2020-06-07, 21:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej vi vet absolut inte allt men jag vill peka på att kliniker har en bra bild av patiofysologin för SARS-CoV-2-infektion.

Att asymtomatiska patienter skulle drabbas av komplikationer faller på sin egen orimlighet - Har man symtom i form av komplikationer är man inte längre asymtomatisk.
Nu är väl inte riktigt det man säger i studien utan att de som upplever sig själva som sjuka och inte heller uppmärksammas egentligen kan ha symptom och är sjuka. Ett av diagnostiseringskriterierna bl.a. är upptäckt GGO vid ct-scan eller röntgen.
Citera
2020-06-07, 21:02
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är jävligt illa. Dykare måste ha friska lungor, Österrike hade också dykare som fick dykförbud:
https://www.caymancompass.com/2020/04/24/divers-face-long-term-health-impact-from-covid-19/
Det räcker nog med ganska små skador för att få dykförbud. Sen hur det påverkar dem i vanliga livet återstår att se.

Absolut, men även om de "bara" inte kan dyka mer, så har de ju förlorat sitt yrke. Och förmodligen sitt stora intresse i livet. Tegnell har väldigt mycket på sitt samvete.

Från din länk - dessa dykare hade bara haft milda symptom, men ändå fått lungskador som förmodligen blir livslånga!

Dr. Frank Hartig, a senior physician at the University Clinic Innsbruck in Austria, has treated six divers who were infected with the coronavirus but had suffered only mild symptoms. None of the six had to remain in hospital and all recuperated at home.

Although all six patients were deemed clinically recovered, the long-term damage to their lungs appears irreversible, Hartig told Austria Press Agency.

CT scans of the patients’ lungs revealed such an extent of damage that it makes a full recovery unlikely.

“This is shocking, we don’t understand what’s going on here. They are probably lifelong patients,” he said.
Citera
2020-06-07, 21:03
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloWorld123
Man kan inte längre lyssna på regeringen. Det är dags att ta hand om sig själv.
De kan ta och diskutera om det i tv:n. Skål på dem.

Maskarna på. Fullutrustad hemtjänst. Lockdown rekommenderas.

Jag stängde själv för länge sedan.
Citera
2020-06-07, 21:05
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, hur många superspridare finns det bland 15 000 människor? 8000 som i Stockholm? Göteborg? Osv. Vansinne!

Många av demonstranterna är yngre och bryr sig inte på samma sätt. Tyvärr. Jag fasar för hur situationen kommer att se ut om ett par veckor, semesterfirare åker kors och tvärs i landet.

Herre djävlar🤦🏼‍♀️

Har vi otur så kan sommaren bli riktigt illa.
Har vi tur så inser omvärlden att Sverige behöver förmyndarstyras.
Citera
2020-06-07, 21:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Absolut, men även om de "bara" inte kan dyka mer, så har de ju förlorat sitt yrke. Och förmodligen sitt stora intresse i livet. Tegnell har väldigt mycket på sitt samvete.

Från din länk - dessa dykare hade bara haft milda symptom, men ändå fått lungskador som förmodligen blir livslånga!

Dr. Frank Hartig, a senior physician at the University Clinic Innsbruck in Austria, has treated six divers who were infected with the coronavirus but had suffered only mild symptoms. None of the six had to remain in hospital and all recuperated at home.

Although all six patients were deemed clinically recovered, the long-term damage to their lungs appears irreversible, Hartig told Austria Press Agency.

CT scans of the patients’ lungs revealed such an extent of damage that it makes a full recovery unlikely.

“This is shocking, we don’t understand what’s going on here. They are probably lifelong patients,” he said.

Ja jag sa ju att det var illa, riktigt illa. Du vet att USA:s militär diskvalificerar alla som har haft corona? Det är en stor arbetsgivare i USA:

https://www.militarytimes.com/news/your-military/2020/05/06/coronavirus-survivors-banned-from-joining-the-military/
Citera
2020-06-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Det blir permanent eftersom stamcellerna försvinner.
Kolla:
(FB) COVID-19 oskadliggör ditt immunförsvar på samma sätt som HIV

Har man inga stamceller kvar förkortas även livslängden.
Det där verkar vara desinformation. Ingen har påvisat cd4+ T-celler mot SARS-CoV-2.
Citera
2020-06-07, 21:10
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Blir tokig på Carlson som försvarar Tegnell. "Inte hans fel att det inte fungerade på äldreboendena". Men sådant måste man ju TA REDA PÅ innan man bestämmer sig för att släppa en smitta fri (om man nu måste göra det överhuvudtaget - det måste man inte om vaccinet bara ligger högst ett år bort). DET hade Tegnell ansvar för - att ta reda på om läget på äldreboendena var sådant, att de kunde klara det här.

Och det var inte särskilt svårt att ta reda på heller. Bara en granskning av hur många olika individer som rör sig in och ut på det genomsnittliga boendet, borde ha sagt honom att det inte skulle gå att hålla en smittsam sjukdom ute. OM den fanns i det närliggande samhället.

Jag trodde att det där var fake news. Men är det sant så är det ju väldigt illa. Och våra myndigheter släppte lös en helt ny sjukdom här, som man inte visste någonting om än när det beslutet fattades!

Det var runt den 14 mars när Sverige "släppte",
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8oRQO/tegnell-gar-emot-who-chefens-uppmaning

minns Kina skrev i nån online tidning att "Sverige gett upp",

själv trodde jag inte mina ögon och öron: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-06-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hon sitter inte i regeringen. Tror alla partier är överens om bristerna i äldreomsorgen.

