2020-06-07, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det finnes film av TH som kommer til forhøret. Han er i hvert fall ikke dritings.

Hva vil det si og være dritings tro? Man kan ikke se på en video om et menneske som er beruset, fordi det avhenger av personens vaner med alkohol. Det er derimot veldig lett og skjønne at et menneske er beruset når man snakker med det, og jeg må presisere at jeg ikke har skrevet at TH er dritings, men beruset. Det er stor forskjell på dette.
Citera
2020-06-07, 12:00
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tror MinniMus har svart på dette tidligere, skal gjenta etter hukommelsen.

Brevet skal ha blitt levert til en advokat og venn av familien, og skulle videresendes til Riksadvokaten. Så er det sannsynlig at advokaten (muligens Bj*ørn Bro*dwall (?), ektepakt-advokaten) har anbefalt enten, at brevet ikke bør sendes slik det er, eller, å la saken bero en stund før videresending.

Det har nå oppstått en så tilspisset situasjon mellom Hagen-familien og politiet, at Hagen-familien har bestemt seg for å offentliggjøre alt som kan tolkes negativt om politiet.

Om dette er en fornuftig og formålstjenlig strategi, er en annen sak.
Man kan verkligen ha förståelse för barnens situation i detta. En mamma är borta och de kan inte ens föreställa sig att pappan är inblandad.

Men den stora skillnaden på Hagen-familjen och oss vanliga dödliga är pengar. Varför utfästs inte en belöning? Varför engagerar man inte en privatspanare om man är så missnöjd med polisens arbete? Ekonomi saknas ju inte.
Citera
2020-06-07, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nei, jeg insinuerer ikke at han hadde abstinenser, jeg mener at han nok i løpet av dagen før han stilte hos kripos hadde tatt noen super av flaska han mest sannsynlig har liggende i skrivebordsskuffen på jobb.

Bare spekulasjoner fra min side, selvfølgelig, men det er slik fungerende alkoholikere, ja, nettopp fungerer.
De drikker gjerne jevnt og trutt gjennom dagen, ikke store mengder, og ikke slik at det syns veldig tydelig eller at man endrer oppførsel, men kommer man for nærme så kan man lukte det. Men de vet de fleste som fungerer sånn, så det vet at de ikke må snakke folk oppi ansiktet og holde en viss avstand.

Man trenger faktisk ikke engang være alkoholiker for å forstå at det går på nervene løs for TH nå. Men jeg er rimelig sikker på at det må ha vært denne årsaken som gjorde at politiet og kripos avlyste avhøret. Hva ellers betyr pjusk.
Citera
2020-06-07, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Ja. VG kunne nevne at det ble opprettet to kontoer, den 7.7.2018 på kuCoin.com og 10.7.2018 på Huobi.com, og den siste er ovenstående. kuCoin koblingen har jeg ikke funnet fram til (enda)

Så vis man brukte litt tid å studere trusselbrevet nøye (https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e83lv9/loerenskog-saken-her-er-hele-trusselbrevet) så kommer det en del ting fram som var ikke kjent fra før. Instruks er veldig tydelig å bruke OTC (over the counter) kryptosalg for xmr, og bare vanlig kryptobørs som siste utvei, og han nevner til og med to forskjellige OTC kryptosteder. Hvis du gidder kan du selv lese deg opp om hva OTC er og hvorfor det i mye mindre grad påvirker kryptokurs, noe som også nevnes explisit i brevet. Det er lov å lese før man spør vetdu! XMR beløp er utraserbar.

God spørsmål, jeg har selv tenkt mye på det. En ting er sikkert, det er godt gjennomtenkt. Det jeg prøvde å si at for noen som RU det ville være en enkel sak å klekke ut alt. For en person som han ville det være en enkel sak å sette opp kontoer, lagre nøkkelene (digitale) på en minnebrikke, sette opp nettstedet, overføre btc via en konto på Huobi med falsk ID (epost). Også i brevet ble det anbefalt å bruke to OTC (over the counter) handlesteder, det synes jeg er langt over kunnskapsgjennomsnittet. Husk at i begynnelsen ble de disktutert MYE hvor vanskelig det ville være å få takk i så mye monero. Gjerningsmannen/menn var seg godt bevisst på det og visste at det er da man skal bruke OTC. OTC er ikke for hvermansen, ikke for deg og meg så å si. Men noen som vil sette opp en stor BTC miningfarm, som RU ønsket, en slik person vet nok om det.

