2020-06-06, 21:58
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Las forskningen och beratta vad den sager da, din fane.

Varför blir du kränkt av relevant källkritik? Trodde utlandsvistelse gjorde folk mer världsvana.
Citera
2020-06-07, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Lägenhetspriser i Stockholm är vad som varit i en hysterisk bubbla, det är vad som rasat, och det är vad som fortfarande har en tämligen hög fallhöjd. Vill du diskutera hur någon i Kiruna förlorat två månadslöner så varsågod.

Trams, det har inte ”rasat” ett jävla öre. Många avvaktar av naturliga skäl att sälja just nu, men jag har sett lägenheter som slagit rekord. Vi snackar 80k+/kvm i närförort. Sluta sprid fake news din fattiga zigenare.
Citera
2020-06-07, 04:22
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Trams, det har inte ”rasat” ett jävla öre. Många avvaktar av naturliga skäl att sälja just nu, men jag har sett lägenheter som slagit rekord. Vi snackar 80k+/kvm i närförort. Sluta sprid fake news din fattiga zigenare.
Jag tycker synd om dig om du är fattig. Är det vad du vill höra? Sympati?

Min poäng är inte att klanka ned på din livssituation. Detta är riktiga siffror. Verkligheten. Normerat i internationellt monetärt värde är din bostad (nåja, ditt medlemskap) ned 20-30% senaste 4 åren. Det kan vara jättedynd om dig, men det är inte topik.

Eller menar du att det är "fejk news" för att det ska gå upp igen? Har du och dina intelektuella kompisar på golvet bestämt det? Går säkert bra för er. Vi håller tummarna och hoppas ni har rätt till skilland från vad de dumma kapitalisterna tror.
Senast redigerad av Trillske 2020-06-07 kl. 04:26.
Citera
2020-06-07, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry

Det finns tydlig statistik på att priserna gått ner ett par procent.

Många avvaktar? Det är rekordutbud.

Sedan finns det alltid lägenheter som slår rekord, hur är undantaget relevant?

Knip käft nu dumjävel. Yttra dig inte ens. Bespara oss din låga intelligens.
Citera
2020-06-07, 10:38
Medlem
Precis som jag sagt hela tiden men blivit attackerad av Tegnell-fanatiker:

"Trots att Sverige valt en världsunik strategi i pandemin och inte utfärdat utegångsförbud eller stängt ned verksamheter som restauranger och butiker, så kommer den svenska ekonomin bli ungefär lika lidande som många andra länder, rapporterar nyhetsbyrån AFP."
Citera
2020-06-07, 10:38
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Trots att Sverige valt en världsunik strategi i pandemin och inte utfärdat utegångsförbud eller stängt ned verksamheter som restauranger och butiker, så kommer den svenska ekonomin bli ungefär lika lidande som många andra länder, rapporterar nyhetsbyrån AFP.

EU:s prognos för Sverige har legat på ett BNP-tapp på 6,1 procent men Riksbanken förutspår nu ett BNP-tapp på 10 procent.

Kopierat från Aftonbladet-live.

Verkar inte som att Sveriges strategi ens hjälpt ekonomin och dödat väldigt många. Jag har faktiskt sagt det länge att det är inte säkert att Sverige ens klarar sig mycket bättre ekonomiskt för att vi håller öppet pga avstannad export och sparsamt folk.
Citera
2020-06-07, 10:40
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi

"Trots att Sverige valt en världsunik strategi i pandemin och inte utfärdat utegångsförbud eller stängt ned verksamheter som restauranger och butiker, så kommer den svenska ekonomin bli ungefär lika lidande som många andra länder, rapporterar nyhetsbyrån AFP."

Haha du var något före, ja jag har också propagerat för att ekonomin inte kommer klara sig särskilt bättre än andra länders även fast vi hållit öppet.

Jag blev lynchad av Tegnell fanatiker när jag skrev om detta för x antal månader sedan.
Citera
2020-06-07, 10:42
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det finns tydlig statistik på att priserna gått ner ett par procent.

Många avvaktar? Det är rekordutbud.

Sedan finns det alltid lägenheter som slår rekord, hur är undantaget relevant?

Knip käft nu dumjävel. Yttra dig inte ens. Bespara oss din låga intelligens.

Haha börjar du bli desperat?

Nyss hävdade du i en annan tråd att utbud och efterfrågan inte alls påverkar priset men här tar du upp utbudet. Tycker du olika i olika trådar?
Citera
2020-06-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Haha du var något före, ja jag har också propagerat för att ekonomin inte kommer klara sig särskilt bättre än andra länders även fast vi hållit öppet.

Jag blev lynchad av Tegnell fanatiker när jag skrev om detta för x antal månader sedan.

Jodå, jag minns att du också sagt det Haddock.

Det är som vanligt. Varenda argument vi lagt fram har blivit sanning. Hoppsan hejsan.

En efter en tystnar de nu.
Citera
2020-06-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Haha börjar du bli desperat?

Nyss hävdade du i en annan tråd att utbud och efterfrågan inte alls påverkar priset men här tar du upp utbudet. Tycker du olika i olika trådar?

du och jag pratar om priset.

personen i fråga påstod att många avvaktar varav jag endast påpekade att det är rekordutbud och nu lägger du dig i? Vem är det som är desperat som går in i inlägg den andre skriver med andra och försöker leta fel? Skaffa ett liv nolla.
Citera
2020-06-07, 10:47
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:

Du tror blint på nyhetsbyråer då.

Alternativt är det Olle Holmgren på SEB som du tror blint på för det är honom som AFP citerar.
Citera
2020-06-07, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Du tror blint på nyhetsbyråer då.

Alternativt är det Olle Holmgren på SEB som du tror blint på för det är honom som AFP citerar.

Frågan är vem litar du på blint?

Varenda källa man hänvisar till som gör OBJEKTIVA analyser sågas här.

Jaha så varför ska man inte lita på riskbanken nu eller SEB?

nej man ska lita på liksom-fb som har haft fel i allt han sagt de senaste 6 månaderna.
Det är så man lyckas i livet. Bilda inte en egen åsikt. Lita på liksom-fb som har fel i varenda analys och suger Tegnell-kuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in