Citat:
Ursprungligen postat av
Arcanii
Det är min åsikt också. Därför borde han varit betydligt mer rak i sina följdfrågor när han inte var nöjd med vittnesmålet. Man kan väl inte anta att alla vittnen ska korrekt och ordagrant återge vad som sades i tidigare förhör, speciellt när vittnet är släkt med den åtalade.
Kanske gamle Jim tappade koncentrationen efter den fjärde kaffepausen.
Nej precis, det kan inte vara lätt i sådana här fall, även känslomässigt riva upp sår som uppkom dag 1 och behöva backa tiden och återuppleva mardrömmen. Bara det kan ju få en ur balans såklart.
Han torde således varit betydligt rakare som du säger.
Jag har sjukt lätt för långtidsminnet och kommer ihåg vartenda ord sen (tvist) 10 år bakåt, både av mig, vittnen samt den åtalade. Vartenda ord och mening sitter lika färsk idag som för 10-15 år sen. Samt minnesbilden från barnsbilden är sjukt stark och kommer ihåg allt i minsta detalj och hur det kändes att födas fram🙈 kortidsminnet är en annan femma, men även de lägger sig till långtid sen och då kommer allt som en film framför mig, sjukt konstigt kanske. Men sen måste man som person förstå att alla har inte bra minne och kan inte komma ihåg. Så är det ju och något man måste kunna ha förståelse för, så tänker jag iaf