Jeg tror nok at RU og hans FB innlegg kan ha vært starten av alt. Noen skjønnte at her var det penger å hente, og noen skjønnte at RU kunne brukes til å få visse brikker på plass. Kan ikke tenke at RU har selv noe som helst med AEH å gjøre, han er i beste tilfellet en brikke i et større spill.

En annen ting er at investeringene som RU trengte TH til er i samme beløpstørrelsen, ca 100 Mill nok. Det koster litt å sette opp en ordentlig stor mining farm.

Jeg kan ikke tro at RU hadde planer om å realisere denne 100 millioners mining- farmen alene? Kan det tenkes at flere har stått bak også? Når man vet at hans bror har kontakter i kriminelle miljøer OG i tillegg har opprettet et firma med beskrivelsen: Kjøp av renholdsprodukter...
Samtidig er han venn med TI/TB som skriver sitt navn både på russisk og norsk, har dealet med krypto i flere år og sittet inne for drap?
Politiet må jo ha sjekket ut dette grundig
Citera
2020-06-07, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Man kan verkligen ha förståelse för barnens situation i detta. En mamma är borta och de kan inte ens föreställa sig att pappan är inblandad.

Men den stora skillnaden på Hagen-familjen och oss vanliga dödliga är pengar. Varför utfästs inte en belöning? Varför engagerar man inte en privatspanare om man är så missnöjd med polisens arbete? Ekonomi saknas ju inte.

Nei, si det. THs ord er lov i denne familien. Kanskje. Og nå er det flere ting som tyder på at TH og familien ikke ønsker at saken skal oppklares fullt og helt.

Og hele kryptorigget er satt opp nærmest som et angrep på politiet. Politiet blir fra første dag satt i en umulig situasjon, skal de prioritere å skåne AEHs liv om det virkelig er en kidnapping, eller skal de prioritere å oppklare saken, sikre spor, sikre vitneobservasjoner, osv.

Politiet prioriterte AEHs liv, og det synes jeg ingen skal kritisere politiet for. Og etter hvert som denne vanskelige etterforskningen har utviklet seg, har politiet konkludert med at AEH ble drept i Sloraveien.

Da politiet i begynnelsen opptrådte som om de trodde kidnappingen var reell, ble det umulig for TH å sette i gang et planlagt angrep på politiet med en gang.

Tiden har gått, boblen sprakk da TH ble pågrepet, og de planlagte angrepene mot politiet er blitt helt malplasserte når de blir fremført nå. Helt feil timing.

Jeg håper og tror at mye vil falle på plass når politiet vil kommentere denne saken i løpet av morgendagen, mandag 8. juni 2020.
Citera
2020-06-07, 12:21
Medlem
Citat:
Så vis man brukte litt tid å studere trusselbrevet nøye (https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e83lv9/loerenskog-saken-her-er-hele-trusselbrevet) så kommer det en del ting fram som var ikke kjent fra før. Instruks er veldig tydelig å bruke OTC (over the counter) kryptosalg for xmr, og bare vanlig kryptobørs som siste utvei, og han nevner til og med to forskjellige OTC kryptosteder. Hvis du gidder kan du selv lese deg opp om hva OTC er og hvorfor det i mye mindre grad påvirker kryptokurs, noe som også nevnes explisit i brevet. Det er lov å lese før man spør vetdu! XMR beløp er utraserbar.

