Citat:
Vi får nog definiera begreppet 'konspirationsteori' innan vi slänger oss med sådana begrepp. Oavsett vad som är sant eller inte så kan väl även du hålla med om att det "officiella narrativet" som basuneras ut i kabel TV inte nödvändigtvis alltid behöver vara den slutgiltiga sanningen?
Menar du att media alltid säger allt och 100% sanning till alla?
Tänk gärna efter före du svarar.
Tycker du inte din argumentation är ohederlig?
Är det så att du försöker få det att handla om "tro" eller vad andra tycker om sagd tro? Personligen skiter jag i fullkomligt i om jorden är platt, rund, fyrkantig eller om folk landande på månen för 50 år sedan eller inte (!).
Det jag säger är att är det är upp till var och en att nå sin egna slutsats.
Uppenbarligen så finns det folk som istället för att utforska själva hellre säger till andra vad som är rätt eller fel.
Du är oseriös som försöker fjanta bort en av mänsklighetens smutsigaste lögner genom att prata om fotboll... Skärpning!
Menar du att media alltid säger allt och 100% sanning till alla?
Tänk gärna efter före du svarar.
Tycker du inte din argumentation är ohederlig?
Är det så att du försöker få det att handla om "tro" eller vad andra tycker om sagd tro? Personligen skiter jag i fullkomligt i om jorden är platt, rund, fyrkantig eller om folk landande på månen för 50 år sedan eller inte (!).
Det jag säger är att är det är upp till var och en att nå sin egna slutsats.
Uppenbarligen så finns det folk som istället för att utforska själva hellre säger till andra vad som är rätt eller fel.
Du är oseriös som försöker fjanta bort en av mänsklighetens smutsigaste lögner genom att prata om fotboll... Skärpning!
Modeordet på Flashback nu: 'narrativ'. Men det är du som behöver definiera vad du menar. Nej jag tror inte exakt allt som sägs på kabel-TV(?) är sant. Men tror jag inte på när de menar att jorden är sfärisk? Jo det gör jag. I övrigt är en konspirationteori när det finns teorier om att etablissamanget, media, politiker, 'kabel-TV', skolan mm har konspirerat ihop sig och låter förstå att något som inte är sanningen är sann. Precis som folk tror i den här forumsdelen.
Du skiter ju inte alls i om folk varit på månen eller ej. Du påstår ju att det är 'en av mänsklighetens smutsigaste lögner'. Det är inget man skiter i.
Och visst, folk får väl tro - ja det handlar ofta om just tro - vad de vill, men detta är ett diskussionsforum, och om man skriver här räknar man nog med att kunna bli motsagd. Och när ens utforskningar inte sträcker sig längre än att plöja diverse Youtubeklipp så är de inte värda att kallas utforskningar.