2020-06-07, 08:48
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag har ett par frågor:
I vilken lägenhet sköt sig CA?
Hur gammal var han när han dog?

Tornslingan 37 i Trångsund. 12 aug 2008

Han var 56 år.

Lova att inte riva några murar eller väggar nu bara! Vapnet är sannolikt redan återfunnet!

Edit: Mina kassa källor har inget lägenhetsnummer. Men "2 Sal". på Danska. Jag vet inte om det betyder första eller andra våningen, då de räknar lite bakvänt i Danmark rent allmänt och obegripligt.

Någon lingvister, matematiker eller utländsk fastighetsexpert med Dansk lokalkännedom kanske kan bena ut nöten.
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-06-07 kl. 08:55.
Citera
2020-06-07, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon

Han var 56 år.

Lova att inte riva några murar eller väggar nu bara! Vapnet är sannolikt redan återfunnet!

Edit: Mina kassa källor har inget lägenhetsnummer. Men "2 Sal". på Danska. Jag vet inte om det betyder första eller andra våningen, då de räknar lite bakvänt i Danmark rent allmänt och obegripligt.

Någon lingvister, matematiker eller utländsk fastighetsexpert med Dansk lokalkännedom kanske kan bena ut nöten.
2020-06-07, 09:08
Medlem
Soterns avatar
Citat:

Han var 56 år.

Tack för svar. Nej, jag lovar, inga rivningar.
Senast redigerad av Sotern 2020-06-07 kl. 09:12.
Citera
2020-06-07, 09:14
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Vapnet återfunnet på vinden i en villa, nära Spå. Gymnasium?
Och vad tror du om sannolikheten för att KP explicit pekar ut CA som direkt inblandad i MOP? Är han inte lite rädd - att bli stämd för förtal av avliden??

Var ligger Spå. Gymnasium? Och var kommer den uppgiften ifrån?
Citera
2020-06-07, 09:19
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Vapnet återfunnet på vinden i en villa, nära Spå. Gymnasium?
Och vad tror du om sannolikheten för att KP explicit pekar ut CA som direkt inblandad i MOP? Är han inte lite rädd - att bli stämd för förtal av avliden??

Betyder ditt frågetecken att du vet lika lite som jag eller har du bättre källor? Var kommer din uppgift ifrån?

Edit; "Spå." är det en kortform för "Spånga" för de som inte vill slita så mycket på tangentbordet i onödan?

Finns det någon koppling mellan villan och gymnasiet som kan vara intressant i sammanhanget?

Svaret på frågan vad KP bedömer att han kan gå ut med får vi på onsdag. Han verkar ganska korrekt, så han vet nog att runda de värsta fallgroparna i sin presentation är min gissning.
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-06-07 kl. 09:31.
Citera
2020-06-07, 09:29
Medlem
Får inte riktigt ihop det här med Christers boenden 1987 till 2008.

När han blir fattig och flyttar från Hälsingegatan så flyttar han till mammans sommarstuga. Men skriver sig troligtvis på vån 4 i ett 3 våningshus han aldrig bott i?

Han nolltaxerar och har ingen kontakt med myndigheterna 1987-1994. När polisen får tag på honom 1994 kan han lika gärna sluta gömma sig och sökte socialbidrag och börjar jobba lite vitt (får taxerad inkomst).

Fixade han då en egen lägenhet någon gång efter att polisen hittat honom eller bodde han kvar i sommarstugan till 2006 då mamman dog?

När han dog hade han en c/o adress till sin mamma. Som var död sedan två år.

Var lägenheten han sköt sig i mammans gamla lägenhet han tagit över efter hennes död? Dvs han bodde i sommarstugan/på soffan i mammans tvåa i 20 år? Eller skaffade han egen lägenhet någon gång mellan 1994 och 2008 och varför var det i så fall c/o till mamman.
Citera
2020-06-07, 09:36
Medlem
Citat:
Betyder ditt frågetecken att du vet lika lite som jag eller har du bättre källor? Var kommer din uppgift ifrån?