God spørsmål, jeg har selv tenkt mye på det. En ting er sikkert, det er godt gjennomtenkt. Det jeg prøvde å si at for noen som RU det ville være en enkel sak å klekke ut alt. For en person som han ville det være en enkel sak å sette opp kontoer, lagre nøkkelene (digitale) på en minnebrikke, sette opp nettstedet, overføre btc via en konto på Huobi med falsk ID (epost). Også i brevet ble det anbefalt å bruke to OTC (over the counter) handlesteder, det synes jeg er langt over kunnskapsgjennomsnittet. Husk at i begynnelsen ble de disktutert MYE hvor vanskelig det ville være å få takk i så mye monero. Gjerningsmannen/menn var seg godt bevisst på det og visste at det er da man skal bruke OTC. OTC er ikke for hvermansen, ikke for deg og meg så å si. Men noen som vil sette opp en stor BTC miningfarm, som RU ønsket, en slik person vet nok om det.

Jeg tror nok at RU og hans FB innlegg kan ha vært starten av alt. Noen skjønnte at her var det penger å hente, og noen skjønnte at RU kunne brukes til å få visse brikker på plass. Kan ikke tenke at RU har selv noe som helst med AEH å gjøre, han er i beste tilfellet en brikke i et større spill.

En annen ting er at investeringene som RU trengte TH til er i samme beløpstørrelsen, ca 100 Mill nok. Det koster litt å sette opp en ordentlig stor mining farm.

Dette tror jeg er spot on. Det burde da være mulig å finne GM basert på hvem som har vært i kontakt med RU, enten direkte, indirekte, eller en blanding.
Senast redigerad av Truthseeker77 2020-06-07 kl. 12:26.
Citera
2020-06-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Ja, det er der jeg undrer. Hvorvidt det er gjort med forsett. Min tanke er at RU har vært del av et større spill, uten hans vitende. Mtp nære relasjoner, er min ide at det kan ha utviklet seg til et Frankenstein monster.

Siktelsen bygger hvertfall på premisset om at han trodde han var med på en reell kidnapping.

Personlig så har jeg vanskeligheter med å tro at det er uten hans vitende hvis han er involvert, for mye usikkerhet og for mye som avhenger av en person som kan være vanskelig å kontrollere når/hvis han forstår omfanget.

Noe av det første jeg skrev ifbm pågripelsen av RU var at det skulle bli interessant å se hva som slippes av informasjon, fordi dette er jo en person som politiet må ha visst om fra starten av. Det gikk ikke lang tid før det ble lekket til pressen at TH hadde nevnt han i de første avhørene og at RU hadde vært inne til flere avhør. Jeg har vanskeligheter med å tro at politiet ifbm dette ikke brukte vesentlige ressurser på å ettergå hele omgangskretsen til RU, og da snakker vi jo november 2018. At en ukjent person klarer å unnslippe er vanskelig nok, men noen som allerede er navngitt ?
Citera
2020-06-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Jeg kan ikke tro at RU hadde planer om å realisere denne 100 millioners mining- farmen alene? Kan det tenkes at flere har stått bak også? Når man vet at hans bror har kontakter i kriminelle miljøer OG i tillegg har opprettet et firma med beskrivelsen: Kjøp av renholdsprodukter...
Samtidig er han venn med TI/TB som skriver sitt navn både på russisk og norsk, har dealet med krypto i flere år og sittet inne for drap?
Politiet må jo ha sjekket ut dette grundig

Gode poeng og er enig!

Så la vi si "du" er kryptoGM, og jevnlig sender 0.0007 btc til kommunikasjonsadressen for å fortelle TH at det haster. Du sjekker samme konto for å se hva TH har å melde men det er ingenting.
Og så, pluts, 10.12 dukker det opp to overføringer til 0.0007 btc fra ukjent adresse, og nok en gang 14.12, med hemmelig metadata ("cee face ae", "decode hex in monero to ascii") (ikke sikkert at kryptoGM fikk disse metadata tekster med seg!), ville du som kryptoGM sitte stille? De må ha skjønnt med en gang at politiet var blandet inn. Og hva gjør man da...

