2020-06-07, 13:11
Medlem
Jag rekommenderar att ni tittar på SVTs min sanning, vilket gav en fin bild av Kristina Lugn.
Citera
2020-06-07, 13:19
Medlem
SecretQs avatar
Begravningen var igår enligt Peter Englund som berättar om den på sin Insta.
Citera
2020-06-07, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ

Då ljuger Oisin i denna kolumn daterad 5 juni:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Vb0ld4/en-man-med-trasig-fot-far-mat-och-tommy-korberg-sjunger-upp

Men vad ljuger han inte om, ganska smaklöst att ljuga om begravningar dock.
Citera
2020-06-07, 13:32
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Då ljuger Oisin i denna kolumn daterad 5 juni:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Vb0ld4/en-man-med-trasig-fot-far-mat-och-tommy-korberg-sjunger-upp

Men vad ljuger han inte om, ganska smaklöst att ljuga om begravningar dock.

Kolla nu verkligen upp om hon begravdes igår eller i förgår.
Cantwells kolumn publiceras den 5:e Peter verkar ha postat sitt inlägg den 6:e - men mig veterligen säger han inget om att begravningen ägde rum samma dag som posten.

Man kan ju liksom önska lite mer källkritik från den som far ut och kallar någon för lögnare.
Jag blir så trött...
Citera
2020-06-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Kolla nu verkligen upp om hon begravdes igår eller i förgår.
Cantwells kolumn publiceras den 5:e Peter verkar ha postat sitt inlägg den 6:e - men mig veterligen säger han inget om att begravningen ägde rum samma dag som posten.

Man kan ju liksom önska lite mer källkritik från den som far ut och kallar någon för lögnare.
Jag blir så trött...

Eller från den som med säkerhet pekade ut den 6:e som begravningstillfälle, med instagram som sanningsägare.

Källkritik från oss båda vore på plats alltså.

Att Oisin är en lögnare och en "kryddare" är sedan gammalt. med hävd bestämt.
Senast redigerad av B.Dowie 2020-06-07 kl. 13:37.
Citera
2020-06-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Eller från den som med säkerhet pekade ut den 6:e som begravningstillfälle, med instagram som sanningsägare.

Källkritik från oss båda vore på plats alltså.

Att Oisin är en lögnare är sedan gammalt. med hävd bestämt.

Men hur dum är man om man litar på postare på fb liksom.
Och det verkar inte alls som Oisin ljög. Men jag har som sagt inte gått till botten med detta. Men jag tycker att du ska göra det för din egen skull så att du kan se om du kan få din bild av Oisin bekräftad eller om du kan bli överraskad och tvungen att erkänna att du iaf i detta fallet hade fel. Jag vet att det kan vara en jobbig känsla att behöva uppleva. Men den är nyttig.

Posta sedan gärna i tråden så vi kan få begravningsdatumet bekräftat!
Citera
2020-06-07, 13:43
Medlem
SecretQs avatar
https://www.instagram.com/historiker_peter_englund/?hl=sv
Citera
2020-06-07, 13:49
Medlem
Citat:
https://www.instagram.com/historiker_peter_englund/?hl=sv

Jag har inte instagram. Kan du citera där han säger att begravningen var den 6:e?

Sedan kan det ju mycket väl vara så att oisan var i kyrkan när förberedelserna för begravningen pågick dagen innan. Flera av de namn han nämner listas ju i Peters foto som ”medverkande” och en sådan här begravning med tal och live-musik av prominenta gäster kan ju mycket väl behöva förberedas en dag innan själva begravningen. Oisan skriver ju inte att begravningen pågår eller aka börja utan bara att det är Kristina lugn som ”ska begravas”.
Citera
2020-06-07, 15:27
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Jag har inte instagram. Kan du citera där han säger att begravningen var den 6:e?

Sedan kan det ju mycket väl vara så att oisan var i kyrkan när förberedelserna för begravningen pågick dagen innan. Flera av de namn han nämner listas ju i Peters foto som ”medverkande” och en sådan här begravning med tal och live-musik av prominenta gäster kan ju mycket väl behöva förberedas en dag innan själva begravningen. Oisan skriver ju inte att begravningen pågår eller aka börja utan bara att det är Kristina lugn som ”ska begravas”.
Han lade ut inlägget igår, men det behöver iofs inte betyda att hon begravdes då.
"Ett kronblad blev kvar från den vita ros jag lade på Kristinas kista. Det var en fin begravning. En enkel, svart kista badande i blommor, solljuset silande i långa stråk över Storkyrkans kalla stengolv. Vi sjöng Wirséns sommarpsalm, hennes gamla vän Carin Götblad talade, Benny Andersson spelade flygel och Tommy Körberg sjöng. Sedan följde ”Härlig är jorden” förstås. Avsked till tonerna av Bachs ”Air”. Och Pernilla August läste en dikt av Kristina själv, skriven till hennes stora kärlek Allan Edwall, när han dött. En silverfärgad begravningsbil stod diskret väntande på Källargränd. Vita molntrasor på en sommarblå himmel."
Citera
2020-06-07, 15:49
Medlem
Citat:
Han lade ut inlägget igår, men det behöver iofs inte betyda att hon begravdes då.
"Ett kronblad blev kvar från den vita ros jag lade på Kristinas kista. Det var en fin begravning. En enkel, svart kista badande i blommor, solljuset silande i långa stråk över Storkyrkans kalla stengolv. Vi sjöng Wirséns sommarpsalm, hennes gamla vän Carin Götblad talade, Benny Andersson spelade flygel och Tommy Körberg sjöng. Sedan följde ”Härlig är jorden” förstås. Avsked till tonerna av Bachs ”Air”. Och Pernilla August läste en dikt av Kristina själv, skriven till hennes stora kärlek Allan Edwall, när han dött. En silverfärgad begravningsbil stod diskret väntande på Källargränd. Vita molntrasor på en sommarblå himmel."

Nä, det skulle som sagt inte vara förvånande om han väntade en dag. Inte minst av respekt.
Men det kan också vara så att hon begravdes den 6:e och att oisan vandrade in i förberedelser den 5:e.
Citera
2020-06-07, 19:29
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Du krånglar till det för dig i onödan, ditt problem består snarare i att du inte är anhörig till Kristina Lugn.

"Paolo Roberto ..."
Heerpdiderrrp!

Vet du om att du inte sa nånting alls med ditt inlägg?

Kan någon säga varför man postar något såhär korkat och utan innehåll?
Citera
2020-06-07, 19:42
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Heerpdiderrrp!

Vet du om att du inte sa nånting alls med ditt inlägg?

Kan någon säga varför man postar något såhär korkat och utan innehåll?
Du är som ett barn som är arg på de vuxna. Det är helt enkelt så att de det angår, inte haft skäl att meddela dig dödsorsaken.

Jag har inte heller kunskap om varför hon dog. Det är helt i sin ordning, ingen konspiration befaras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in