Det allvarligaste är ju att ambitionen är helt fel. Att bromsa smittan är inte okej på en dödlig smitta. Man kan ALDRIG tillåta allmän smittspridning av ett dödligt virus. Det är ren galenskap.
Influensa tillåts sprida sig såvitt jag vet trots att vaccin inte alltid hjälper, ibland dör tusentals av det, mest gamla, känns det igen? Man gör inte särskilt mycket längre för att hindra aids från att sprida sig, det finns bromsmediciner men inget vaccin, vi får hoppas att det inte dyker upp resistenta varianter. Smittkoppor anses utrotad så man vaccinerar inte ens människor längre(!), skulle det smita ut från något labb är det många som ligger illa till. Superresistent TBC, ojoj, när såg man en anti-tbc kampanj senast eller stora anslag för att utveckla bättre antibiotika? Finns många dödliga virus som man av olika skäl accepterar att de sprids med dödliga konsekvenser för en del.
Citera
Medlem
Pantheraduss avatar
Man kan undra i vilket syfte artiklar och reportage publiceras?

The Lancet, som var väl ansedd, fick dra tillbaka sina uppgifter om studien angående Hydroxyklorokin.
Det står om det i TheGuardian.
https://www.theguardian.com/world/2020/jun/04/covid-19-lancet-retracts-paper-that-halted-hydroxychloroquine-trials

Saxar ett utdrag:
"The lead author, Prof Mandeep Mehra, from the Brigham and Women’s hospital in Boston, Massachusetts decided to ask the Lancet for the retraction because he could no longer vouch for the data’s accuracy.

The journal’s editor, Richard Horton, said he was appalled by developments. “This is a shocking example of research misconduct in the middle of a global health emergency,” he told the Guardian.
"

Tidningen Expressen skrev så sent som igår, att hydroxyklorokin inte hjälper, och givetvis nämns Trump som vanligt, i ett kritiskt sammanhang.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/bakslaget-malariamedicin-hjalper-inte-mot-covid-19-/

Om "The Lancet" fick dra tillbaka publiceringen och slutsatserna, tolkar jag det som att studien är ogiltigförklarad.

Sedan skall ju studier helst visa på, att en dyr och mera ovanlig medicin hjälper. Om t ex, en virolog säger/skriver att (billigt) D-vitamin inte hjälper, så undrar man ju om det finns en sponsor (liksom undersökningar betalas ju alltid av någon)?

Tråkigt om slutsatser av studier skall vara missledande och med politiska undertoner. WHO borde meddela att slutsatsen de meddelade för hela världen, är ogiltig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
OK jag tror dig. Jag försöker hänga med och all information är nyttig.

Samma här. Försöker hålla järnkoll på iva.

Just nu verkar minskningen avtagit. Antingen beror det på att folk är dumma i huvudet och släpper på alla försiktighetsåtgärder, eller så har man blivit mer ”frikostig” med iva-plats.
Det verkar främst vara Stockholm som minskar, och då borde det ju bero på partiell flockimmunitet. Kan inte hitta någon annan förklaring, för inte fan är det att Stockholmarna sköter sig exemplariskt!
Citera
2020-06-07, 21:12
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
...
Jag trodde att det där var fake news. Men är det sant så är det ju väldigt illa. Och våra myndigheter släppte lös en helt ny sjukdom här, som man inte visste någonting om än när det beslutet fattades!
Nu gör jag en liten sidostepp - men just det jag fetat uppfattade jag att det typ sas i TV-debatten av MP-killen som ett försvar till varför man inte agerade mer: Eftersom man inte visste vad det var frågan om (fast i det läget borde man ha insett det) så var det bättre att inte agera.
Nånting åt det hållet.
Citera
2020-06-07, 21:12
Medlem
arbetets avatar
Fler och fler tyska delstaterna inför karantänsregler för Sverigeresenärer:

Translated:
Niedersachsen har infört en ny regel för svenska återvändare för att stävja koronarviruspandemin. De som återvänder från Sverige till sin bostadsort i Niedersachsen måste sättas i karantän i två veckor på grund av utvecklingen av Koronan i det skandinaviska landet, enligt hälsoministeriets ministerium i Hannover.

I Sverige har det varit mer än 50 personer per 100 000 invånare de senaste sju dagarna. Landet har valt en särskild väg i kampen mot pandemin, har begränsat det offentliga livet mycket mindre än andra stater och har förlitat sig mer på medborgarnas frivilliga karaktär. Detta har nyligen väckt kritik från regeringen i Stockholm, eftersom det finns betydligt fler Corona dödsfall i Sverige än bland dess grannar. Mer än 4.600 människor har redan dött till följd av Covid-19sjukdom i landet på tio miljoner människor. Sveriges statliga epidemiolog Anders Tegnell hade därför redan erkänt brister.

Återvändande från Sverige måste nu omedelbart bo i sitt eget hem eller sin vanliga bostad i 14 dagar – även köp är förbjudna. Hälso- och sjukvårdsnämnden måste också informeras.

Under tiden, i de tyska delstaterna, i Corona-krisen, hade en allmän karantänregim tillämpats på människor som kom till Tyskland från utlandet. Under tiden har detta dock mildrats eller upphävts.
Original:

https://www.zeit.de/entdecken/reisen/2020-06/niedersachsen-schweden-rueckkehrer-quarantaene-coronavirus

Jävla nazister!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in