Jeg tipper politiet holdt visse kriminelle/kryptomiljøer under observasjon (inkl tlfavlytting) og ville se om noen begynnte å røre seg et sted (tenk panikk). Men ingenting skjedde....
Citera
2020-06-07, 12:36
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, si det. THs ord er lov i denne familien. Kanskje. Og nå er det flere ting som tyder på at TH og familien ikke ønsker at saken skal oppklares fullt og helt.

Og hele kryptorigget er satt opp nærmest som et angrep på politiet. Politiet blir fra første dag satt i en umulig situasjon, skal de prioritere å skåne AEHs liv om det virkelig er en kidnapping, eller skal de prioritere å oppklare saken, sikre spor, sikre vitneobservasjoner, osv.

Politiet prioriterte AEHs liv, og det synes jeg ingen skal kritisere politiet for. Og etter hvert som denne vanskelige etterforskningen har utviklet seg, har politiet konkludert med at AEH ble drept i Sloraveien.

Da politiet i begynnelsen opptrådte som om de trodde kidnappingen var reell, ble det umulig for TH å sette i gang et planlagt angrep på politiet med en gang.

Tiden har gått, boblen sprakk da TH ble pågrepet, og de planlagte angrepene mot politiet er blitt helt malplasserte når de blir fremført nå. Helt feil timing.

Jeg håper og tror at mye vil falle på plass når politiet vil kommentere denne saken i løpet av morgendagen, mandag 8. juni 2020.
Ja, om familjen Hagen inte har något med försvinnandet att göra, så borde de ha tagit ekonomisk action för länge, länge sedan. Kan man tycka.

Belöning, privatspanare, 100% samarbete med polisen.
Senast redigerad av allegrageller 2020-06-07 kl. 12:39.
Citera
2020-06-07, 12:43
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thessa
Se på øynene, oppfordrer Live Bressendorf Lindseth.

Pupillene vil også utvide seg hos en person som lyver, fordi vi vil føle spenning når løgnen fremføres. Hvordan skal vi da skille mellom ekte engasjement og løgn?

Når forandringen i pupillen skjer plutselig, er det sannsynlig at personen lyver. Når pupillene trekker seg sammen og blir små, er det et tegn på kulde, distanse og forakt, sier Lindseth.

Dette er spennende og interessant.Hvilken faglig tittel har denne damen? Kom til å tenke på hvor store pupillene til kattedyr blir,da de ser noe de vil angripe -da blir pupillene store straks.
Citera
2020-06-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ja. VG kunne nevne at det ble opprettet to kontoer, den 7.7.2018 på kuCoin.com og 10.7.2018 på Huobi.com, og den siste er ovenstående. kuCoin koblingen har jeg ikke funnet fram til (enda)

En annen ting jeg synes er interessant med trusselbrevet, slik det er lagt frem i VG, er jo at det rimer dårlig med en rekke påstander her inne om at det er unødvendig langt og at det i seg selv er mistenkelig. 5 A4 sider, men omtrent 3,5 side er jo konkrete instrukser for hvordan pengene skal overføres.
Citera
2020-06-07, 12:46
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Gode poeng og er enig!

Så la vi si "du" er kryptoGM, og jevnlig sender 0.0007 btc til kommunikasjonsadressen for å fortelle TH at det haster. Du sjekker samme konto for å se hva TH har å melde men det er ingenting.
Og så, pluts, 10.12 dukker det opp to overføringer til 0.0007 btc fra ukjent adresse, og nok en gang 14.12, med hemmelig metadata ("cee face ae", "decode hex in monero to ascii") (ikke sikkert at kryptoGM fikk disse metadata tekster med seg!), ville du som kryptoGM sitte stille? De må ha skjønnt med en gang at politiet var blandet inn. Og hva gjør man da...

Jeg tipper politiet holdt visse kriminelle/kryptomiljøer under observasjon (inkl tlfavlytting) og ville se om noen begynnte å røre seg et sted (tenk panikk). Men ingenting skjedde....
Er det ikke helt naturlig at ingenting skjedde, og ingen ble urolige? Gitt at hele kryptosporet var en dekkoperasjon slik politiet nå mener? Eller tror du at det står noen ekte kidnappere bak som mente alvor med kommunikasjonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in