2020-06-08, 12:01
Medlem
När man går runt på stan ser man tjejer titt som tätt i sexiga kläder, med tatueringar, med lösögonfransar eller fransförlängning, med lösnaglar, med fixat och/eller färgat hår etc. Många verkar lägga en en hel del pengar och tid på sitt utseende.

Jag har varit med min tjej (bägge åldern 25-30 år) i några år. Hon har aldrig varit en sån som fixar sig särskilt mycket. Väldigt praktiskt lagd. Finns det en jacka som går att använda i alla väder, då har hon samma hela året om. Samma med skor. Klipper sig bara om hon verkligen måste. Samma med köpa nya kläder eller assessorer. Måste be henne att klä upp sig, sminka sig osv. Hon har blivit lite bättre på senare tid, men för det mesta är jag tacksam över att hon har snygg kropp (tränar mycket) så att det ändå väger över en del.

Jag är intresserad av er tjejer som varit med era killar i minst 6 månader, hur mycket tid och pengar lägger ni på att fixa i ordning er på daglig basis (alltså inte vid speciella tillfällen; fest eller dylikt)?
Min tjej tycker att det tar mycket (onödig) tid och kostar mycket pengar.
Citera
2020-06-08, 12:07
Medlem
Tarrous avatar
Jag såg inte mitt ex i fula underkläder en enda gång. Tyvärr vänjer man sig även vid sådan lyx...
Citera
2020-06-08, 12:13
Medlem
Etta.Places avatar
Jag gillar att klä upp mig och sminka mig till vardags, även om det händer att jag inte är så fixad om man bara är hemma. Tyvärr gillar inte min sambo alls att jag fixar till mig utan säger ofta negativa saker om jag klätt upp mig eller sminkat mig, han föredrar när jag klätt ner mig i något gammalt och trasigt för att renovera eller arbeta i trädgården, och brukar ge komplimanger då som jag inte alls får när jag gjort mig fin. Tycker det är rätt tråkigt att vi har så olika inställning och att han inte tycker om min vardagslook utan vill att jag ska vara osminkad i mjukisbyxor.
Citera
2020-06-08, 12:26
Medlem
f30malmos avatar
Jag fixar mig nog generellt mer i en relation än när jag är singel. Nästan dagligen. Som singel så är jag hemma mer och ensam, ska jag bara kolla på netflix så finns det ju ingen stor anledning att sminka mig och sitta ensam med högklackat typ.
Citera
2020-06-08, 12:27
Moderator
evilhoneys avatar
Jag tror jag och min partner ligger på samma nivå, vi har inget behov av att klä upp oss om vi bara ska såsa omkring hemma. Oftast fylls dagen med hushålls- och trädgårdsarbete och då har man inte direkt något för att vara tillfixad.
Dock hör det till sunt förnuft och ömsesidig respekt att man är ren och fräsch när man myser ihop och när man går till sängs. Vi bor enkelt och inte mitt i stan och lever hyfsat aktiva liv så smink och finkläder är inte det som står högst på listan.

Att inte ständigt vara uppklädd eller sminkad/finkammad gör också att man uppskattar det lite extra att se sin partner uppsnofsad vid speciella tillfällen också.

Jag tror nivån av hur mycket man klär upp sig eller sminkar sig till vardags beror mycket dels på hur man bor och hur ens liv i övrigt ser ut. Finns väl inget fel och rätt egentligen, så länge man trivs med hur man själv har det.
Citera
2020-06-08, 12:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Jag gillar att klä upp mig och sminka mig till vardags, även om det händer att jag inte är så fixad om man bara är hemma. Tyvärr gillar inte min sambo alls att jag fixar till mig utan säger ofta negativa saker om jag klätt upp mig eller sminkat mig, han föredrar när jag klätt ner mig i något gammalt och trasigt för att renovera eller arbeta i trädgården, och brukar ge komplimanger då som jag inte alls får när jag gjort mig fin. Tycker det är rätt tråkigt att vi har så olika inställning och att han inte tycker om min vardagslook utan vill att jag ska vara osminkad i mjukisbyxor.

Så var delvis också mitt ex, jag undrar fortfarande vad det beror på? Egen osäkerhet eller helt enkelt att han gillar mig klädd i arbetskläder?
Citera
2020-06-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bradpaisley94
När man går runt på stan ser man tjejer titt som tätt i sexiga kläder, med tatueringar, med lösögonfransar eller fransförlängning, med lösnaglar, med fixat och/eller färgat hår etc. Många verkar lägga en en hel del pengar och tid på sitt utseende.

