Citat:
Ursprungligen postat av
--cory
För mig har det varierat genom de förhållanden jag haft. Har jag varit otroligt kär i och kåt på mannen har jag fixat mig mer, även fast det var myskväll och hållit vikten. Med min senaste gick jag upp massa upp i vikt och orkade inte bry mig lika mycket eftersom jag hade börjat tappa känslor för honom.
JP har en intressant teori att kvinnor borde sluta fixa sig och sminka sig på jobbet och reservera sådant för sin man hemma eftersom han menar att kvinnor evolutionärt sätt inte jobbat tillsammans med män så länge och att smink är till för att kvinnor ska sexuellt upphetsade ut...ganska sexistiskt men tror han har en poäng. Åsikter?
Nej, smink är till för att känna sig snygg, och jag skiter gott i om jag är "sexuellt upphetsande" eller inte. Jag vill gärna att folk upplever mig om en attraktiv person däremot, och kvinnor har mycket att vinna på att se snygga och "friska"/fräscha ut. Vi lever med ideal där vanliga mörka ringar under ögonen, rynkor och lite ojämnhet på huden anses "för fult" och som kvinna känner jag tyvärr lätt att jag "stör andra med min fulhet" om jag vandrar omkring osminkad.
För mig har min sminkning inte haft någon korrelation med hur mycket jag uppskattar mannen jag är tillsammans med eller dejtar.