Edit; "Spå." är det en kortform för "Spånga" för de som inte vill slita så mycket på tangentbordet i onödan?

Finns det någon koppling mellan villan och gymnasiet som kan vara intressant i sammanhanget?
Mjae. Jag Gissar att det var i LZJ.s f.d. villa, uppe på trånga vinden, som fyndet gjordes?
Då kan jag lika gärna ge SPÅNGA GYMNASIUM som en slags platsmarkör. Hellre än att ge en gatuadress, givet att det numer bor nytt folk i villan.
Kanske hade LZJ någon slags akademisk koppling till skolan, den korta tid han bodde där,?
Citera
2020-06-07, 09:46
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiljonarInnan30
Får inte riktigt ihop det här med Christers boenden 1987 till 2008.

När han blir fattig och flyttar från Hälsingegatan så flyttar han till mammans sommarstuga. Men skriver sig troligtvis på vån 4 i ett 3 våningshus han aldrig bott i?

Han nolltaxerar och har ingen kontakt med myndigheterna 1987-1994. När polisen får tag på honom 1994 kan han lika gärna sluta gömma sig och sökte socialbidrag och börjar jobba lite vitt (får taxerad inkomst).

Fixade han då en egen lägenhet någon gång efter att polisen hittat honom eller bodde han kvar i sommarstugan till 2006 då mamman dog?

När han dog hade han en c/o adress till sin mamma. Som var död sedan två år.

Var lägenheten han sköt sig i mammans gamla lägenhet han tagit över efter hennes död? Dvs han bodde i sommarstugan/på soffan i mammans tvåa i 20 år? Eller skaffade han egen lägenhet någon gång mellan 1994 och 2008 och varför var det i så fall c/o till mamman.

Han lämnar Hälsingegatan 19. i Vasastan 1987.

Vedahöjden 13 i Tungelsta är sommarstugans adress. Där bor CA från och till.

Tornslingan 37 i Trångsund är mamman lägenhet som han ibland är inneboende hos och som han verkat tagit över då han också bor där när han skjuter sig.

Huggarvägen 9 i Västerhaninge är adressen han skenskriver sig i på en våning som inte finns när polisen jagar honom. Denna skenskrivning slutar då han börjar få inkomster.

PS rör ihop det lite i sin bok då han skriver att Tungelsta och Trångsund ligger i samma område. Eller så fattar jag inte danskan bra nog.

Jag vet inte ens om detta blev något klarare. Någon som vet mer får gärna förtydliga.
Citera
2020-06-07, 09:53
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Mjae. Jag Gissar att det var i LZJ.s f.d. villa, uppe på trånga vinden, som fyndet gjordes?
Då kan jag lika gärna ge SPÅNGA GYMNASIUM som en slags platsmarkör. Hellre än att ge en gatuadress, givet att det numer bor nytt folk i villan.
Kanske hade LZJ någon slags akademisk koppling till skolan, den korta tid han bodde där,?

Då tänker vi ganska lika och vet egentligen inte mer än vad vi gissar. Jag tror du är bra på att gissa dock. Någon koppling till en gymnasieskola för vår religionshistoriker, grafolog, isbjörnsjägare, magiker, astrolog, mystiker och kabbalaist känns som lite för låg nivå för LZJ för min smak. Jag passar på den kopplingen tills vi vet mer.

Att CAs vapen kan vara indraget i det hela är liksom outtalat i sammanhanget.
Citera
2020-06-07, 10:06
Medlem
Citat:

Han var 56 år.

Tornslingan 37 vån 2
Citera
2020-06-07, 10:08
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Tornslingan 37 vån 2

Tack. Då vet vi. Jag var lite orolig att de räknade mer kontinentalt på fel sida om bron!
Citera
2020-06-07, 10:16
Medlem
Soterns avatar
Vem är denne LZJ ? Hans fullständiga namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in