Jag har varit med min tjej (bägge åldern 25-30 år) i några år. Hon har aldrig varit en sån som fixar sig särskilt mycket. Väldigt praktiskt lagd. Finns det en jacka som går att använda i alla väder, då har hon samma hela året om. Samma med skor. Klipper sig bara om hon verkligen måste. Samma med köpa nya kläder eller assessorer. Måste be henne att klä upp sig, sminka sig osv. Hon har blivit lite bättre på senare tid, men för det mesta är jag tacksam över att hon har snygg kropp (tränar mycket) så att det ändå väger över en del.

Jag är intresserad av er tjejer som varit med era killar i minst 6 månader, hur mycket tid och pengar lägger ni på att fixa i ordning er på daglig basis (alltså inte vid speciella tillfällen; fest eller dylikt)?

För mig har det varierat genom de förhållanden jag haft. Har jag varit otroligt kär i och kåt på mannen har jag fixat mig mer, även fast det var myskväll och hållit vikten. Med min senaste gick jag upp massa upp i vikt och orkade inte bry mig lika mycket eftersom jag hade börjat tappa känslor för honom.
JP har en intressant teori att kvinnor borde sluta fixa sig och sminka sig på jobbet och reservera sådant för sin man hemma eftersom han menar att kvinnor evolutionärt sätt inte jobbat tillsammans med män så länge och att smink är till för att kvinnor ska sexuellt upphetsade ut...ganska sexistiskt men tror han har en poäng. Åsikter?
Citera
2020-06-08, 13:06
Medlem
xposures avatar
Mitt ex kunde inte lämna dörren utan att sminka sig i minst en timme först.
Fruktansvärt jobbigt i längden.
Citera
2020-06-08, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bradpaisley94

Det finns människor med hiskelig smak eller helt hopplösa förutsättningar på annat sätt, där det inte hjälper hur mycket tid och pengar de lägger ner på utseendet, så frågan du ställer om tid och pengar säger ju faktiskt föga om resultatet. Flera av de attribut du efterfrågar är i mitt tycke både fula och smaklösa som överdrivna plastnaglar som är långa och ohygieniska, fransförlängning, och tatueringar.
Citera
2020-06-08, 13:39
Medlem
Mojokiis avatar
Jag har varit i förhållande i snart 10 år. Jag klär allmänt inte upp mig. Brukar hålla det rätt enkelt till vardags. Köper secondhand-kläder och sminkar mig bara med concealer och rouge när jag ska träffa vänner och familj. Pojkvännen får mest se mig i något som jag kallar "hemmakläder", dvs. mjukisbyxor, t-shirt och en stor tröja.
Citera
2020-06-08, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
För mig har det varierat genom de förhållanden jag haft. Har jag varit otroligt kär i och kåt på mannen har jag fixat mig mer, även fast det var myskväll och hållit vikten. Med min senaste gick jag upp massa upp i vikt och orkade inte bry mig lika mycket eftersom jag hade börjat tappa känslor för honom.
JP har en intressant teori att kvinnor borde sluta fixa sig och sminka sig på jobbet och reservera sådant för sin man hemma eftersom han menar att kvinnor evolutionärt sätt inte jobbat tillsammans med män så länge och att smink är till för att kvinnor ska sexuellt upphetsade ut...ganska sexistiskt men tror han har en poäng. Åsikter?

De som tycker så kan gärna skapa ett eget parallellsamhälle lång bort ifrån mig där kvinnan är mannens boskap. Håller du vikten bara för att tillfredställa andra? Eller snyggar till dig enbart för andra? Det är ingen fråga om att du ska stå ut med att se dig själv i spegeln alltså?
Senast redigerad av HuldumeyStone 2020-06-08 kl. 13:46.
Citera
2020-06-08, 13:46
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory

Nej, smink är till för att känna sig snygg, och jag skiter gott i om jag är "sexuellt upphetsande" eller inte. Jag vill gärna att folk upplever mig om en attraktiv person däremot, och kvinnor har mycket att vinna på att se snygga och "friska"/fräscha ut. Vi lever med ideal där vanliga mörka ringar under ögonen, rynkor och lite ojämnhet på huden anses "för fult" och som kvinna känner jag tyvärr lätt att jag "stör andra med min fulhet" om jag vandrar omkring osminkad.

För mig har min sminkning inte haft någon korrelation med hur mycket jag uppskattar mannen jag är tillsammans med eller dejtar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in