samt knytnävar. Med tanke på mängden blod.